Jump to content

Dynaudio Consequence

ctcen
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Heb ooit de Consequence op een show gehoord ,aangestuurd door Dynaudio`s eigen referentie versterkers , zeer mooi!

Weet iemand of ze in vergelijking met de C4 of de Evidence Temptation nog mee kunnen komen?

MvG

Chen

Er is t.o.v. het vorige model weinig spectaculairs gebeurd in de ontwikkeling van de speakerunits en luidpsprekers ontwerpen konden ze al, dus het lijkt me sterk dat er schokkende verbeteringen zijn opgetreden. Dat gezegd, ik heb deze modellen nog nooit rustig kunnen beluisteren, alleen op shows.

Ha,

De Consequence's zou ik ooit nog eens willen bezitten! Helaas zal het geld en de ruimte er dan ook moeten zijn. Heb deze speakers nog nooit beluisterd maar de C4 wel. Deze heeft een indrukwekkende herinnering achter gelaten. Helaas kan ik je niet de verschillen en overeenkomsten vertellen.. :(

groet, PD Hogeterp B)

Deze bedoel je?consequence.jpg

Aangestuurd met dit?

arb2.jpg

Deze versterker spullen heten overigens "Arbiter".

Ik heb ze al eens beluisterd. Dat was volgens mij op de eerste versie van de VAD (toen het nog rustig was) en daarna is het met de demo's van Dynaudio alleen maar achteruit gegaan.

Ik vond dit de meest indrukwekkende demo van die show en het is me altijd bij gebleven. Ik kan echter wel zeggen dat ik destijds op wat andere dingen lette dan dat ik nu doe. Mijn huidige set zou ik destijds denk ik niet zo gewaardeerd hebben dus hoe het zit met geluidskwaliteit volgens mijn huidige maatstaven....?

nando

ze staan nu te koop tweede hands.

Ik moet zeggen dat ik de master evidence heb gehoord in de doelen met die zelfde versterker als bij de consequence en dit klonk waanzinnig. Je had hier echt het idee of de band daar speelde. De ruimte was groot met achter de boxen een 1/2 halve blauwe cirkel die je ook bij andere shows tegen komt en een vermogen aan kabels.Het klonk zo van zelf sprekend. Ik heb het nog nooit zo mooi uit een instalatie gehoord.

Echt mooi kan ik ze niet vinden, indrukwekkend wel! Groot zijn ze en die versterkers ook, die mono eindversterkers waren zo'n 100 kg per stuk. Ik kan me nog herinneren dat een Duitse vertegenwoordiger die dingen destijds op de VAD kwam showen en hij had een Nagamichi (goed geschreven?) 7 (oid) cd wisselaar in het spierwit.

De man vertelde nog dat er een aantal van deze "setjes" in China verkocht waren... hoezo gelijkheid voor alle volken?

nando

• 4 years later...

Hallo,

Heb ooit de Consequence op een show gehoord ,aangestuurd door Dynaudio`s eigen referentie versterkers , zeer mooi!

Weet iemand of ze in vergelijking met de C4 of de Evidence Temptation nog mee kunnen komen?

MvG

Chen

Hallo ik kan je zeggen een echte aanrader voorheen had ik een Contour 18mk2 heel goed maar een basreflex in een klein appartement basproblemen .Dus zocht ik naar een drukkamersysteem en voila ik kocht de consequense MK2 alle acoustic problemen verdwenen !!!Dit is mijn liftimespeaker Super Deal !!! mijn versterking is Sphinx ik heb ook twee buizen versterkers van Velleman 2X 60wat PURE CLASS A klinken prachtig .Deze luidsprekers zijn en blijven de top echte detail bas geen gerommel zo als je op vele demo's hoort en prijzen om achter over te vallen ik heb deze gekocht voor 6000 euro een echte aanrader als je echt naar muziek wil luisteren !!!!!!!!!! Muziekale groeten TUBE