Jump to content

Top budget speakers

PD
 Share

Recommended Posts

Ha beste forumleden,

Stel je eens voor. :huh: Je bent 16 jaar, verdient wat geld met een krantenwijk en zoekt een nieuw stel speakertjes voor op je slaapkamer met een budget van max. 200 euro per stuk. Uiteraard wil je zo'n goed mogelijk geluid. Wat zou jij aanschaffen? Of anders gezegd wat vinden wij als verwende audiofielen nog goed onder de 200 euro per stuk? :rolleyes:

groeten, PD Hogeterp B)

Ik vind nog steeds de Tannoy M1 geweldig, maar die is bij lange na niet nieuw meer, of de vervanger van de vervanger ook zo goed is? (echt mooi kan ik die niet meer noemen). Destijds kostte die M1's 400 gulden per paar dus dat zal nu nog wel onder de 200 euro zitten.

nando

Voor dat geld zou je kunnen uitwijken naar de Infinity Primus 200. Een prima boekenplankmodel tweeweg basreflex speakertje met 16 cm woofer en softdome tweeter. Op de studeerkamer heb ik dergelijke speakertjes aan een NAD setje hangen en dat klinkt werkelijk leuk.

De electronica tweedehands en de speakers nieuw gaf een prijskaartje van 1000 euro inclusief alle bekabeling ... dat moet kunnen op de huidige krantenwijk ;)

hoi,

ik ben 12 en ik heb onlangs een NAD C-320BEE gekocht en ik ga nu weer verder sparen voor nieuwe speakers.

ik weet niet wat dan mijn budget is, maar ik ga niet doorsparen tot ik 500 euro per speaker kan uitgeven want waarschijnlijk heb ik hier niks aan op mijn kleine kamer, hebben jullie misschien suggesties??

mvg Bas

Ha beste forumleden,

Stel je eens voor. :huh: Je bent 16 jaar, verdient wat geld met een krantenwijk en zoekt een nieuw stel speakertjes voor op je slaapkamer met een budget van max. 200 euro per stuk. Uiteraard wil je zo'n goed mogelijk geluid. Wat zou jij aanschaffen? Of anders gezegd wat vinden wij als verwende audiofielen nog goed onder de 200 euro per stuk? :rolleyes:

groeten, PD Hogeterp B)

Focal JMlab Chorus 706 S :200 euro p.st

Erg goede speakers voor het geld, denk er zelf aan ze te kopen.

B&W DM 303: 150 euro p.st ook bijzonder goed voor het geld.

Bij Hobo hifi: de Dali 2002 Hobo special edition, 200 euro p.st

hoi,

ik ben 12 en ik heb onlangs een NAD C-320BEE gekocht en ik ga nu weer verder sparen voor nieuwe speakers.

ik weet niet wat dan mijn budget is, maar ik ga niet doorsparen tot ik 500 euro per speaker kan uitgeven want waarschijnlijk heb ik hier niks aan op mijn kleine kamer, hebben jullie misschien suggesties??

mvg Bas

H

Voor de 12-jarige onder ons zou ik mijn speakers niet aanraden. Reden: de NAD-versterker. Dempen is nou niet meteen de grootste hobby van een NAD (of deze moet een uitzondering zijn?) en een Marantz klinkt er gewoon beter op ;):D

Voor een 12-jarige typ je prima Nederlands....

Affijn, ik zou voor dat bedrag gaan kijken naar Tannoy's, Mission V60/M32, Mordaunt-Short 902's, KEF Q1 etc.

Keus genoeg lijkt me.

Inderdaad!! Prima Nederlands.. er zijn veel oudere forumleden die een voorbeeld aan jou kunnen nemen wat dat betreft!

Maar Streamz, zijn dat allemaal toppers van jou?? Ik doel met mijn opening post echt op een paar speakers die op een hoog niveau kunnen weergeven en uitschieten in hun prijsklasse wat betreft detailering, openheid, balans en het klankbeeld toveren.. :rolleyes:

groet, PD Hogeterp B)

En wat denken jullie van de,

Wharfedale diamond 8.4

Mordaunt short 914

De Morduant Short is zeker ook een goede voor 't geld! De Warfedale ken ik zo niet maar heb in 't verleden vele speakers van dat merk gehad. Jammer dat zulke echte hifi merken nogal erg commercieel zijn geworden.. :(:(

Fijn dat het goed gaat met iedereen... met mij ook :D op je 12e al audiofiel?? goed bezig hoor.... toen ik zo oud was had ik geloof ik een Samsung ( :unsure: ) setje met 2 Jamo speakers staan......

Maar ik heb voor slechts 75,- (euro) 2 demo JBL's via marktplaats op de kop getikt, type TLX200..... bevallen me nog prima, ze blijven dus (gezien mijn beperkte ruimte) nog wel even in mijn bezit.

Die M1 van Tannoy is inderdaad ook errug mooi, net als de Q1 van KEF trouwens..

Foto van de TLX200..... (niet de mijne overigens) :rolleyes:

HC9_HP_SURROUND.jpg