Suwarrow Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Om te beginnen. Ik ben een absolute leek op het gebied van audio/hifi. Onlangs onze eerste DVD speler aangeschaft, de Philips DVD763SA. Nu willen onze oude set van Sony (ca. 15 jaar oud) vervangen door een Receiver en een set Home Cinema luidsprekers. Door het lezen van diverse forums en bij kieskeurig.nl kwam ik de Pioneer tegen. Deze kwam er in het algemeen goed uit. Van jullie (ik neem aan dat hier de mensen komen die er echt verstand van hebben) wil ik graag weten of dat echt zo is. Of zijn er betere alternatieven? Alvast hartelijk dank Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Om te beginnen. Ik ben een absolute leek op het gebied van audio/hifi. Onlangs onze eerste DVD speler aangeschaft, de Philips DVD763SA. Nu willen onze oude set van Sony (ca. 15 jaar oud) vervangen door een Receiver en een set Home Cinema luidsprekers. Door het lezen van diverse forums en bij kieskeurig.nl kwam ik de Pioneer tegen. Deze kwam er in het algemeen goed uit. Van jullie (ik neem aan dat hier de mensen komen die er echt verstand van hebben) wil ik graag weten of dat echt zo is. Of zijn er betere alternatieven? Alvast hartelijk dank Tom Allereerst welkom. Om maar met de deur in huis te vallen: Handig om te weten voor ons is wat ongeveer je budget is, dan kunnen we ons advies daar op afstemmen, lijkt me ook voor jou wel gemakkelijk. Volgende puntje: vraag jezelf af of je vaker film kijk op dvd of dat je vaker muziek luistert. Dan kan het namelijk zijn dat stereo wel eens heel interessant is, namelijk. Ga dat gewoon voor jezelf na. Voordeel van stereo is dat je met hetzelfde geld veel meer kwaliteit kunt behalen, omdat je veel minder nodig hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suwarrow Posted 11 oktober 2004 Author Report Share Posted 11 oktober 2004 Dank voor het welkom heten. Ook een forum is voor ons iets nieuws. Ons budget. Voor een complete set, dus receiver + luidsprekers hebben we ca. E 1000. We kijken relatief veel films en en wordt veel muziek geluisterd. Zowel radio als cd's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 11 oktober 2004 Report Share Posted 11 oktober 2004 Dank voor het welkom heten. Ook een forum is voor ons iets nieuws. Ons budget. Voor een complete set, dus receiver + luidsprekers hebben we ca. E 1000. We kijken relatief veel films en en wordt veel muziek geluisterd. Zowel radio als cd's. Dan zou ik mezelf afvragen: wat vind ik belangrijker, een goed geluid bij muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suwarrow Posted 11 oktober 2004 Author Report Share Posted 11 oktober 2004 Ik woon in Amstelveen. Heel graag zou ik van ander forumleden een goede speciaalzaak willen vernemen. Beunky, dank voor je uitgebreide en nuttige info ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Ik woon in Amstelveen. Heel graag zou ik van ander forumleden een goede speciaalzaak willen vernemen. Beunky, dank voor je uitgebreide en nuttige info ! In Amsterdam zit zowiezo een Hobo Hifi, staat goed bekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 Wat er in Amstelveen en omgeving zit, weet ik niet In Leiden (niet zo heel ver van Amstelveen) zitten heus een paar goede speciaalzaken van jouw gading en budget. Zoals Van Berge Henegouwen, Swaak, Overgaauw. Die zaken zijn in elk geval niet moeilijk als het om uitlenen van spullen gaat. En dat is in elk geval heel belangrijk. Je kunt de spullen het best thuis beluisteren. Daar moet het uiteindelijk ook goed klinken. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts