Jump to content

'Computerspeakers'

Henrie
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik wil (ooit) nog eens een stel aparte speakertjes voor bij m'n computer hebben. Die wil ik dan gaan aansturen met een gainclone (denk ik nu). Hoe, wat, waar en wanneer weet ik nog allemaal niet precies, maar ik zit er al een tijdje over te denken. Zo'n gainclone kom ik zelf wel uit denk ik, en zo niet, dan vraag ik het wel, maar speakers heb ik wat minder verstand van. Vandaar dat ik jullie vraag om wat kleine speakers (monitoren, boekenplankspeakers of hoe je ze ook maar wilt noemen) hier neer te zetten.

Voorwaarden: het zijn 'slechts' computerspeakers, dus het hoeft niet supergoed te klinken. Als ik echt muziek ga luisteren vanaf m'n computer, gebruik ik m'n huidige set wel. Het moet ook niet te duur zijn (niet meer dan

Hiermee maak ik lawaai, bevalt best heel erg goed, versterker en boembox worden meegeleverd.

:rolleyes:

Maar zoiets zoek ik niet. Daar ken ik er nog wel een paar van die de moeite en het geld wel waard zijn. O.a. een setje van JBL en de setjes van Logitech. Ik bedoel dus gewone hifi-speakers, maar dan kleintjes (2-weg) en voor een bescheiden bedrag.

Zo kwam ik deze tegen via marktplaats:

comp-Magn-vector%20needle%2011-16.gif

Magnat Vector Needle 11. Nieuw voor

Sind drie dagen zijn dit mijn "computerspeakers":

img36.jpg

Erg makkelijk aan te sturen, enorm volume en niet echt zo fout als men vaak beweert. B)

Groeten,

Hififreak

Wat zijn dat dan voor dingen? In de URL van het plaatje staat namelijk alleen iets met 'baggerluidsprekers' ;):D

Ik heb zelf tweede hands een paar Mission 760i gekocht bij Studio 107 voor 89 Euro.

Klinken goed, alleen niet afgeschermd. Ik heb zelf er geen last van, al staan ze beide een centimeter van het beeldscherm af.

Ik heb een TFT. :P

Maar als je gewoon een unit gebruikt zoals richard 1 aangeeft, zulke zijn goed genoeg.

Ik was zelf ook eerst van plan om een luidsprekertje te bouwen met een enkele unit. Best leuk, lijkt mij. :)

Ff een reactie op bovenstaande berichtjes...

Ten eerste: ik ben dus (nogmaals) niet opzoek naar een standaard computerspeakersetje, maar naar gewone speakers. Niet dringend op zoek trouwens...

Ten tweede: ik ga niet zelfbouwen, dus het moeten gewoon bestaande speakers zijn. Zelfbouw mag wel, maar dan moeten ze al afgebouwd zijn :D Ik ga al een gainclone bouwen en met mijn gebrek aan zelfbouwervaring zal dat (ondanks het simpele ontwerp) al meer dan genoeg werk zijn voorlopig. Bovendien heb ik niet de gereedschappen om een speakerkast te gaan bouwen. Al kan ik m'n vader dat vragen natuurlijk. Die heeft toch niks beters te doen ;) (is met pensioen :D) en is altijd timmerman geweest, dus hij kan dat wel (en netjes ook, m'n vader kennende)... Maar goed, liever gewoon simpele bestaande speakertjes...

Sind drie dagen zijn dit mijn "computerspeakers":

img36.jpg

Erg makkelijk aan te sturen, enorm volume en niet echt zo fout als men vaak beweert. B)

Groeten,

Hififreak

Wat zijn dat dan voor dingen? In de URL van het plaatje staat namelijk alleen iets met 'baggerluidsprekers' ;):D

Inderdaad, baggerluidsprekers voor de prijs waarvoor ze in het verleden verkocht zijn. Ik heb ze gekregen, aangesloten op mijn Pioneerset, die aangesloten is op mijn computer en geniet van elk stuk muziek. Bagger? ALs 'computersetje' m.i. erg aangenaam. :cool2:

Speakers: Omni-Audio Monitor 3.12

Guest muziekfreak

Ahhja de busjes speakers...idd leuk voor de pc en zelfs tv..want laten we eerlijk zijn de speakertjes van een normale tv zijn ook bagger. En voor je pc leuk voor spelletjes enz lekker knallen.

Art sound

AS30

as40[1].jpg

Bass reflex cabinet, ABS

2-way speaker system

86 mm long excursion woofer

25 mm Polymeer tweeter

Max. power 100 watt peak to peak (50 watt RMS)

Impedance 8 ohm

30 Oz Magnet Structure Weight

Frequency: 70-20 KHZ

Capacitor Crossover Network

Swival bracket

185 x 120 x 124 mm (h x w x d)

img17770.jpg

Die speaker doet het best leuk en kost geen biet. Als je iets groter wil, kan dat ook met de AS40 en die kost dan ca

Art sound

AS30

as40[1].jpg

Bass reflex cabinet, ABS

2-way speaker system

86 mm long excursion woofer

25 mm Polymeer tweeter

Max. power 100 watt peak to peak (50 watt RMS)

Impedance 8 ohm

30 Oz Magnet Structure Weight

Frequency: 70-20 KHZ

Copacitor Crossover Network

Swival bracket

185 x 120 x 124 mm (h x w x d)

img17770.jpg

Die speaker doet het best leuk en kost geen biet. Als je iets groter wil, kan dat ook met de AS40 en die kost dan ca

Ahhja de busjes speakers...idd leuk voor de pc en zelfs tv..want laten we eerlijk zijn de speakertjes van een normale tv zijn ook bagger. En voor je pc leuk voor spelletjes enz lekker knallen.

Dag MF,

Jij begrijpt me! Lekker soundje voor bij de pc! B)