Jump to content

Top budget speakers

PD
 Share

Recommended Posts

Nice job, Roland! :)

Ziet er zeeer fraai uit, en helemaal voor de prijs!

Wat ik me wel af vroeg, als ik kijk naar foto's van de Azumi op de site:

- Waar zitten de kabel aansluitingen ? (niet achterop de kast zag ik :unsure:

- Waar komt 't laag de kast uit ? (op de foto's lijkt 't een gesloten kast)

Nou vermoed ik dat het antwoord op beide vragen 'de onderkant' is,

maar dat heb ik op een foto nog niet gezien, vandaar...

Mvg,

Alco

Haha :D

Dank je voor de complimenten. Ja, de cup zit inderdaad in de onderkant:

PICT6576.JPG

In de ruimte links zit het filter, met daaronder de terminalcup met de aansluitingen voor de luidsprekerkabel. De line rechts loopt door en "straalt" af naar de vloer. Het alu van de voet gaat ter hoogte van de terminal naar 10 mm dikte, zodat je ook daadwerkelijk bananapluggen in de cup kunt steken.

Ik ben er behoorlijk mee aan het puzzelen geweest voor alles op zijn plek viel. De positie van de driver ten opzichte van de linelengte komt zeer nauwkeurig. Hij moet exact op deze afstand van het begin van de line zitten om het TL gat te dichten.

De ruimte linksonder staat met de line in contact met een poortje. Het is een interne helmholtz resonator. Zie het als een intern basstrapje bedoeld om een smal en klein piekje weg te werken. De Azumi is een zuivere transmissielijn, geen mix tussen een BR en een TL.

Mensen raken soms wat in de war van de interne helmholtz resonator. Ik moest daar maar eens een "Blitse afkorting TM" voor verzinnen ;) .

Groet Roland

:) Ja proficiat het is een mooi ontwerp, helemaal mee met de tijd, drivers zien er prima uit... ja ik zou er voor gaan! En ik denk dat mijn dochter het ook wel zou opmerken!

:) mvg RastaPhil

Beste Hans

Dank je voor de complimenten!

Er was die AOB avond helaas maar 5 a 10 minuten opbouwtijd beschikbaar, vanwege een carnavalviering in de grote zaal. Vandaar de blunder met de DAC volumeknop die dichtstond. Opbouwen met 5 mensen om je heen die vragen stellen is leuk, maar niet optimaal ;)

Gelukkig zijn er AOB'ers langer gebleven, toen we eindelijk op een normaal volume draaiden.

Groet Roland

• 3 weeks later...