Puur Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 Gisteren liep ik in de Mediamarkt en wanneer ik daar eens ben dan heb loop ik altijd even bijzonder zelfingenomen over de Mediamarkt Super High End afdeling. Gewoon een beetje lachen om die troep en bevestigd zien dat ik het toch veel beter heb... Mijn kritisch oog viel op een paar toch wel mooie luidsprekers, een soort B&W's. Bij nadere bestudering bleken het Sony luidsprekers te zijn, type SS-X90ED en de topluidsprekers van Sony op dit moment. Ze kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 wie weerhoudt mij van een impulsaankoop...? Jijzelf misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 Wie weerhoud je van een impulsaankoop......? Jij zelf toch? Ik ga uit van het principe dat je luidsprekers moet kopen van een bedrijf dat zich daarin al jaren heeft gespecialiceerd. Het liefst de wat kleinere bedrijven. Bedrijven die van alle markten een beetje thuis zijn, zoals Sony en z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 5 oktober 2004 Author Report Share Posted 5 oktober 2004 Ik heb het bericht aangepast, eerst dacht ik dat de prijs per paar was, dit is dus per stuk. Dan is het niet leuk meer..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 Sony bouwt al sinds 1987 zelf geen luidsprekers meer, maar besteedt dat uit. De laatste serie van Sony waren de APM (vierkante) luidsprekers. Daarna werden ze gebouwd door MB Quart, daarna door B&W en de huidige serie is gebouwd door KEF. De 70 en 90 klinken voor dat geld ook beslist goed, maar het moet je smaak zijn. De 70 is zelfs zeer concurrerend voor dat lage aanschafbedrag. Ik heb echter een andere voorkeur. Sony doet overigens nog wel research op luidsprekergebied, maar dat gaat meer om elektronica dan om het ontwerpen van kasten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 juistem richard het klinkt echt niet verkerd hoor...maar ja het naamplaatje he meeste mensen hier gruwelen (om de een of andere reden) om sony Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 Hoi, Nou dat lijkt mij dan duidelijk. Als de "sound"je ligt,"Zonie" plaatje er af en een "Klef" plaatje er op. Sony heeft toch nog wel aardig "high end" spul.Alleen niet in ons kneuterlandje En als Philips werkelijk zou willen,dan zouden ze dat weer met een knip van de vinger kunnen regelen.Maar ja de prioriteiten liggen elders. Ook goed. groet ElSon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 Beste , Gewoon kopen ! En bovendien zo snel mogelijk ! Dan weet je de volgende keer dat je niet zo impulsief moet zijn. Ze zijn namelijk helemaal niet slecht, maar ook niet helemaal goed voor die prijs ! Ze zien er wel super uit in het gewaad van een B & W om te hebben , maar wie met z Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 Sony heeft recent nog wel mooie speakers gemaakt nl. de SS-M9ED Zoek er maar eens op Google naar, het is goed spul ! Laatst bekende prijs 9.999,00 pond Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 Sony en z Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 5 oktober 2004 Report Share Posted 5 oktober 2004 Wat mensen sowieso tegen Sony hebben is mij een raadsel. Een lange tijd had Sony in het betaalbare segment een hele goede prijs/kwaliteit verhouding (de QS reeks). De ES reeks is nog steeds erg goed. Sony is een grote firma, dus bij voorbaat kut? Verbeeld ik het me of...tegenwoordig lijkt Marantz ook een scheldwoord te worden, buitenlandse forums lezend zijn alleen NAD en Rotel in het budget segment nog serieus te nemen. Nog een paar jaartjes wachten en NAD is hetzelfde lot beschoren, de afzet van produkten is bij NAD reeds groter dan bij Marantz. Hoe meer mensen een NAD hebben hoe groter de behoefte bij audio snobs om een klein(er) merk te gaan omarmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Ik heb een versterker en cd-speler uit de Es serie van sony, voor de versterker heb ik 600 euro betaald (4 jaar oud , was nieuw 5000 gulden), als het ding "Musical fidelity" of "Audio analogue" had geheten, dan had ik voor die versterker waarschijnlijk 2 tot 3 keer zo veel moeten betalen. Maar omdat de meeste mensen die veel geld uitgeven aan een installatie liever geen "bekend merk" op hun exclusieve spulletjes zien staan, en dat ook nog eens duidelijk laten merken op het net en in de bladen, kun je vaak de meest waanzinnige apparatuur kopen voor spotprijzen. Dus Sonyhaters: Ga zo door............ Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Ha Vibuthi, Lekker he , ES spul.mmmm jam jam. Wat Sebastiaan ons vertelt over de aanwezige onderdelen van een "groot"merk beginnend met een S in diverse "high end" merken [bas v.b. Arcam] geldt ook voor dat voor dat andere "grote"merk beginnend met de "P".Je vindt hun spulletjes juist op de plekken waar je het eigenlijk niet verwacht. groet ElSon O ja ,die Sony speakers [zoals begin topic]zijn ook niet van de lichtste soort [tussen de ruim 20 en bijna 40 kg. ik meen] Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 En t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Ik heb een versterker en cd-speler uit de Es serie van sony, voor de versterker heb ik 600 euro betaald (4 jaar oud , was nieuw 5000 gulden), als het ding "Musical fidelity" of "Audio analogue" had geheten, dan had ik voor die versterker waarschijnlijk 2 tot 3 keer zo veel moeten betalen. Maar omdat de meeste mensen die veel geld uitgeven aan een installatie liever geen "bekend merk" op hun exclusieve spulletjes zien staan, en dat ook nog eens duidelijk laten merken op het net en in de bladen, kun je vaak de meest waanzinnige apparatuur kopen voor spotprijzen. Dus Sonyhaters: Ga zo door............ Groeten, vibuthi Laat ze dan ook maar zo doorgaan met Marantz. Kan ik over een paar jaar een SC-7S1 en 2x MA-9S1 kopen voor een spotprijsje... Hmm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Ik heb een versterker en cd-speler uit de Es serie van sony, voor de versterker heb ik 600 euro betaald (4 jaar oud , was nieuw 5000 gulden), als het ding "Musical fidelity" of "Audio analogue" had geheten, dan had ik voor die versterker waarschijnlijk 2 tot 3 keer zo veel moeten betalen. Maar omdat de meeste mensen die veel geld uitgeven aan een installatie liever geen "bekend merk" op hun exclusieve spulletjes zien staan, en dat ook nog eens duidelijk laten merken op het net en in de bladen, kun je vaak de meest waanzinnige apparatuur kopen voor spotprijzen. Dus Sonyhaters: Ga zo door............ Groeten, vibuthi Laat ze dan ook maar zo doorgaan met Marantz. Kan ik over een paar jaar een SC-7S1 en 2x MA-9S1 kopen voor een spotprijsje... Hmm... Beste Henrie, Het is gewoon onwetendheid. Veel audiofielen zijn ontzettend onzekere mensen, waarbij het grootste deel van hun leven min of meer om de set gaat, de acceptatie van medeaudiofielen etc. Als maar genoeg mensen roepen dat Sony ES slecht is nemen ze dat zonder meer aan. Meteen vinden ze het ook niet klinken. Een echte Audiofiel is immers "exclusief". Exclusief wordt niet geassosoieerd met massa producten als Sony. Nee! Een LM3886 opamp versterkertje met negen componentjes en een waardeloze voeding die veel te veel geld kost. Dat is exclusief!! Yeh right! Iedereen met maar het minste audioverstand ziet bij de eerste aanblik van een ES cd speler wel in dat Sony absoluut haar best heeft gedaan een overweldigende goede speler neer te zetten! Iemand met oren weet ook dat ze nog echt goed klinken. En dan te bedenken dat Sony lange tijd in de ES cd speler serie alle top kwaliteit waar je maar van kunt dromen toepassen in hun spelers. De beste loopwerken, ongevenaarde voedingen, De best gebouwde kasten etc. Ik kan er alleen maar heel erg hard om lachen. Gelukkig heb ik door mijn werk de kans om maandelijks heel veel apparatuur te horen, ruiken en zien van binnen. Ik heb zelfs de luxe me helemaal in het ontwerp te vroeten en aan de tand te voelen. Ik kom vaak weer tot dezelfde conclusie's die tot stand komen vanuit een persoon (ik) die met beide benen op de grond staat en door alle bullshit hene kijkt Ik noem boven Sony, maar ik doel op alle ondergewaardeerde merken. Dus ook Teac, Onkyo etc. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Misschien moeten we eens luisteren met onze ogen dicht, en er niet op letten, wat voor merk het is. het gaat toch om de muziek, voor mijn part staat er superpech op dat ding, als het voor mij goed is dan neem ik hem want het gaat mij om de muziek, en niet om een merk. Ik heb zelf net b&w boxen gekocht van dertig!! jaar oud die, heel wat speakers van nu er gewoon helemaal uitspeelt, maar als er sony of jamo en voor mijn part BOSE dan had ik ze nog gekocht want het gaat mij al lang niet meer om het merk maar om het geluid. DAT ZOUDEN MEER MENSEN MOETEN DOEN Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Ter illustratie van de relatie die B&W al heel lang onderhoudt met Sony: http://www.ionovac.com/contributions.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
sacd-esl Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Ik heb twee maal deze spekers beluisterdin een 5.1 configuratie. Zelf zal ik ze niet snel kopen maar het zijn op een foutje in het laag na zeker geen slechte speakers. De japanse versie van dit model schijnt deze foute filtering in het laag niet te hebben. Maar nu komt het leuke zijn goedkopere broertje met een woofer heeft deze fout ook niet. De SS-M9ED heb ik bij vd Hull beluisterd op graaf OTL versterkers. Deze speakers zijn echter niet door SONY zelf gemaakt maar ingekocht op SACD goed te kunnen demonstreren. En goed weergeven doen ze zeker maar dat prijskaartje vind ik ze niet waard. Ik blijf zelf maar leker bij mijn hybride ESL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 vooringenomenheid doe ik al jaren niet meer aan in hifi-land. en daarom loop ik af en toe tegen wat leuke spullen aan, waar andere zgn hifi-freaks hun neus voor optrekken. het hifi-kopers publiek heeft vaak veel weg als de lui in het verhaal "de nieuwe kleren van de keizer" laat 1 ding duidelijk zijn, Sony heeft dermate veel expertise en know-how in huis, dat zij met hun ES-lijn absolute een top-product in de markt zetten. vergeet niet, dat de meeste cd-spelers gewoon een Sony-loopwerk in huis hebben. Het is dus vaak oude wijn in nieuwe zakken .... Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 vergeet niet, dat de meeste cd-spelers gewoon een Sony-loopwerk in huis hebben. Of Philips, Sanyo, Pioneer en Teac. Of er nog meer smaken zijn weet ik niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Eigenlijk een vreemde discussie hier. Het ging over Sony speakers, en als je dan commentaar hebt roept iedereen dat cd-spelers van Sony goed zijn. Nou en? Is dat een garantie dat die speakers ook goed zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Het maakt mij dus niets uit wat voor een merk erop staat, ik luister gewoon met mijn ogen dicht en dan maak ik de keus. Het is maar net wat IK het beste vind, en dan mag er van mij superpech of yocho yocho op staan. Dat maakt me niets uit. Misschien wel leuk om te weten dat ook YOko en superpech gebruik maakten van sony en philips loopwerken Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Ik ben niet merkengeil (mijn nieuwe eindamp is zelfs een zwarte kast zonder enig merk omdat het zelfbouw is ), maar mijn ervaring met merken als Yoko en Supertech is dusdanig dat je mij niet wijs kan maken dat het een serieuze optie zou zijn als je wat fatsoenlijks wilt. De prijs/kwaliteit is meestal wel goed, omdat het zo goedkoop is, maar dat is dan ook alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts