Puur Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Als ik dan toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Tsja. Het kan natuurlijk helemaal niet. 1 cd als beste noemen. Daarom heb ik het volgende bedacht. Stel: Er breekt brand uit, en ik kan alleen bij mijn (en alleen mijn*) cd's en ze liggen allemaal zo dat ik er wel een willekeurig uit kan zoeken dan neem ik mee ... Light ~ Light Kortom, echte onvervalste Nederlandse symphonische muziek ... 1 van mijn favoriete cd's en waarschijnlijk het minst gemakkelijk te vervangen. Deze passende recensie vond ik op het internet. Met 1 dingetje ben ik het niet eens, en dat is de negatieve benadering van de verpakking --> Een mooi schilderij van Victor Linford {Lekker belangrijk}.: Light - "Light" (SI Music Records SI3063-2) Symfonische rock zoek je in alle hoeken en gaten, maar zeker niet in de eerste plaats in Nederland. Bovendien plaats je symfonische rock niet snel in de hedendaagse actualiteit. Bands als Saga, Camel en Dream Theater zijn weliswaar gevestigd en worden door een fanatieke groep fans aanbeden; echt vernieuwend is het allemaal niet. Het is dus relatief rustig rondom het genre. Aangenaam verrast was ik bij het verschijnen van het album "Light" gemaakt door de gelijknamige band Light. Symfo om je vingers bij af te likken en dan ook nog uit Nederland, nee sterker nog: uit Nijmegen. Nadat voldoende podiumervaring is opgedaan in het clubcircuit is de band, na een enkele jaren geleden uitgebrachte en in selecte kring goed ontvangen demo, de studio ingedoken onder produktionele leiding van ex-Boeyen toetsenist Jos Haagmans. Het resultaat is ook niet vernieuwend voor het genre maar dat zou een bijna godsonmogelijke opdracht zijn. Minstens even belangrijk is echter het muzikaal niveau, (dat constant hoog is) waarmee Light het vaderlandse spruitjes- en boerenkoolniveau heel ver achter zich laat. De muzikale benadering van Light is conceptueel waarbij afwisselend log en meeslepend of kwetsbaar en melodieus gespeeld wordt. Zo hoort het naar mijn mening bij symfo!! Vet orchestraal geweld wordt afgewisseld met iele, ragfijne toets- of gitaarpartijen. Waar nodig worden de nummers smaakvol afgemaakt door Mario Driessen. Diens emotievolle zangstem doet mij hier en daar denken aan John Wetton ten tijde van UK. Met name een nummer als "Dreams" pakt je bij de keel om je gedurende twee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Erg goed ja Als ik weer in Amsterdam ga ik hem ook kopen (heb hem nu alleen op mp3) Wel moeilijk hoor DE beste CD, maar ik denk dat dat voor mij (in ieder geval op dit moment) deze is: Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 2 albums komen direct bij me op namelijk Deep Purple made in Japan en Meat loaf Bat out off hell uit 78 wel te verstaan. Uiteraard zijn er veel meer goede albums maar deze kwamen als eerste bij me op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Enkele zijn reeds de revue gepasseerd die ook in mijn rijtje thuishoren . Maar verder zou ik het niet willen nalaten om ook het album Grace te vermelden van wijlen Jeff Buckley . MVG Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Nina Simone, Piano of David Bowie, Ziggy Stardust? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 David Helpling / Sleeping on the edge of the world Een album die op de 1e plaats waanzinnig goed klinkt en als je van ambient/New Age houdt deze zeker ziet in je collectie mag ontbreken. Marillion / Afraid of sunlight Patricia Barber / Cafe Blue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 12 november 2004 Report Share Posted 12 november 2004 Tsja. Het kan natuurlijk helemaal niet. 1 cd als beste noemen. Daarom heb ik het volgende bedacht. Stel: Er breekt brand uit, en ik kan alleen bij mijn (en alleen mijn*) cd's en ze liggen allemaal zo dat ik er wel een willekeurig uit kan zoeken dan neem ik mee ... Light ~ Light Kortom, echte onvervalste Nederlandse symphonische muziek ... 1 van mijn favoriete cd's en waarschijnlijk het minst gemakkelijk te vervangen. Deze passende recensie vond ik op het internet. Met 1 dingetje ben ik het niet eens, en dat is de negatieve benadering van de verpakking --> Een mooi schilderij van Victor Linford {Lekker belangrijk}.: Light - "Light" (SI Music Records SI3063-2) Symfonische rock zoek je in alle hoeken en gaten, maar zeker niet in de eerste plaats in Nederland. Bovendien plaats je symfonische rock niet snel in de hedendaagse actualiteit. Bands als Saga, Camel en Dream Theater zijn weliswaar gevestigd en worden door een fanatieke groep fans aanbeden; echt vernieuwend is het allemaal niet. Het is dus relatief rustig rondom het genre. Aangenaam verrast was ik bij het verschijnen van het album "Light" gemaakt door de gelijknamige band Light. Symfo om je vingers bij af te likken en dan ook nog uit Nederland, nee sterker nog: uit Nijmegen. Nadat voldoende podiumervaring is opgedaan in het clubcircuit is de band, na een enkele jaren geleden uitgebrachte en in selecte kring goed ontvangen demo, de studio ingedoken onder produktionele leiding van ex-Boeyen toetsenist Jos Haagmans. Het resultaat is ook niet vernieuwend voor het genre maar dat zou een bijna godsonmogelijke opdracht zijn. Minstens even belangrijk is echter het muzikaal niveau, (dat constant hoog is) waarmee Light het vaderlandse spruitjes- en boerenkoolniveau heel ver achter zich laat. De muzikale benadering van Light is conceptueel waarbij afwisselend log en meeslepend of kwetsbaar en melodieus gespeeld wordt. Zo hoort het naar mijn mening bij symfo!! Vet orchestraal geweld wordt afgewisseld met iele, ragfijne toets- of gitaarpartijen. Waar nodig worden de nummers smaakvol afgemaakt door Mario Driessen. Diens emotievolle zangstem doet mij hier en daar denken aan John Wetton ten tijde van UK. Met name een nummer als "Dreams" pakt je bij de keel om je gedurende twee Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 12 november 2004 Report Share Posted 12 november 2004 1 van de vele die op 1 staan:uit de 50's: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 12 november 2004 Report Share Posted 12 november 2004 of 60's: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 12 november 2004 Report Share Posted 12 november 2004 of 70's (omdat deze: al genoemd is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 12 november 2004 Report Share Posted 12 november 2004 Kom maar op met de jaren tachtig en negentig, doe maar ineens, dan hebben we dat ook weer gehad Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Kom maar op met de jaren tachtig en negentig, doe maar ineens, dan hebben we dat ook weer gehad 80,90, werd er toen nog muziek geschreven? Ik dacht alleen maar gekopieerd. Eigenlijk Moeten er veel meer albums in deze 'lijst', van de echte singer/songwriters bij he? Bob,John,Paul,David,die lijst word te lang,want ik vergeet de oudjes zoals,Amadeus,JS,Ludwig,maar ook Miles en , en , ik weet het niet meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 Mijn favoriet: Rachmaninov plays Rachmaninov Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 Mijn favoriet:Rachmaninov plays Rachmaninov Label(s) en uitvoerenden naast Rachmaninov? Toevallig ook op Naxos? Daar heb ik de vier pianoconcerten van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex70 Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 de keuze uit mijn 588 elpee's eignlijk de eerste soort bootleg elpee die officieel werd uitgebracht in 1973 ( gewoon de opname rechtstreeks op de elpee,zonder mixen bijschaven en zo ) dus eigenlijk 31 jaar later nog indrukwekkend Tracks 1 One of These Days Lee 6:26 2 You Give Me Loving Lee 6:02 3 Good Morning Little Schoolgirl Williamson 7:36 4 Help Me Bass, Williamson, Williamson 11:06 5 Classical Thing Lee :55 6 Scat Thing Lee :54 7 I Can't Keep from Crying, Sometimes Kooper 9:04 8 I Can't Keep from Cryin' Sometimes Lee 3:38 9 I Can't Keep from Cryin' Sometimes Lee 3:15 10 Silly Thing Lee :54 11 Slow Blues in 'C' Lee 7:52 12 I'm Going Home Lee 11:40 13 Choo Choo Mama Lee 3:11 `Goede keus man. Ik draai zelf eigenlijk geen LP's meer, maar als ik een LP zou moeten kiezen, als de beste......dan hadden we nu twee stemmen voor Recorded Live. Ten Years After rock's! Geweldige opnames van een band die jarenlang ook inderdaad geweldige live optredens heeft gegeven! Groeten Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 de beste? dat weet ik niet, maar hij brengt wel het beste van pink floyd. sja, t'is ook een "the best of..." Pink Floyd - Echoes Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Mijn favoriet:Rachmaninov plays Rachmaninov Label(s) en uitvoerenden naast Rachmaninov? Toevallig ook op Naxos? Daar heb ik de vier pianoconcerten van Pianoconcerten van Rachmaninov worden het beste gespeeld (op Rachmaninov na) door Nikolai Lugansky en John Lill vind ik (NIET door Horowitz en Askenazy). Voor mij een typisch geval waarbij de goedkope kruidvat cd's tien keer beter zijn dan de beste philips classics / sony classical whatever. Redelijke opname maar SUPER goed gespeeld = beter dan superopname en mindere uitvoering. Pech gehad als er buiten een auto voorbijrijdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Begrijp ik hieruit dat er bij het Kruidvat een dergelijke cd box met pianoconcerten van Rach ligt ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Mijn favoriet:Rachmaninov plays Rachmaninov Label(s) en uitvoerenden naast Rachmaninov? Toevallig ook op Naxos? Daar heb ik de vier pianoconcerten van Pianoconcerten van Rachmaninov worden het beste gespeeld (op Rachmaninov na) door Nikolai Lugansky en John Lill vind ik (NIET door Horowitz en Askenazy). Voor mij een typisch geval waarbij de goedkope kruidvat cd's tien keer beter zijn dan de beste philips classics / sony classical whatever. Redelijke opname maar SUPER goed gespeeld = beter dan superopname en mindere uitvoering. Pech gehad als er buiten een auto voorbijrijdt. Natuurlijk de opname van Sviastoslav Richter... op DG Originals Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Wel moeilijk hoor DE beste CD, maar ik denk dat dat voor mij (in ieder geval op dit moment) deze is: Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace Helemaal mee eens!!!!! Je doelt dan ook wel op die versie waar deze hoes van is, nl. de Japanse Importversie met het meesterlijk vertolkte "Hallowed be Thy Name " van Iron Maiden? Good taste, man! Hij zit nog steeds erg vaak in mijn speler! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bas vg Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 of het de beste is weet ik niet maar zeker 1 van de beste uit mijn collectie: Van Morrison-Astral Weeks (vooral madame george en beside you zijn goed) mvg, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 beste cd ooit speedy j - loudboxer kan ik helemaal in verdwalen. Onwijs die opbouw...die tonen...de feeling zuch iedereen zou het eens moeten horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 13 december 2004 Report Share Posted 13 december 2004 Zie deze nu pas Die Light cd heb ik toen besteld en inmiddels luister ik er regelmatig met groot plezier naar Bedankt voor de tip Tsjonge ... Hij is dus zelfs nog te verkrijgen. Waar heb je hem vandaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts