Jump to content

Aansluiten sacd speler

lucky l
 Share

Recommended Posts

Is dat per kabel of per stereo paar (is gebruikelijk voor prijsvermelding) ;)

Geen multi channel aansluiting hoop ik (gezien je budget).

Voor circa 100 euro heb 2*1 meter Kimber PJB. is goede neutrale kabel mits je hem niet om een stroomdraad heen windt.

Voor "doe het zelf" zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden.

edit. Oke, op hifi zei je al dat de prijs per paar ging...

Geplaatst door Duck-Twacy:

Is dat per kabel of per stereo paar (is gebruikelijk voor prijsvermelding)      ;)

Geen multi channel aansluiting hoop ik (gezien je budget).

Voor circa 100 euro heb 2*1 meter Kimber PJB. is goede neutrale kabel mits je hem niet om een stroomdraad heen windt.

Voor "doe het zelf" zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden.

edit. Oke, op hifi zei je al dat de prijs per paar ging...

Inderdaad is per paar en ook multichannel!!En ik ben niet zo'n doe het zelver!!!

Geplaatst door lucky l:

bedankt,hier heb ik wat aan     confused.gif !!!

Je hebt gelijk, maar de opmerking van Henrie was wel een uitnodiging.

Ik neem aan dat je gewoon een stereosetje cinchkabels wil hebben. Er zijn voor

Voor diy zou je ook kunnen denken aan het 47 Lab OTA draad, is 0.4 mm dik zuiver koper in luchtig teflon. 7 euro per meter per ader (je heb dus 2 aders voor een ongebalanceerde kabel nodig). Cinch pluggen van InterTechnik, VLS oid. denk dat je wel rond 60 euro uit kunt komen.

Is overigens ook niet afgeschermd, maar is kwalitatief vergelijkbaar met veel duurdere kabels.

zie http://www.audio-cube.nl/lab/acc.htm

Overigens is die 777ES best goede kabels waard. Ben stinkend jaloers op je (dat je hem voor dat bedrag hebt weten te scoren), heb er zelf ook serieus over nagedacht, maar denk niet dat het nog gaat lukken (bovendien vind ik ruim 6000 euro in 1 jaar aan audio app. voorlopig genoeg).

PS als je de 777ES ook stereo wilt gebruiken heb je nog een extra setje kabels nodig (4 paar dus), want de stereo uitgangs is afzonderlijk van de multichannel uitgang). Met name op de stereo uitgang zou ik niet bezuinigen (zou trouwens ook een beter amp daar op aansluiten, no offence voor de Onkyo, maar ik denk dat hij het DSD signaal omlaag zal halen (ja tis analoog, bedoel dus de analoge uitput van een DSD opname)).

Geplaatst door Duck-Twacy:

Voor diy zou je ook kunnen denken aan het 47 Lab OTA draad, is 0.4 mm dik zuiver koper in luchtig teflon. 7 euro per meter per ader (je heb dus 2 aders voor een ongebalanceerde kabel nodig). Cinch pluggen van InterTechnik, VLS oid. denk dat je wel rond 60 euro uit kunt komen.

Is overigens ook niet afgeschermd, maar is kwalitatief vergelijkbaar met veel duurdere kabels.

zie http://www.audio-cube.nl/lab/acc.htm

Overigens is die 777ES best goede kabels waard. Ben stinkend jaloers op je (dat je hem voor dat bedrag hebt weten te scoren), heb er zelf ook serieus over nagedacht, maar denk niet dat het nog gaat lukken (bovendien vind ik ruim 6000 euro in 1 jaar aan audio app. voorlopig genoeg).

PS als je de 777ES ook stereo wilt gebruiken heb je nog een extra setje kabels nodig (4 paar dus), want de stereo uitgangs is afzonderlijk van de multichannel uitgang). Met name op de stereo uitgang zou ik niet bezuinigen (zou trouwens ook een beter amp daar op aansluiten, no offence voor de Onkyo, maar ik denk dat hij het DSD signaal omlaag zal halen (ja tis analoog, bedoel dus de analoge uitput van een DSD opname)).

Je hebt gelijk ik heb 4 paar nodig :( !!En over en andere amp.ik heb de onkyo nog niet zo lang en om hem dan weg te doen nou nee!En over zelf kabels maken ik heb 2 linker handjes en niet de kennis :( !!Maar in ieder geval bedankt!!