Sodejuu Posted 18 april 2005 Report Share Posted 18 april 2005 De MGK-18 is 8mm dik en past net in de huls. Met krimpkous kun je 'm afwerken, als trekontlasting is het minder. Op zich is de trekontlasting niet echt nodig. De trekontlasting bij Neutrik Profi (net als bij alle andere Neutrik pluggen) gebeurd met een losse plastic klem, die klemt dmv de huls op de plug te schroeven. Hij is dus al los en je hoeft de plug niet te vermeubelen. Er zitten standaard 2 trekontastingen per plug bij. Een blauwe (voor dunne kabel) en een zwarte voor dikke kabel. Je kan ze na verwijdering gewoon terugplaatsen. Het schroefje van de Bullit plug is idd wat iel, maar gewoon goed vastdraaien en dat houdt ook wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 19 april 2005 Report Share Posted 19 april 2005 Kan er iemand aangeven waar hij zijn Prefer kabels aanschaft? Internet? bvd Ik heb geen idee of je hiermee bent geholpen, maar ik koop Prefer kabels bij Stuut en Bruin in Den Haag. Gewoon, van de rol Weerstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 februari 2007 Report Share Posted 16 februari 2007 Beste, Het werd eens tijd ook dat de audiofiel Prefer ontdekte!. In de studio's gebruiken we sinds jaar en dag neits anders dan Prefer Multikabel. However. Voor mensen die gebalanceerd draaien, is de Prefer D2300 waanzinnig!. Dit is van oorsrpong een AES/EBU kabel, maar doet het fantastisch voor analoge connecties. Is opzich ook logisch, want een kabel die voledoet aas de AES normen is heel vaak buitegewoon geschikt qua spec's voor analoge connecties. Voor S/PDIF kabels gebruik de VK70!! je slaat achterover en begrijpt niet waarom je ooit zoveel geld heb moetn neerleggen voor de gevestigde orde. De MGK 16 is buitengewoon geschikt voor interne bedrading van apparaten. Nogmaals een kabelverhaal uit het verleden, heb inmiddels mijn interlinks ook vervangen door Prefer D 2300, geef hieraan de voorkeur boven de MGK 18 omdat een signaalvoerende afscherming niet zulk een goed idee is. een aanrader.................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 De MGK-18 is 8mm dik en past net in de huls. Met krimpkous kun je 'm afwerken, als trekontlasting is het minder. Op zich is de trekontlasting niet echt nodig.De trekontlasting bij Neutrik Profi (net als bij alle andere Neutrik pluggen) gebeurd met een losse plastic klem, die klemt dmv de huls op de plug te schroeven. Hij is dus al los en je hoeft de plug niet te vermeubelen. Er zitten standaard 2 trekontastingen per plug bij. Een blauwe (voor dunne kabel) en een zwarte voor dikke kabel. Je kan ze na verwijdering gewoon terugplaatsen. Het schroefje van de Bullit plug is idd wat iel, maar gewoon goed vastdraaien en dat houdt ook wel. Zo heb ik bij mij ook de MGK-18 met Neutrik pluggen gemonteerd, en omdat ik rode MGK-18 heb, zit er ook een gebreide kous omheen, en die zit binnenin de neutrik plug vast met krimpkous. Je moet daarvoor dus een klein stukje krimpkous gebruiken, net groot genoeg zodat hij past binnenin de plug, want de plug is net groot genoeg voor de MGK-18 en de gebreide kous, en dan zit het al erg strak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 Ik vraag het mij af of je een verschil gaat horen tussen een VLS plug of bijvoorbeeld een bullet plug, ik had nog een paar Monster interlinks liggen, ik heb deze pluggen gebruikt, die klemmen lekker vast en zijn goed te solderen. gr tifosi Qua klank is er geen betere te krijgen dan de Bullett pluggen. Ik heb veel soorten pluggen kunnen proberen aan even zo veel kabels, maar de Bullett pluggen gaven in alle gevallen een betere en diepere stage, detaillering en puntigheid. En, als je ze op de juiste wijze monteert, zitten ze perfect aan iedere kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Ik heb de voorbije vijftien jaar toch al een zestigtal meter MGK-226 geconsummeerd. Vooral rode en blauwe. Vrienden, vijanden, en familieleden zijn er ook door aangestoken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Naast de kwaliteiten van de prefer MKG 18 wil ik toch ook even vermelden dat de diepteafbeelding van deze kabel opvallend plat is. Dat is een ervaring die ook anderen al menigmaal hear hebben neergeschreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Naast de kwaliteiten van de prefer MKG 18 wil ik toch ook even vermelden dat de diepteafbeelding van deze kabel opvallend plat is. Dat is een ervaring die ook anderen al menigmaal hear hebben neergeschreven. De prefer MKG 18 laat ik liggen omdat ik het geen goed idee vind dat de afscherming signaal voert, voor zover ik heb kunnen constateren levert dit verliezen op, aan de andere kant wordt deze kabel en soortgenoten ook ingezet in opnamesituaties met verbazend goede resultaten tot gevolg. Verschillen in kabels zijn er zeker, composities van verschillende materialen drukken een stempel op de prestaties, iets eerder in dit topic wordt de VdH Gold aangeprezen als een echte kabel, een exemplaar hiervan vorige week vervangen door een stukje D 2300 met als gevolg een duidelijk schoner geluid. Ik denk ook dat allerlei verschijnselen die aan verschillende kabels worden toegeschreven ook alleen maar dit soort achtergrond kunnen hebben, meer of minder verlies door materiaal gebruik en/of constructie. Diepteafbeelding en allerlei andere fenomenen die dan waargenomen worden zijn hiervan een uitvloeisel. Een meer passief component in een installatie dan een kabel is mi niet te bedenken, verhalen over het matchen middels kabels schuif ik dan ook absoluut in de richting van m'n trash bin........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 [...]Naast de kwaliteiten van de prefer MKG 18 wil ik toch ook even vermelden dat de diepteafbeelding van deze kabel opvallend plat is. Dat is een ervaring die ook anderen al menigmaal hear hebben neergeschreven. De prefer MKG 18 laat ik liggen omdat ik het geen goed idee vind dat de afscherming signaal voert, voor zover ik heb kunnen constateren levert dit verliezen op, [...] En hoe heb je dat dan precies geconstateerd? Voor zover ik kan beoordelen is die MGK-18 een prima kabel waar niets mis mee is. 68 pF per meter is gewoon hardstikke goed te noemen. Deze kabel zal geen verschil in diepteafbeelding veroorzaken bij normale lengten. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Door te luisteren.............., hoe anders ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Door te luisteren.............., hoe anders ? Aha, dan is er dus nog niets zeker. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Overigens, de afgelopen weken weer eens met bekabeling in de weer geweest zijnde dringen zich toch een aantal vragen op, kijkend naar de opnamezijde van het muziekgebeuren, moet toch opvallen dat daar nooit wordt gezeverd over allerlei esoterische materialen, geleiders en isolatie, een enkele kabelfabrikant doet nog wel eens wat moeite om op een hoes vermeld te krijgen dat zijn kabels zijn gebruikt, Monster en Siltech zie je zo wel eens langs komen. Echter dit zie ik vooral als een marketingtruc om de consument een boodschap over te brengen. En inderdaad het verschil tussen een afscherming die geen signaal voert en de coax kabels waarbij dit wel gebeurt, denk dat dit vooral in de kluwen netsnoeren en interlinks achter een installatie in de woonkamer of luisterkamer van enig belang is, in studios en op podia liggen de verschillende kabels vaak niet zo dicht op elkander en komen ook dit soort problemen minder aan de oppervlakte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Beste Jitze, Ik dacht dat jij toch wel beter zou weten. De kabels in een studio en vooral tijdens live-optredens liggen vaar gewoon door en naast elkaar. Sla er voor de gein eens het booklet bij open van Peter Gabriel's "Secret World Live", of dat van P.U.L.S.E. van Pink Floyd. Wat een kabelbrij Ik ben het ook niet helemaal met je eens dat een vlechtwerk geen signaalteruglijn mag zijn. Ik geef daar meestal nog liever de voorkeur aan, dan een symetrische kabel die a-symetrisch aangesloten is. Dus zoeentje met 2 binnengeleiders en een vlechtwerk dat enkelzijdig aan de massa ligt. Op die manier verdubbelt meestal de capaciteit van die kabel. Heb je een minder exemplaar, is die manier van aansluiten duidelijk minder dan het vlechtwerk beidzijdig aan te sluiten en derhalve ook signaalvoerend te maken. Eea heb ik ooit uitgeprobeerd met Prefer MK-106. De enkelzijdig aangesloten vlechtwerk had een gemeten capaciteit van 166pF, daar waar het beidzijdig aangesloten exemplaar 68pF opleverde. Klankmatig gaf de eerste een relatief gedempt hoog weer tov het tweede. Ik geef toe dat er veel voodoo in kabelland heerst en dat veel professioneel spul het prima doet en bovendien stukken goedkoper is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Het verschil tussen de kabelbrij in studio's en op podia en achter een set in huis is vooral de mix tussen netvoedings- en signaalkabels, de hoeveelheidsignaalkabels vind ik verder niet zo heel interessant, deze be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Bij liveconcerten lopen be-/verlichtingkabels pal door en naast de signaalkabels. Verlichtingskabels zijn toch meestal normale netsnoeren Zo te lezen hebben we verschillende ervaringen opgedaan met kabels. Dat maakt het wel weer interessant Op eoa manier ben ik blijkbaar tamelijk gevoelig voor de capaciteit van een kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 [...]Op eoa manier ben ik blijkbaar tamelijk gevoelig voor de capaciteit van een kabel. Dan zal de volgende draad jou als muziek in de oren klinken: NordOst versus Dropveter (met waarschijnlijke oorzaak van verschil de capaciteit) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 [...]Op eoa manier ben ik blijkbaar tamelijk gevoelig voor de capaciteit van een kabel. Dan zal de volgende draad jou als muziek in de oren klinken: NordOst versus Dropveter (met waarschijnlijke oorzaak van verschil de capaciteit) Groet, Jacco De een is gevoelig voor aardmagnetisme, de ander voor capaciteit in een kabel Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 februari 2007 Report Share Posted 20 februari 2007 Beste mensen allemaal, zoals menig Hear hier weet, ken ik niets van kabels enz enz Mijn dealer heeft ook eens geopperd om Prefer te gebruiken voor een herbekabeling van de toonarm Hij wilt zo'n preferkabel (weet niet dewelke) best eens horen naast zo'n incognito waar veel om te doen is in hifiland. hij is van oordeel dat de Prefer zn werk meer dan behoorlijk doet en in combi met bulletpluggen meer dan 1 stap voorwaarts is Wat vinden jullie van het idee? Welke Prefer raden jullie aan? gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 februari 2007 Report Share Posted 21 februari 2007 Hoe denk je dit re-wiren te doen, draden doorlopend naar het element, dus ook de internebedrading van de arm meenemen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 21 februari 2007 Report Share Posted 21 februari 2007 Jitze, ik ken de verschillende kabels niet van Prefer Ik "veronderstel" dat mn dealer bedoelt van element tot plug ... Het is nooit concreet ter sprake gekomen, hoe wat welk niet misschien enz Gr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 februari 2007 Report Share Posted 21 februari 2007 Heb eens zitten kijken naar verschillende kabels, vieraderig is de VKM 40, echter draadjes zijn niet echt fijn te noemen en derhalve niet zo heel erg geschikt om in een arm te verwerken, de heel erg dunne microfoonkabels zijn 2 aderig - per ader afgeschermd - maar van vertind koper, lijkt me niet zo'n heel erg goede keuze. Werk zelf met gelakt zilverdraad om toonarmen te bedraden, zeer dun en soepel en neem de extra overgang - plug van arm naar interlink maar op de koop toe. Kan niet echt klagen over het resultaat, NB zelfs zeer oude armen met een even oud koperdraadje leveren geweldig veel muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 februari 2007 Report Share Posted 21 februari 2007 Voor een toonarm te bedraden kun je idd beter gelakte draad nemen. 2 Jaar geleden heb ik Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Voor een toonarm te bedraden kun je idd beter gelakte draad nemen. 2 Jaar geleden heb ik Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 augustus 2012 Report Share Posted 27 augustus 2012 Schopje M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 augustus 2012 Report Share Posted 28 augustus 2012 Ik heb een interlink van Jack voor achter de CD-speler. Ik hoop deze aan de hoofd cd-speler Marantz aan te sluiten, het hangt nu aan de Philips. Maar het klinkt erg goed. Jack heeft er ook één voor de platenspeler tot de versterker. Maar die heb ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts