Jump to content

Sony luidsprekers

Puur
 Share

Recommended Posts

Eind jaren 70 tot half jaren 80 heeft Sony zijn beste speakers ooit gebouwd, en alles in eigen huis met eigen innovaties. De woofers werden zelfs aangedreven door 4 koperen spoelen. Zo rond 1985 begon men erop te bezuinigen, omdat de productie nogal kostbaar was. Toen bleven de platte conussen er wel, maar die werden door 1 spoel/magneet aangedreven. Klassiekers pur sang.

Ik heb begrepen dat de SS-M9ED Amerikaans zijn en dat de kwaliteit ervan wat tegenvalt. Ze zijn ooit door Sony gebruikt op het VAD om SA-CD te promoten.

apm-esprit.jpg

Mooie kast die Amp4. Ben wel benieuwd hoe de voordelen van een vierkante conus omschreven werden in de folder, vast iets van "direct drive" of "digitaal" (was dit niet uit de begintijd van de CD?)

En of er ook echte voordelen bestonden.

Hoi allen, wat ik een beetje mis in sony luidsprekers is dat de muziek niet leeft, er zit naar mijn smaak te weinig emotie in. Kwalitatief zal het niet selcht zijn.

Wat ik leuk vand aan deze discussie is dat er over smaak gesproken wordt, je hoort weer eens iets over het gebruik van materialen. En inderdaad de grote jongens gebruiken gewoon de loopwerken van b.v. Sony. Kijk naar Accuphase, die gasten hebben al een aantal keer een Sony loopwerk gebruikt. En je hoort men niet zeggen dat Accuphase "slechte" producten maakt.

Smaak, smaak, smaak, en gelukkig zijn met wat je hebt gekocht. Yeah!

Groeten ,

Andre

In de Nederlandse high-end hoek zie je de Japanse merken weinig: Sony, Accuphase, TEAC etc. Toch is het bv in Duitsland heel anders. Neem de Audio-Bestenliste. De topvijf van beste CD-spelers op hun lijst is:

1) dCS (35.700 euro...), 2) Accuphase, 3) Sony, 4) Accuphase 5) Mark Levinson.

Bij de ge

Hoi, persoonlijk vind ik het geluid van de top modellen van sony precies en transparant. Toch is het niet zo dat ze daardoor aan muzikaliteit inleveren. Accuphase klinkt nog voller, completer. Heb ik in een zaak gehoord en was erg onder de indruk (ook van de prijs).

Inderdaad in de Nederlandse high end hoor je hier minder over dan in duitsland. Ook ben ik al in een winkel geweest waar de eigenaar er ook niet zo over te spreken was, maarja dat is zijn smaak en dit de mijne. Maar hij liet zich niet uitnodigen voor een blinde "test".

Helaas heb ik niet meer de kans gezien om b.v. aans naar de nieuwe / laatste modllen van Luxman te luisteren. Heb hier zelf nog altijd een versterker van die nog altijd heerlijk klinkt. Gaat er ook alleen maar uit voor een betere uit die tijd.

Nee die japannertjes zijn zo gek nog niet, maak maar eens zo'n top apparaat open.....

Groet,

Andre

Beste,

Vandaag voor eht eerst eens goed mijn Sony TA-E90 preamp kunnen beluisteren. Echt zonder enige overdrijven, niemand heeft ook maar enig besef hoe waanzinnig goed deze pre klinkt. Haal je vervolgens de 4mm. dikke bovenplaat eraf, dan zie je tot je stomme verbazing, dat het apparaat gebouwd is tot de extreme highend standaarden. Reiken Ohm weerstanden! De duurste Panasonic potemer (heb hem nagemeten binnen 0,5 dB. geen enkele gelijkloop afwijking!!) Een enorme ringkern trafo. Discret FET opgebouwd met uitzondering van de BurrBrown OPA2604 opamps. Discreet ogpebouwde regulatoren.

Maar het belangrijkste. Wat klink deze pre goed....!! Eng transparant en met power!

Groeten,

Bas

Vandaag voor eht eerst eens goed mijn Sony TA-E90 preamp kunnen beluisteren. Echt zonder enige overdrijven, niemand heeft ook maar enig besef hoe waanzinnig goed deze pre klinkt.

Ik ben toch een beetje verbaast over deze opmerking... :rolleyes:

Ik meende een zelfde voorversterker uit Nijmegen te koop te zien staan.

Ik dacht dat jij dat was...

Zo'n waanzinnig goede voorversterker doe je toch niet weg? :confused:

Beste Puur,

Nou ik was dat absoluut niet!. Ik kan nu pas mijn pre gebruiken en doe hem zeker niet weg!. Noway :)

Overigens is de mijne champagne van kleur.

Groeten,

Bas