Opamp Posted 12 oktober 2004 Report Share Posted 12 oktober 2004 ik heb een teac t-1 en ben wat met de voeding aan het experimenteren. Het lijkt wel of de klank rustiger (mooier?) wordt als er ipv 1000uf 2200 uf aanzit. is dit zo? ook zitten er nu diodes in van het type G1540 zijn deze te vervangen door scottky's of zo? Algemene tips of modificaties aan de voeding zijn ook welkom. Ik heb helaas geen schema van de t-1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 Hoi, Lees eerst topic "diode vervangen" op blz 4 helemaal onderaan Pas op met andere drempelspanning. DE drempelspanning kun je zelf meten meten met een eenvoudige "Aldi" multimeter Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 ik heb een teac t-1 en ben wat met de voeding aan het experimenteren.Het lijkt wel of de klank rustiger (mooier?) wordt als er ipv 1000uf 2200 uf aanzit. is dit zo? ook zitten er nu diodes in van het type G1540 zijn deze te vervangen door scottky's of zo? Algemene tips of modificaties aan de voeding zijn ook welkom. Ik heb helaas geen schema van de t-1 Beste Zelfmade, Voor analoge aplicaties die kortstondig veel mA kunnen vragen geld vaak groter = beter. Digitaal (en dat is de T-1 een puur loopwerk) gelden er andere regels. Dier willen we hoogfrequente rimpel en ruis tot het minimum beperken. Hier zijn dus snellere elco's met en hogere bandbreedte een vereiste. Bijvoorbeeld de lokale buffer elco's voor de 5 volt spanningen vlakg naast de servo. Sanyo OS-con's of Blackgate NX-en geven daar een echte verbetering vanwege hun sublieme pulsgedrag en hoge bandrbreedte. Verder vind ik eigenlijk dat je een T-1 verplicht een betere klok en herklokte digitale uitgang moet geven. Dat is echt een drastisch verschil wat alles waard is! Je hebt dan niets meer te maken met het digitale uitgangscircuit van de T-1. Bovendien stoort de huidige klok niet meer op de huidige voeding waardoor die stiller wordt. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts