Jump to content

Top budget speakers

PD
 Share

Recommended Posts

Zelfbouwen, natuurlijk!

Voordeel t.o.v. tweedehands: dan weet je tenminste dat alle units en materialen nieuw en goed zijn.

Voordeel t.o.v. nieuw: dan weet je tenminste dat alle units en materialen goed zijn... en je bespaart minstens de helft op de kosten.

(Of: je komt voor hetzelfde geld in een veel betere kwaliteitsklasse.)

Suggestie: bas/middentonenunit SPH-165KEP en hogetonenunit DT-107 (Monacor) in een 18 mm multiplex kastje met een inhoud van 15 liter, met een reflexpijpje (dikwandig PVC afvoerpijp) van 7 cm

bedankt voor de tip maar het nadeel is: je weet pas precies hoe ze klinken als je ze gebouwt hebt.

en euh.. wat is mkp? een afscheidings filter?

mvg, Bas

Dat geldt niet als je naar een zelfbouw zaak gaat voor een pakket, en als beginner is dat misschien wel wijs (als je niks met de gedetailleerde beschrijving van spido kan). Daar kun je ze ook horen.

Een MKP is een condensator.

condensator?

en het moet natuurlijk ook een FLINKE verbetering zijn tegen over mijn Technics SB-F3 en ze moeten natuurlijk kwaar kwaliteit bij mijn versterker passen, anders heb ik natuurlijk bijna voor niks 400 euro uitgegeven.

btw. bij de versterker kreeg ik ook nog gratis tulpkabels van het merk hyperwyre (lijkt muh niet zo'n goed merk maja-(50,-) maar zal het een verbetering zijn tegen over mijn oude kabels, van die rood/witte kabeltjes die je gratis bij een goedkope dvd speler krijgt??

mvg Bas

condensator?

en het moet natuurlijk ook een FLINKE verbetering zijn tegen over mijn Technics SB-F3 en ze moeten natuurlijk kwaar kwaliteit bij mijn versterker passen, anders heb ik natuurlijk bijna voor niks 400 euro bij elkaar gespaart.

Neem dan die Technics onder je arm en ga luisteren, dat kunnen wij niet voor je doen.

condensator?

en het moet natuurlijk ook een FLINKE verbetering zijn tegen over mijn Technics SB-F3 en ze moeten natuurlijk kwaar kwaliteit bij mijn versterker passen, anders heb ik natuurlijk bijna voor niks 400 euro uitgegeven.

btw. bij de versterker kreeg ik ook nog gratis tulpkabels van het merk hyperwyre (lijkt muh niet zo'n goed merk maja-(50,-) maar zal het een verbetering zijn tegen over mijn oude kabels, van die rood/witte

• 2 weeks later...
Ha beste forumleden,

Stel je eens voor. :huh: Je bent 16 jaar, verdient wat geld met een krantenwijk en zoekt een nieuw stel speakertjes voor op je slaapkamer met een budget van max. 200 euro per stuk. Uiteraard wil je zo'n goed mogelijk geluid. Wat zou jij aanschaffen? Of anders gezegd wat vinden wij als verwende audiofielen nog goed onder de 200 euro per stuk? :rolleyes:

groeten, PD Hogeterp B)

Dan zou ik het kleine broertje kopen van mijn speakers (JBL E90), waarschijnlijk de E60 zuilen (185 Euro p/s). Of de JBL E20 + JBL E150 sub (ongeveer 500 Euro bij elkaar). Dan zou ik waarschijnlijk wel een hoop plezier hebben :).

MAYHEM

Voor minder dan 200 Euro per stuk is in mijn ogen een zeer goed ogende en klinkende speaker de Acoustic Energy Evo Aegis ONE.

Zijn redelijk makkelijk aan te sturen (89 Db/W).

Doen het voortreffelijk met zowel minder kostbare elektronica als duurdere.

Deze speakers worden gedistribueerd door Viertron in Barendrecht.

Gr.

Tony

• 2 weeks later...
Ha beste forumleden,

Stel je eens voor. :huh: Je bent 16 jaar, verdient wat geld met een krantenwijk en zoekt een nieuw stel speakertjes voor op je slaapkamer met een budget van max. 200 euro per stuk. Uiteraard wil je zo'n goed mogelijk geluid. Wat zou jij aanschaffen? Of anders gezegd wat vinden wij als verwende audiofielen nog goed onder de 200 euro per stuk? :rolleyes:

Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de Mission M71 en M72, die vaak voor belachelijk lage prijzen verkocht worden bij bv. Correct (99 euries voor de 72). Ik heb 1,5 jaar geleden een paar 71 en 72 aangeschaft en ze zijn echt geweldig (van de 72 word vaak gezegd dat die boomy is, maar met de juiste plaatsing en isolatie klinkt hij geweldig).

mvg,

Kees Spierings

Ja, dat zijn ook een stel leuke speakers. Ongeveer vergelijkbaar met de Morduant Short MS912! :D

Ik vindt persoonlijk de 902 beter klinken!

De 912 vindt ik wat "neuzig" als je begrijpt wat ik bedoel. :huh:

En de 902 zit duidelijk onder het budget dus houd je geld over voor degelijk speakertouw ;) !

Ik heb laatst een setje KEF Q3's gekocht voor 300 euro ter vervanging van mijn BNS economics. Deze hebben nml 5 jaar op zolder gestaan, en zijn daardoor hlemaal poreus geworden (membraam) succes met zoeken. Henk van AS heeft trouwens leuke boekenplankspeakers staan binnen budget

Ha beste forumleden,

Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de Mission M71 en M72, die vaak voor belachelijk lage prijzen verkocht worden bij bv. Correct (99 euries voor de 72). Ik heb 1,5 jaar geleden een paar 71 en 72 aangeschaft en ze zijn echt geweldig (van de 72 word vaak gezegd dat die boomy is, maar met de juiste plaatsing en isolatie klinkt hij geweldig).

mvg,

Kees Spierings

Heb de M72 gehad en heb me een paar maanden moeten ergeren aan 't geluid wat er uit kwam.. :rolleyes:

Ja, dat zijn ook een stel leuke speakers. Ongeveer vergelijkbaar met de Morduant Short MS912!  :D

Ik vindt persoonlijk de 902 beter klinken!

De 912 vindt ik wat "neuzig" als je begrijpt wat ik bedoel. :huh:

En de 902 zit duidelijk onder het budget dus houd je geld over voor degelijk speakertouw ;) !

Je hebt gelijk, ik ben in de war. <_< De 902 bedoelde ik! De 912 heeft een grotere laag unit en daar vindt ik het laag minder goed combineren met rest. Het mid/laag kleurt daardoor. De 902 is een lekker simpel 2-weg monitor'tje met een prima weergave (voor relatief weinig geld)! :o:)

Chario vind ik echt niet klinken.. niet mijn style..

maar Visionik is wle leuk.. kost je denk ik wel ietjes meer... (zeg 100 meer ? )

Verder vind ik de boekenplankluidsprekers van mission toch ook niet heel slecht.

Niet dat deze alle mooie nuances laat horen, maar laat over het hele geluidsspectrum toch de emotie in de muziek goed weergeven.

tenminste.. mij doet op zo een speaker muziek nog soms veel meer dan op mijn eigen b&w's

:ph34r::ph34r:

• 2 years later...