Jump to content

Glider L2 instellingen op phono module ?

jeffrowlanda
 Share

Recommended Posts

De setting moet je gehoormatig vinden.

Ik speel al jaren met mc elementen en altijd op 47 Kohm.

Op mijn huidige vv kan ik het ook instellen, en hierbij kwam 47 k er als beste uit.

het geluid is bij mij dan het meest speels.

op bv 1 k word het geluid ronduit saai.

Ik heb nu een Clear audio Sigma, die staat dus op 47 k.

De dealer waar ik mijn spullen koop raad het ook aan om gewoon op 47 k te spelen.

Frits

Voor de Glider lijkt de 400 ohm en hogste versterking het beste.

De Clearaudio wil eigenlijk een iets hogere weerstand zien, dus proberen met 400 en 47K. Je kunt ook experimenteren met een parallel weerstand om b.v 1-5 kohm te krijgen. Versterking hoogste of tweede hoogste. Zoek uit wat het beste past met andere bronnen. Maar luister niet alleen daar na, als de versterking te laag staat kan het wat mat overkomen.

Maar als Frits zegt, gebruik je oren. ;)

Het antwoord op het eerste deel van de vraag, is te vinden in de specs van het element, voor de Glider moet de impedantie hoger zijn dan 120 ohm, voor de Sigma groter dan 500 ohm, wat de beste instelling zal zijn is vast te stellen door te luisteren...........

De gain setting voor de Glider zou ik beginnen op 64,5 dB, best kans dat de Sigma het op een standje lager gaat doen.

NB is deze setting te laag wordt het geluidsbeeld erg rustig, weinig dynamisch, maar kan wel heel aangenaam klinken, er zijn zelfs mensen die dat prefereren, ik denk dat je dan een soort muzak aan het voortbrengen bent...........

B)