Niels4ever Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Help als ik een plaat draai op mijn Technics 1200 draaitafel met Denon DL 110 element via mn Marantz PM 17 versterker, komt het af en toe voor dat het geluids niveau in mn linker speaker zachter is! Uit balans dus :-( Als ik dan achter het knopje van MC aan en uit doe is het daarna weer in orde... Wel lastig dus omdat iedere keer in te drukken als ik een plaat draai! Waar ligt het probleem nu? Is het mijn versterker? Draaitafel? Element? Ik denk dus mn Versterker.... Wie herkent dit probleem? Groet Niels Zou graag hulp kunnen gebruiken hierbij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Waarschijnlijk maakt de MM/MC schakelaar slecht contact of is lichtelijk ingebrand. Er is blijkbaar een overgangsweerstand in het schakelcontact. Dat zou een mogelijkheid kunenn zijn. De schakelaar vervangen zou soelaas kunnen bieden. Als het probleem in het element of de monage ervan zou zitten, zou het geschakel geen moer uit maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toontjehifi Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 dat het in je versterker zou kunnen maar!! loop alle bedrading naar vanaf je element tot je kabels naar je versterker evt reiniging met contaktspray of[ wd 40 perfect voor alles en nog wat bijna toverspray voor auto] of probeer een andere speler te leenen, dan weet je zeker of dat het in je speler zit of je versterker gr toontjehifi Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 13 oktober 2004 Report Share Posted 13 oktober 2004 Als je alleen een mc element toepast kun je gewoon de schakelaar overbruggen met een paar draadbrugjes. Een en ander dient wel even korrekt uitgemeten te worden. Ben je gelijk van de overgangsweerstand af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 dat het in je versterker zou kunnen maar!! loop alle bedrading naar vanaf je element tot je kabels naar je versterker evt reiniging met contaktspray of[ wd 40 perfect voor alles en nog wat bijna toverspray voor auto] of probeer een andere speler te leenen, dan weet je zeker of dat het in je speler zit of je versterker gr toontjehifi beste , gebruik in geeeeeeeeeeeeeen geval ooit rommel als wd40 of contact spary voor schakelaars , potmeters e.d. dit maakt het probleem alleen maar groter!!!!!! de spary is vet en trekt stof aan.... je krijgt dus een enorme smeerboel in je schakelaar en hebt steeds meer nodig om het ding aan d epraat te kunnen houden..... potmeters kun je het beste met schone lucht, spuitbusjes (dus niet vochtige lucht uit een ,slechte, compressor reinigen potmeters kun je ook reinigen door ze enkele (tientalen) malen volledig heen en weer te draaien..... dit levert over het algemeen het zelfde resultaat op als contactspray......... zelf denk ik net als sodejuu dat vervanging van de schakelaar een betere optie is.... mvg, bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 14 oktober 2004 Report Share Posted 14 oktober 2004 Bees heeft helemaal gelijk, echter er is ook contactreiniger die geen vette sporen achter laat. Droogt dus na de dienst keurig helemaal op! De naam er van weet ik nu even niet maar kan ik misschien wel achterhalen als je wilt. Overigens is de beste schakelaar inderdaad GEEN schakelaar. Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 dat het in je versterker zou kunnen maar!! loop alle bedrading naar vanaf je element tot je kabels naar je versterker evt reiniging met contaktspray of[ wd 40 perfect voor alles en nog wat bijna toverspray voor auto] of probeer een andere speler te leenen, dan weet je zeker of dat het in je speler zit of je versterker gr toontjehifi beste , gebruik in geeeeeeeeeeeeeen geval ooit rommel als wd40 of contact spary voor schakelaars , potmeters e.d. dit maakt het probleem alleen maar groter!!!!!! de spary is vet en trekt stof aan.... je krijgt dus een enorme smeerboel in je schakelaar en hebt steeds meer nodig om het ding aan d epraat te kunnen houden..... potmeters kun je het beste met schone lucht, spuitbusjes (dus niet vochtige lucht uit een ,slechte, compressor reinigen potmeters kun je ook reinigen door ze enkele (tientalen) malen volledig heen en weer te draaien..... dit levert over het algemeen het zelfde resultaat op als contactspray......... zelf denk ik net als sodejuu dat vervanging van de schakelaar een betere optie is.... mvg, bb Niels, Mocht je met een multimeter aan de gang gaan, kijk dan uit dat het element niet wordt doorgemeten. De gelijkstroom van de meter is niet goed voor het beestje. In plaats van alles los te halen en preventief in te vetten met een of andere wonderspray zou je even moeten kijken wat er gebeurt bij wisseling van de input op de versterker. Als je de bekabeling voor links en rechts verwisselt bij de input op de versterker en het probleem blijft links, dan zit het dus in je versterker (ik zou ook niet weten waar het anders zou moeten zitten want dan had het indrukken van die knop geen zin). Ik zou de versterker even voor service aanbieden. Aangezien de schakelaar toch achterop zit zou je kunnen overwegen om hem te laten overbruggen voor MM elementen, maar ik heb er nooit last mee gehad op de PM14 dus ik zou hem in de originele staat willen hebben. m vr gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts