WvR Posted 9 oktober 2004 Report Share Posted 9 oktober 2004 L.S. Heeft iemand ervaring met het aanbrengen van" zwaardere voeten"onder zijn/haar Maggies.Vlgs posters op het MUG forum zou hier winst te halen zijn in het laag en het midden hoog. Graag jullie reacties Wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 9 oktober 2004 Report Share Posted 9 oktober 2004 Hallo Wim, Ik heb een voet gemaakt van beton waarin bij het gieten een stuk gebogen tapeind is geplaatst. Hierop zijn met een stuk hoekijzer de Maggies bevestigd. Behalve dat de speakers wat steviger staan -handig met kleine kinderen- brengt deze bevestiging geen bijzondere verbetering. Het geheel zou stijver kunnen wanneer grotere en dikkere hoekijzers worden gebruikt. Ik denk dat in dat geval het laag een fractie 'strakker' zal worden. Maar zeg nou zelf, het laag van een Magnepan is al ontzettend strak en gedefinieerd. Hoeveel valt daar nu nog in te verbeteren? De bewegende massa is erg licht en het frame is voldoende zwaar om te voorkomen dat de zaak staat te wiebelen bij het spelen. Natuurlijk lijken de panelen wankel zodra je ze met de hand beweegt. Om dat tegen te gaan zul je ze op de een of andere manier op afstand met de muur moeten bevestigen. Maar of dat scheelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 oktober 2004 Report Share Posted 9 oktober 2004 .... zou hier winst te halen zijn in het laag en het midden hoog.... hij gaat dus compleet anders klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
WvR Posted 10 oktober 2004 Author Report Share Posted 10 oktober 2004 Hallo Wim, Ik heb een voet gemaakt van beton waarin bij het gieten een stuk gebogen tapeind is geplaatst. Hierop zijn met een stuk hoekijzer de Maggies bevestigd. Behalve dat de speakers wat steviger staan -handig met kleine kinderen- brengt deze bevestiging geen bijzondere verbetering. Het geheel zou stijver kunnen wanneer grotere en dikkere hoekijzers worden gebruikt. Ik denk dat in dat geval het laag een fractie 'strakker' zal worden. Maar zeg nou zelf, het laag van een Magnepan is al ontzettend strak en gedefinieerd. Hoeveel valt daar nu nog in te verbeteren? De bewegende massa is erg licht en het frame is voldoende zwaar om te voorkomen dat de zaak staat te wiebelen bij het spelen. Natuurlijk lijken de panelen wankel zodra je ze met de hand beweegt. Om dat tegen te gaan zul je ze op de een of andere manier op afstand met de muur moeten bevestigen. Maar of dat scheelt beste Ron, Dank voor je informatie. Gisteren heb ik de voeten van massief staal (laten) nabouwen. Ze zijn dus nu dubbel zo zwaar en ik wil ook nog een blok zandsteen aan de achterzijde op de poten leggen. Tevens overweeg ik om de maggies aan de bovenzijde met een kogelgewrichtarm aan de muur te bevestigen. Daarmee zou ik dan een starre opstelling kunnen krijgen. Wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelvdk Posted 10 oktober 2004 Report Share Posted 10 oktober 2004 hallo, Zou ze eens op spikes zetten, kun je nog raar staan te kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 graniet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WvR Posted 11 oktober 2004 Author Report Share Posted 11 oktober 2004 hallo, Zou ze eens op spikes zetten, kun je nog raar staan te kijken L.S. Ik wil proberen de "poten"op Masterbase te zetten en tevens een stuk steen o.i.d. op de poten te leggen. ik ben benieuwd wat er dan te horen is. Wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelvdk Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Hallo, Heb nl zelf de 1.5SE/SQ gehad, en na een jaar ermee gedraaid te hebben, kreeg het advies om deze op spikes te zetten. wilde daarna nooit meer zonder. een groot verschil. Gegarandeerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts