jopie Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 ben vanavond op bezoek geweest bij ERIK KLIJNSMIT, om zijn electrostaten te beluisteren. ook was daar JOHN oftewel nickelus KERMIT aanwezig. ik had zelf wat cd,s meegenomen van diana krall ,steely dan, laura figy ,tom jones etc. met een gezellig gesprekje vooraf, zijn we gaan luisteren naar wat muzikaal werk van ons allen. het viel op;; dat het werk wat ik had meegenomen, niet helemaal het beeld vertoonde van wat [ik, let op] erg goed ken van de set bij mij thuis. natuurlijk is dat geheel smaakverschillend ingedeeld bij ieder persoonlijk. ERIK;; liet wat klassiek werk horen, plus wat mooi orgelwerk wat erg goed uit de verf kwam. lage tonen plus transparantie werden erg goed weegegeven, wat een ruimtelijke weergave zeg. JOHN had ook wat mooie dingen meegenomen, ondere andere CARMINA BURANA, en ELLA FITZGERALD. van dat laatste ben ik een grote fan. ERIK die heel flexibel ingesteld is, zette deze zonder moeite op, en het begon. wat er toen gebeurde weet ik niet meer zo goed, maar gelukkig was ik geen ijsje op dat moment want anders had ik gesmolten zo mooi weergegeven op de set van ERIK KLIJNSMIT. al mag ik mijzelf een nuchter persoon noemen, ik begon nog net niet te huilen. dat is echte emotie, die ik niet zo heel vaak tegen kom met zulke mooie weergave. begrijp mij goed;;; ik ben erg tevreden, maar als DEZE muziek oftewel klassiek of opera orgel muziek ,en alles wat maar akoustisch bestempeld voor jou zelf is, doe je jezelf te kort als je deze mooie speakers niet hebt gehoord,[ met natuurlijk] de bijbehorende componenten. NU ;;;;de SET zegt ook wat over de PERSOON. JOHN, en ERIK ,zijn 2 mensen die ECHT voor PURE muziek gaan en nog veel meer. die puurheid spreekt ook uit in hun gedrag, met hoe ze verwoorden over muziek te denken, en de manier hoe het te beluisteren. de EMOTIE stond op een hoog peil deze avond, en laat dat nu net dat stukje zijn wat ik zoek. bedankt. gr JOPIE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Mooi verwoord Jopie. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 april 2003 Author Report Share Posted 27 april 2003 dank je ALCO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 (...) ik had zelf wat cd,s meegenomen van diana krall ,steely dan, laura figy ,tom jones etc.(...)[/QB] Tom Jones? TOM... eh... JONES?? Van je Oma geleend, zeker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Klasse Jopie! Eindelijk tot de essentie van dit alles! Highend en merken etc. vallen allemaal in het niets, als een set dit met je kan doen! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 april 2003 Author Report Share Posted 27 april 2003 Geplaatst door spiekerboer: Tom Jones? TOM... eh... JONES?? Van je Oma geleend, zeker? nee niet eens dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Tja, wat zal ik zeggen.... Ik ben ook een paar keer bij Erik geweest en ik raakte bepaald niet in vervoering van de muziek, ook niet met mijn eigen favorieten.... Nu denk ik dat de speakers alw Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Fantastisch Jopie! Alleen jammer dat je die set dan niet zelf thuis hebt staan... Electrostaten, dat lijkt me ook nog wel wat. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Nu raken opeens meerdere mensen "in vervoering" met Erik's set, ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt.... Tot nu toe stond dat in geen enkel verslag en de sessies die ik bij Erik heb meegemaakt leidden ook niet tot die conclusie, ook de mensen die ik daar heb ontmoet uitten zich niet in die zin. Maar het geeft niet hoor, ik ben blij dat jij je zo goed in mijn beleving kunt inleven dat ik 'dus' niet in vervoering raak van muziek, je leert steeds wat nieuws over jezelf hier Zou je niet eens een ander vak gaan doen, waarbij de glazen bol een centrale rol speelt Hoe meer jij spreekt, hoe vreemder de conclusies worden, hoe minder onderbouwd ook...... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Ik weet zo al 2 mensen die 'in vervoering' raken van Eriks set: Allereerst Jopie uiteraard (zie dit topic) en ten tweede Spiekerboer. Die wordt namelijk onpasselijk van electrostaten. Ook een vorm van 'in vervoering' raken lijkt me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Geplaatst door Henrie:Ik weet zo al 2 mensen die 'in vervoering' raken van Eriks set: Allereerst Jopie uiteraard (zie dit topic) en ten tweede Spiekerboer. Die wordt namelijk onpasselijk van electrostaten. Ook een vorm van 'in vervoering' raken lijkt me Ik denk dat Jopie met die ene cd wel met meer sets die ervaring zal hebben, hij zei tenslotte zelf hoe die muziek hem aanspreekt Maar goed, ik heb weer een nieuwe term voor mijn recensies, ik ben benieuwd of dat helpt [EDIT] Nog even mister Kermit quoten: "Er is geen set die bij iedereen gevoelens van vervoering oproept. Die van Erik doet dat bij meerdere mensen wel" Zo, wie leest hier zijn eigen tekst niet goed Kermit? (ik word zo moe van die kikker.....) [/EDIT] Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Geplaatst door Henno Appel:Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Waar is dat rietje, ik ga ff wat leuks doen Kun je dat ook iets gedetailleerder toelichten. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Andre Maar het geeft niet hoor, ik ben blij dat jij je zo goed in mijn beleving kunt inleven dat ik 'dus' niet in vervoering raak van muziek, je leert steeds wat nieuws over jezelf hier Wellicht kun je aangeven waar ik dat beweerd heb? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Geplaatst door Kermit:Andre Wellicht kun je aangeven waar ik dat beweerd heb? Zucht, doe daar zelf maar een beetje moeite voor, hint : deze topic.... Je brengt het 'voorzichtig' maar intussen..... Ik stop m'n energie wel in leukere dingen (met een rietje) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Dacht ik al. Je kunt het niet want het staat er niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Geplaatst door Kermit:Dacht ik al. Je kunt het niet want het staat er niet. Ik blijf je niet quoten, het staat er onverbloemd en nu eerst dat rietje..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 april 2003 Author Report Share Posted 27 april 2003 Geplaatst door nando:Fantastisch Jopie! Alleen jammer dat je die set dan niet zelf thuis hebt staan... Electrostaten, dat lijkt me ook nog wel wat. nando daar gaat het niet om, ik ben erg tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 april 2003 Author Report Share Posted 27 april 2003 Geplaatst door Kermit:Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 april 2003 Author Report Share Posted 27 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 april 2003 Author Report Share Posted 27 april 2003 ik was in vervoering gebracht door de muziek, en op dat moment de set, dat betekent absoluut niet dat ik iets anders prefereer, ik heb gewoon enorm genoten van deze avond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts