Tifosi Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Zijn er hier op het forum, leden die ook interlinks hebben gebouwd met het Prefer microfoonkabel? Ik heb van een Prefer MGK-226 een interlink gemaakt voor mijn draaitafel, ik moet zeggen dat het een geslaagde interlink is, in vergelijking met het type II van JK, vindt ik dat deze interlink minder hard klinkt, breder beeld neerzet en vloeiender klinkt. De zelfbouw Prefer kabels staan beschreven op platerspeler.com. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Ik heb er 2 gemaakt. De allergoedkoopste versie met el cheapo pluggen en later nog een met betere pluggen. Of ze verschillen in klank, heb ik nooit echt gecontroleerd. Ik vind de duurdere pluggen wel een stuk beter dus die zal ik blijven gebruiken, of er moeten nog mooiere pluggen (Neutrik) voor in de plaats komen, maar die zijn vrij prijzig en ik vraag me af of je het verschil hoort. In beide gevallen heb ik dezelfde kabel gebruikt. Overigens niet van het merk Prefer, maar van Tasker. Zou je ook nog eens kunnen vergelijken. Ik heb de gebalanceerde versie genomen. 2 dunne koperadertjes in een soort rubberen hoes, opgevuld met katoendraad en een koperen afscherming. Bevalt me prima... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Hallo Tifosi, Vanmiddag even tijd gehad om wat meer te luisteren naar deze Prefer MGK-226 en ik moet zeggen dat het een erg plezierig interlink is. Het laag wordt wat dun maar het is er wel... De holografische afbeelding is beduidend beter dan met mijn Aircell 7. Overigens heb ik Tasker ook wel een geprobeerd. Ik kan alleen maar zeggen dat als je de mogelijkheid hebt om Prefer te proberen dat zeker de moeite waard is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Hee grappig.... Ik ben ook net met de mgk 226 bezig geweest en heb hem voorzien van (betaalbare) zwarte vls pluggen. Heb hem nu aan mijn cd speler hangen en moet zeggen dat het zeker niet tegen valt. De twee aders voor signaal en massa gebruikt. Aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Ik ben ook net met de mgk 226 bezig geweest en heb hem voorzien van (betaalbare) zwarte vls pluggen. Die pluggen heb ik voor m'n eerste 'tasker-prefer-cloon' gebruikt, maar dat vind ik ondingen. Ze zijn wel heel goedkoop idd (ik had ze voor iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tifosi Posted 12 oktober 2004 Author Report Share Posted 12 oktober 2004 Ik vraag het mij af of je een verschil gaat horen tussen een VLS plug of bijvoorbeeld een bullet plug, ik had nog een paar Monster interlinks liggen, ik heb deze pluggen gebruikt, die klemmen lekker vast en zijn goed te solderen. gr tifosi Link to comment Share on other sites More sharing options...
synergy Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Kan er iemand aangeven waar hij zijn Prefer kabels aanschaft? Internet? bvd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Ik ben ook net met de mgk 226 bezig geweest en heb hem voorzien van (betaalbare) zwarte vls pluggen. Die pluggen heb ik voor m'n eerste 'tasker-prefer-cloon' gebruikt, maar dat vind ik ondingen. Ze zijn wel heel goedkoop idd (ik had ze voor iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Kan er iemand aangeven waar hij zijn Prefer kabels aanschaft? Internet? bvd Ik koop de kabel bij een lokale electronica winkel. Maar voor een winkel in de buurt kun je het beste bellen met het hoofdkantoor van Prefer in Geleen. Hier vind je de home page http://www.prefer-ummels.com/english/kontaktindexeng.htm met het telefoonnummer. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Ik ben ook net met de mgk 226 bezig geweest en heb hem voorzien van (betaalbare) zwarte vls pluggen. Die pluggen heb ik voor m'n eerste 'tasker-prefer-cloon' gebruikt, maar dat vind ik ondingen. Ze zijn wel heel goedkoop idd (ik had ze voor iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tifosi Posted 13 oktober 2004 Author Report Share Posted 13 oktober 2004 Hoi, Jullie hebben het ook over tasker kabels, welk type gebruiken jullie en waar is het o.a. te verkrijgen. gr tifosi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Hoi, Jullie hebben het ook over tasker kabels, welk type gebruiken jullie en waar is het o.a. te verkrijgen. gr tifosi Op de mijne staat: 'tasker C114 2x0,25 professional noiseless cable low capacity' Ik heb geen idee of er nog andere versies zijn, afgezien van de ongebalanceerde (die ik gebruik is de gebalanceerde versie)... edit: het is te verkrijgen bij de elektronicazaak. Ik heb het bij Van Alstede in Enschede gekocht. Die heeft overigens geen Prefer geloof ik, dus het zal per elektronicazaak wel verschillen welke merken ze hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Ik ben ook net met de mgk 226 bezig geweest en heb hem voorzien van (betaalbare) zwarte vls pluggen. Die pluggen heb ik voor m'n eerste 'tasker-prefer-cloon' gebruikt, maar dat vind ik ondingen. Ze zijn wel heel goedkoop idd (ik had ze voor iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Ik speel nu een tijdje met de mgk-226 en ik moet zeggen dat ik er steeds blijer van word. Zoals Tifosi me al vertelde wordt het laag preciezer. In eerste instantie vond ik het laag wat afvlakken maar dat klopt dus niet. Ik begrijp dat ik van een mgk-18 nog beter resultaat kan verwachten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 Beste Leeuwarden, ik heb dit weekend een aantal, waaronder prefer, kabels uitgeprobeerd. Ik heb een mgk-226 en de mgk-18 gemaakt. Daarnaast nog een andere prefer kabel, een dunne audio/video coax. De mgk-18 is wel de duurste met iets van 5 euro de meter. De 226 is nog niet de helft hiervan. Na enig beluisteren vond ik de mgk226 beter dan de mgk18 op zowel mijn cd-speler (Chord interlink is er nu af) en mijn platenspeler (vdHul Bay is er ook af). Met de mgk-18 kwamen stemmen wel meer naar voren maar de diepte in het geluidsbeeld verdween volledig. Tussen voor- en eindversterker heb ik ze ook nog even geprobeerd maar daar vond ik op het eerste gehoor mijn vdHul 102 beter. Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 Probeer eens een v.d. Hul Integration of mc gold; dat zijn pas kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 Beste Leeuwarden, ik heb dit weekend een aantal, waaronder prefer, kabels uitgeprobeerd. Ik heb een mgk-226 en de mgk-18 gemaakt. Daarnaast nog een andere prefer kabel, een dunne audio/video coax. De mgk-18 is wel de duurste met iets van 5 euro de meter. De 226 is nog niet de helft hiervan. Na enig beluisteren vond ik de mgk226 beter dan de mgk18 op zowel mijn cd-speler (Chord interlink is er nu af) en mijn platenspeler (vdHul Bay is er ook af). Met de mgk-18 kwamen stemmen wel meer naar voren maar de diepte in het geluidsbeeld verdween volledig. Tussen voor- en eindversterker heb ik ze ook nog even geprobeerd maar daar vond ik op het eerste gehoor mijn vdHul 102 beter. Matthias. Hoi, Wat gebeurde er met je laagweergave bij zowel de 226 als de 18? Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Vandaag eindelijk een leverancier gevonden die Prefer MGK-18 verkoopt! Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar ik zoek me soms de klere om iets wat ik graag wil proberen. Dus heb ik hem gevraagd of ik zijn telefoonnummer en e-mailadres mocht publiceren zodat jullie er eventueel ook gebruik van kunnen maken: Televersum Almere info@televersumalmere.nl 036-533 03 33 Ik heb begrepen dat hij ook nog het een en ander aan andere zaken verkoopt dus als je nog iets anders nodig hebt vraag hem dan gelijk even! Ook met dank aan Prefer voor in eerste instantie opzoeken van een leverancier! Ook bedankt Tifosi voor de tip! Jan (Nog even en ik wordt nog sentimenteel ook.... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Beste, Het werd eens tijd ook dat de audiofiel Prefer ontdekte!. In de studio's gebruiken we sinds jaar en dag neits anders dan Prefer Multikabel. However. Voor mensen die gebalanceerd draaien, is de Prefer D2300 waanzinnig!. Dit is van oorsrpong een AES/EBU kabel, maar doet het fantastisch voor analoge connecties. Is opzich ook logisch, want een kabel die voledoet aas de AES normen is heel vaak buitegewoon geschikt qua spec's voor analoge connecties. Voor S/PDIF kabels gebruik de VK70!! je slaat achterover en begrijpt niet waarom je ooit zoveel geld heb moetn neerleggen voor de gevestigde orde. De MGK 16 is buitengewoon geschikt voor interne bedrading van apparaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Wat zal ik zeggen... Prefer is al een tijdje op de diverse forums bekend. Maarten heeft daar (helaas zonder bronvermelding) aardig over geschreven. Ik wil niet zeggen dat ik me in alle bochten heb gewrongen om deze kabel te pakken te krijgen maar feit is wel dat het slecht verkrijgbaar is. Uiteindelijk via Prefer zelf een adres verkregen wat ik in een eerdere posting heb vermeld. Sebastiaan: Zijn de kabels die jij noemt ook bij jou te koop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Wat zal ik zeggen... Prefer is al een tijdje op de diverse forums bekend. Maarten heeft daar (helaas zonder bronvermelding) aardig over geschreven. Ik wil niet zeggen dat ik me in alle bochten heb gewrongen om deze kabel te pakken te krijgen maar feit is wel dat het slecht verkrijgbaar is. Uiteindelijk via Prefer zelf een adres verkregen wat ik in een eerdere posting heb vermeld. Sebastiaan: Zijn de kabels die jij noemt ook bij jou te koop? Beste Leeuwarden, Voor eigen gebruik hebben wij het een en ander vna Prefer op vooraad. Wat we hebben liggen willen we in principe wel verkopen (al zijn we geen winkel). Wat we niet hebben liggen niet. Dit omdat we alleen per rollen van 100 meter in kunnen kopen. Als er op een dag genoeg interesse is voor een bepaald type kabel, zal ik eens kijken wat ik kan doen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tifosi Posted 23 oktober 2004 Author Report Share Posted 23 oktober 2004 Ik heb mijn 225 vervangen voor de MGK-18, ik vindt het tussen mijn draaitafel en versterker een stuk beter klinken dan de 226, meer detail en mooier laag, maar dat is bij mijn set, bij iemand ander kan het totaal ruk zijn. Ik vindt het een prima kabel voor de prijs. gr tifosi Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuiperik Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 Wil ook 2 paar interlinks gaan maken en het lijkt met wel interessant om hier de prefer voor te gebruiken met de Neutrik Profi pluggen. Is de prefer kabel erg stug of valt dat nog wel mee? Hoeveel ruimte zou je ongeveer nodig hebben achter de versterker? Bas, welke types van Prefer hebben jullie eventueel op voorraad om een interlink van te maken? (Tenminste als je aanbod nog geldt...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 april 2005 Report Share Posted 17 april 2005 Aanraders zijn MGK-6 en MGK-18. Beide kabels zijn soepel, maar voor de MGK-18 zul je de kabelklem (trekontlasting) uit de Neutrik Profi moeten laten, anders past ie niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuiperik Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 Kun je zonder de trekontlasting de kabel toch nog een beetje fatsoenlijk vast in de plug houden, eventueel via een stukje krimpkous? Ik gebruik nu namelijk ook een zelfbouw zilveren interlink met de bullet pluggen, echter ben niet echt tevreden over de degelijkheid hiervan. (Misschien ook wel een beetje de oorzaak omdat ik ook nog gebruik maak van het dunnere zilverdraad.) Is de trekontlasting uit de Neutrik plug probleemloos te verwijderen en later eventueel weer terug te plaatsen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts