Erik Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Hallo, Wie kent deze speaker of heeft er ervaring mee. De JBL TIK 6. Ik weet niet of ik het type zo juist heb getypt. En wat zouden moeten kosten. Groeten, Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 ik las in een of ander blaadje iets over de tik serie van jbl. het was in de duizenden euro's 3200 ofzo.... ik dacht ook ergens te lezen dat jbl allang geen highend meer maakt, maar kennelijk is dat niet zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Kijk maar eens op www.jbl.com Daar staan wel (Amerikaanse) richtprijzen. De Europese prijs ligt rond de €4000 pp. Ze schijnen erg goed te zijn. De grote broer, de TI 10K is nog beter, maar dat kost zo'n €6000 pp... Ik heb ze nooit gehoord, maar ik ken JBL wel. Heb ik zelf namelijk. Helaas geen high-end dingen (die van mij waren maar €500 pp) maar ik ben er wel tevreden mee. JBL staat bekend om een boemerige bas, maar eerlijk gezegd hoor ik dat niet terug in de mijne. Ook staan ze bekend om een wat schel hoog en dat kan ik wel beamen. Maar ik denk dat dat bij deze jongens wel meevalt (gezien de prijs... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Alle vooroordelen over JBL kloppen in redelijke mate, behalve de TIK series. Voorgaande poster gaf ook al aan dat hij in zijnj goedkopere JBL's dit ook minder hoorde dan de meeste mensen vertellen. In verhouding met de TIK serie is dit wel duidelijk te horen wat dus aangeeft dat de TIK serie dit duidelijk niet heeft. De TI-K10 wordt door veel mensen in dezelfde klasse geplaatst als de B&W 802, een erg hoog niveau dus. Wel is het boemerige van de JBL's meer in de 6 aanwezig dan in de 10. Een alternatief voor je kan de TI-250 jubilee zijn, super speakers, 2ehands voor onder de 2000 euro het paar, de voorloper van de Ti-K10. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 staan nu te koop op marktplaats.nl, hoogste bieder is 1350 euro... nieuwprijs was 2750 euro. (55kg) game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted 28 april 2003 Author Report Share Posted 28 april 2003 Ik zie ze namelijk hier daar in de opruiming staan. En komen ze in buurt voor wat ik er wel voor zou willen betalen. Ze zijn volgens ook al weer een paar op de markt en worden ze misschien binnenkort wel vervangen. Ik ben dan ook gewoon benieuwd wat anderen er van vinden. En dat is op dit moment nog niet negatief. Luisteren moet toch zelf doen en wat je zelf mooi vind natuurlijk. Dus alle reacties zijn welkom. Maar je kan ze dus niet vergelijken met de goedkopere jbl`s zoals de oude lx serie of nu xti serie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 ik heb ze nog nooit gehoord, maar ik weet dat de tik serie idd andere koek is dan de rest. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Geplaatst door [[Game]]:ik heb ze nog nooit gehoord, maar ik weet dat de tik serie idd andere koek is dan de rest. game Klopt. Wat ik wel vreemd vind is dat de TI K-serie een basreflex systeem is. De overige JBL's (die bij JBL op de site staan) zijn dat ook, echter, de mijne niet. Niet dat ik wil beweren dat die van mij nou ineens beter zijn of zo (want dat kan niet voor dat geld), maar ik vind het wel vreemd. Ik hoor altijd dat gesloten systemen in principe beter zijn dan basreflex, maar kennelijk is basreflex goed genoeg voor een high end-speaker?!? Tuurlijk, het heeft ook met de verdere opbouw/ontwerp van de speaker te maken, en die zal ongetwijfeld beter zijn dan dat van mijn JBL's. Toch vreemd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts