conqubite Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Ik heb de aanschaf van een paar andere luidsprekers helaas voorlopig moeten uitstellen (ik hoop maar tijdelijk). Dat wil niet zeggen dat ik de ontwikkelingen niet probeer bij te houden. Ik stuitte dus op de nieuwe Hepta, de Expertise . Ziet er goed uit, de speaker lijkt puike specificaties te hebben en lijkt ook door mijn versterker goed aangestuurd te kunnen worden. Wat ik echter vooral interessant vindt is het feit dat het een gesloten systeem is. Dat is mijn huide speaker ook en dat zorgt voor een strakke laagweergave. Omdat mijn huidige speaker niet zo laag gaat heb ik sinds kort de subwoofer als aanvulling voor het laag. Dat is wel een verbetering maar je kunt het verschil horen tussen een basreflex, de sub, en het gesloten systeem van mijn oude Mission 782 luidsprekers. Ik ben ook nog aan het zoeken naar een goede opstelling en afstelling. Een gesloten systeem zorgt toch wel voor een retestrakke laagweergave hoewel een BR volgens mij ook best goed kan zijn. Vandaar dat ik me afvraag of er al mensen zijn die iets over deze speaker kunnen zeggen. oh ja, het linkje http://www.hepta.nl/producten.htm Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Ha C, Ziet er rete strak uit. Maar dat zegt helemaal niets. Zo hebben we bij AS een prototype staan van een speaker die misschien in productie gaat. Mooi bamboe hout, degelijke voor het formaat erg zware kast, mooie units van Vifa en Seas en een gelikt uiterlijk. Maar op geen enkele manier aan het leven te krijgen! Met andere woorden.. Ga luisteren (zoals altijd)! groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Geloof 't of niet.. Ik lees net pas dat de Hepta die zelfde tweeter heeft als het door mij genoemde prototype, maar wel een andere SEAS unit.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 14 oktober 2004 Author Report Share Posted 14 oktober 2004 PD said: Ha C, Met andere woorden.. Ga luisteren (zoals altijd)! groet, PD Hogeterp Vandaar ook twee keer het woordje "lijkt". Maar PD vertel eens iets meer over dat prototype. Je hebt me nieuwsgierig gemaaakt. Bij bamboe denk ik aan Impuls hoewel die kasten volgens mij eerder aan de lichte kant zijn. Ben ik in de buurt?????? Trouwens, volgens mij staat die tweeter algemeen bekend als zeer goed. Dat dat prototype niet klinkt moet dan (lijkt me) een andere oorzaak hebben. Wellicht is het prototype nog niet helemaal uitontwikkeld. Vertel........vertel.... Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Ha C, Ik kan er weinig over vertellen behalve dan dat het een Nederlands product is en niet uit Alkmaar afkomstig is.. Met de gebruikte ring radiator tweeter heb ik ook positieve ervaringen (in T+A speakers bijvoorbeeld) maar in deze setup viel hij mij echt vies tegen. Het gaat om een prototype dus definitief is de speaker nog niet. Ik denk ook dat er nog wel wat wijzigingen gaan plaatsen voor het stel op de markt komt.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts