DIY_Freak Posted 14 oktober 2004 Author Report Share Posted 14 oktober 2004 Hoi, Ik heb laats een demonstratie van Harmonix mogen bijwonen in Heerlen en daar waren ze ook van die dingen aan het plakken, de RFA-78i, 16 van die viltjes voor 'maar' 730,--. Hij gooide bv. een van die viltjes tussen de speakers in gewoon op de grond, en we waren met stomheid geslagen, wat een vooruitgang (en dat maar met Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 In godsnaam, zeg me dat je probeert de boel te stangen... En zeg jij me alsjeblieft dat die twijfel een grapje is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 hahaha lach me gek hier. btw die viltjes werken dus wel (oei wat zegt ie nou weer) iig neemt de flutterecho wat af. denk niet dat je akoestische problemen ineens opgelost zijn. twee platen van dat noppenschuim achter je speakers (eerste reflectie) doet al veel meer. net als een dik handgeknoopt tapijt tussen luidsprekers en luisterplek. van die diffosors op het plafond op de eerste reflectieplek moet ik nog proberen. Thingman mag bij mij eens komen kijken / horen als mijn boeltje weer defect-vrij is (en ik een ls-kabel naar mijn smaak heb gevonden). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Ja, daarom staan mijn bierflessen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 niet die van 700 euro neem ik aan zou bier op Siltechkabels smaken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Hoi, Ik heb laats een demonstratie van Harmonix mogen bijwonen in Heerlen en daar waren ze ook van die dingen aan het plakken, de RFA-78i, 16 van die viltjes voor 'maar' 730,--. Hij gooide bv. een van die viltjes tussen de speakers in gewoon op de grond, en we waren met stomheid geslagen, wat een vooruitgang (en dat maar met Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 ow, mijn fout... wel... wellicht als je op een vrouw hier en daar een viltje plakt dat ze dan ook beter gaan klinken ;-) bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Hoi, Ik heb laats een demonstratie van Harmonix mogen bijwonen in Heerlen en daar waren ze ook van die dingen aan het plakken, de RFA-78i, 16 van die viltjes voor 'maar' 730,--. Hij gooide bv. een van die viltjes tussen de speakers in gewoon op de grond, en we waren met stomheid geslagen, wat een vooruitgang (en dat maar met Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 het effect van Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo technics Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Als je maar genoeg viltjes plaatst word je geluid gegarandeerd anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 ho jongens, laten we thingman niet afzeiken, want als er iemand op een leuke manier met hifi bezig is , is hij het wel, en als je goed leest dan zie je dat hij ook zijn vraagtekens bij het viltjes truc zet, en staat er gewoon nuchter tegenover. en nog wat : die viltjes zullen waarschijnlijk meer helpen dan kabels. Zal eens niet zo zijn erik is het erweer meeeens...lees ook eens goed dat toine zegt dat het wel werkt in hem situatie...wat een BS...die kamer van hem is al behangen met lange gewaden een shit load aan tubetraps en jaja die prachtige diffusor panelen...die kamer lijkt mij zo dood als wat op het moment...en dan zullen een paar viltjes het verschil maken?!!??! Dit is gewoon humor man..ik denk dat ik het ook ga proberen en dan een cd van de yostiband erin knal Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 14 oktober 2004 Author Report Share Posted 14 oktober 2004 In godsnaam, zeg me dat je probeert de boel te stangen... En zeg jij me alsjeblieft dat die twijfel een grapje is. Ok, ik ben weer bij de les Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 14 oktober 2004 Author Report Share Posted 14 oktober 2004 Overigens is hier een antwoord op een mailtje naar de viltjesverkopers bij Marigo audio: The VTS design incorporates micro-contrained layer technology. They are a broadband, fast and linear design which yields easily heard improvements, and with no performance tradeoffs.We hebben het hier dus over snelle, lineaire brrreedbandje met geintergreerde micro laag technologie. Dus dat moet je niet onderschatten... Ik wilde daar eigenlijk ophouden, omdat ik de neiging om te gaan schelden nauwelijks nog kan onderdrukken . Maar nu ik het antwoord weer lees... kan ik het niet laten om toch nog een onnozel reply'tje te sturen Eens kijken waar hij mee terug komt na het lezen van dit: Hi Ron, I'm a bit (read: highly) confused. What do you mean by 'a broadband, fast and linear design' and 'micro-contrained layer technology'? Cheers, Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Ikea verkoopt reuzeviltjes van 2 bij 3 voor maar 43 euwry * hips* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Dit moet geweldig spul zijn. Deze mensen komen in aanmerking voor de Nobelprijs. Als iemand straks van dat vilt een vloerbedekking kan maken dan zijn de toepassingen legio: In de buurt van Schiphol kun je de vliegtuigen bijna niet meer horen als je een deurmat van dat spul bij je voordeur hebt. Auto's zullen niet meer resoneren als je dat spul als deurmat gebruikt. Mensen met gehoorapparaten horen veel beter als ze een dot op hun voorhoofd laten zetten, of als ze oorbellen maken van dit spul. Door tunnels te beplakken gaan ze minder galmen In San Fransisco overwegen ze in ieder huis dit spul te gebruiken, en je merkt niets van aardbevingen meer. En als je het op de Erasmus had geplakt waren de resonanties gestopt zonder dure reparaties. In vliegtuigen zorgt het ervoor dat je die vervelende brom van de motoren stukken minder hoort (in ieder geval hoor je beide zijden nu in perfecte stereo). Als we Balkenende beplakken met het spul begint hij in een keer begrijpelijk te praten. En het goede nieuws is: Het is zo selectief dat het automatisch goed werkt voor alle HiFi appratuur met een aanschafprijs boven de $10.000, terwijl alle andere verstoringen worden gefilterd. Maarten (ook hips?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Ik ben eens een keer op de Hiswa geweest. Daar demonstreerden ze met een soort telefoonkabine met open deur en beplakt met een of ander geluidsaborberend materiaal. Het verschil tussen in de kabine en er net buiten was werkelijk ongelooflijk groot. Overigens geloof ik ook niet in die viltjes , maar ik zou het wel eens willen pronberen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Hoi ongelovige Thomassen Ik had deze reacties natuurlijk van te voren verwacht en ik zou het zelfde hebben gereageerd als ik er niet bij was geweest. Maar de mensen die van te voren ook dit soort opmerkingen maakte waren naar de test het stilste, want ook zij konden niet geloven wat ze hoorden! Natuurlijk is dit niet te vatten, dus als je een keer de kans krijgt naar zo een demonstratie te gaan, echt ff doen, en dan spreken wij elkaar nog een keer! Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 hoi, "bier op viltjes" ? ,Dan toch zeker wel ingespoten met WD-40 ,voor een beter kontakt. groet ElSon Link to comment Share on other sites More sharing options...
toktok Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Zal ik weer eens een "tweaks voor niets" thread openen? Met eeuwige succestips als: - check de poling van je netaansluiting - controleer of de schroeven van je speakers niet te los zitten? Ik krijg er weer zin in als ik dit allemaal lees! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 16 oktober 2004 Report Share Posted 16 oktober 2004 Ik ben eens een keer op de Hiswa geweest. Daar demonstreerden ze met een soort telefoonkabine met open deur en beplakt met een of ander geluidsaborberend materiaal. Het verschil tussen in de kabine en er net buiten was werkelijk ongelooflijk groot. Overigens geloof ik ook niet in die viltjes , maar ik zou het wel eens willen pronberen. Carl die hebben we op het werk ook... ideaal..... nu nog fatsoenlijke telefoons.... bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 Het is toch elke keer hetzelfde: wat ik niet kan verklaren, bestaat DUS niet en is dus oplichting of belachelijk. Helaas is er niemand die eerst gaat luisteren naar dit soort producten (behalve audio-dealers, die ze stiekem in de luisterruimte plaatsen). Toch zijn er lieden zoals Audiobill, die zeggen "Hey ik heb het persoonlijk geconstateerd, en ik zou graag een verklaring willen." Dan wordt er eerst getwijfeld of iemand wel iets gehoord heeft en moet men eerst met bewijzen komen... De mogelijkheid dat ze bij Marigo wel eens gelijk kunnen hebben, wordt door jullie bij voorbaat al uitgesloten. Jammer! Overigens vind ik de Marigo-dots ook te duur om ooit aan te willen schaffen, en heb ik ze niet gehoord, en dus geen oordeel over ze. Maar ik heb wel een review gelezen op Positive Feedback.com: www.positive-feedback.com/Issue2/carymods.htm uit issue 2, 2002. Zuiver ter info voor degenen die er wel open voor staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 The Ark? Die snapt het tenminste. Ik heb ook een hekel aan vooroordelen. Als je het niet kent moet je je er niet mee bemoeien, eerst zelf gaan testen en dan oordelen! Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 testen moet dan wel blind gebeuren natuurlijk.. iemand plaatst (of niet, dat weet je niet tenzij je het er steeds weer kan horen) van die dingetjes en je gaat luisteren. Er wordt gesproken van 'grote verschillen' bij die gouden knopjes, dus zou het dan niet zo heel moelijk moeten zijn 't verschil te horen. <testpersoon> ok dan! <hulpje> goed ik ga aan het werk (loopt doelloos door de kamer) <hulpje> zo en? en? <testpersoon> wat een diepte en detail! <hulpje> ik heb niets gedaan! waarbij de laatste 2 zinnen dus zouden kunnen varieeren maargoed ik heb tijd over vanmiddag.. Er zijn dingen waarbij je vraagtekens kan plaatsen maar de 2 in deze thread rondgaande zaken zijn zo uit den boze dat het vraagteken vervangt wat mij betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts