Davidvh Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Hey mensen van het audiofiele leven! Binnenkort staat er een verhuizing op het programma. Ben al een tijd opzoek naar een eigen woning maar wil maar niet lukken. Ben daarom gedwongen nog even met mijn ouders mee te verhuizen. In het nieuwe huis krijg ik een zolderkamer met een schuin dak. Het huis is zeg maar doormidden gedeeld met een goed geisoleerde muur (als je in de kamer staat is het praktisch dood). Ik heb dus 1 kant van het aflopende dak. Dus een lage en een hoge muur aan iedere kant. Hierin moet dus ook mijn set komen te staan. Maar hoe kan ik het spul het beste neerzetten? Moet ik nog akoestische aanpassingen doen? Kortom dingen waarmee ik rekening mee moet houden! Setup: Arcam A85 pre Arcam P85 power Arcam CD73 Speakers worden waarschijnlijk Thiel CS1.5 of CS1.6, of Dynaudio contour serie. (is nog niet zeker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 "Ben daarom gedwongen nog even met mijn ouders mee te verhuizen" lucky boy, bij je ouders blijven is de enige manier om rijk te worden. . groeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 "Ben daarom gedwongen nog even met mijn ouders mee te verhuizen" lucky boy, bij je ouders blijven is de enige manier om rijk te worden. . groeten. Maar of je daar nou zo 'lucky' van wordt... Heb geen problemen met m'n ouders hoor, in tegendeel, maar ik zou nooit meer bij ze willen wonen. Als je op jezelf woont heb je gewoon meer vrijheid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Hey mensen van het audiofiele leven! Binnenkort staat er een verhuizing op het programma. Ben al een tijd opzoek naar een eigen woning maar wil maar niet lukken. Ben daarom gedwongen nog even met mijn ouders mee te verhuizen. In het nieuwe huis krijg ik een zolderkamer met een schuin dak. Het huis is zeg maar doormidden gedeeld met een goed geisoleerde muur (als je in de kamer staat is het praktisch dood). Ik heb dus 1 kant van het aflopende dak. Dus een lage en een hoge muur aan iedere kant. Hierin moet dus ook mijn set komen te staan. Maar hoe kan ik het spul het beste neerzetten? Moet ik nog akoestische aanpassingen doen? Kortom dingen waarmee ik rekening mee moet houden! Setup: Arcam A85 pre Arcam P85 power Arcam CD73 Speakers worden waarschijnlijk Thiel CS1.5 of CS1.6, of Dynaudio contour serie. (is nog niet zeker) Kun je misschien nog wat meer informatie geven? Wat zijn de afmetingen van de zolder, hoeveel ramen zijn er, welke meubels ga je er verder nog inzetten, enzovoort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 15 oktober 2004 Author Report Share Posted 15 oktober 2004 Het is een kamer van ongeveer 5 meter diep en 3.5 meter breed. Het dak loopt in de breedte van rechts naar links naar beneden. Het laagste deel links is ongeveer +/- 50 cm. Hoogste deel rechts is denk 2.40 meter. Er komt een 2 persoons bed en een computer in. Ik wil de kamer inrichten aan de hand van mijn stereo-set. Dus er staat nog niks vast over hoe en wat. Op de grond komt een soort laminaat. Maar wel met een structuur. Het is geen laminaat, maar ik weet even de naam niet meer. Ik zat zowiezo te denken aan graniet onder de speakers. Want op hout zijn speakers meestal niet zo'n succes geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Omwille van de symmetrie zou ik in elk geval zeggen: zet je speakers beide aan de lage kant (de waand van 5 meter), een metertje of zo van de zijmuur en een stukje van de muur achter ze. Ga zitten aan de hoge kant (dus de andere wand van 5 meter). Bed en of computer kunnen dan aan een van de muren van 3,5 meter. Maar da's allemaal puur gevoelsmatig. Handigste lijkt me in elk geval dat de situatie voor beide speakers onegveer hetzelfde is. Volgens mij kan dat het best op bovenstaande manier. Voor de rest is het gewoon uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Vaak wil het (schuine) dak nogal 'flexibel' zijn, bekleed dat met b.v. tapijt ben je ook meteen een deel van de hinderlijke reflexies kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts