Henrie Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Hallo allemaal, Ik wil (ooit) nog eens een stel aparte speakertjes voor bij m'n computer hebben. Die wil ik dan gaan aansturen met een gainclone (denk ik nu). Hoe, wat, waar en wanneer weet ik nog allemaal niet precies, maar ik zit er al een tijdje over te denken. Zo'n gainclone kom ik zelf wel uit denk ik, en zo niet, dan vraag ik het wel, maar speakers heb ik wat minder verstand van. Vandaar dat ik jullie vraag om wat kleine speakers (monitoren, boekenplankspeakers of hoe je ze ook maar wilt noemen) hier neer te zetten. Voorwaarden: het zijn 'slechts' computerspeakers, dus het hoeft niet supergoed te klinken. Als ik echt muziek ga luisteren vanaf m'n computer, gebruik ik m'n huidige set wel. Het moet ook niet te duur zijn (niet meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Hiermee maak ik lawaai, bevalt best heel erg goed, versterker en boembox worden meegeleverd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 oktober 2004 Author Report Share Posted 15 oktober 2004 Hiermee maak ik lawaai, bevalt best heel erg goed, versterker en boembox worden meegeleverd. Maar zoiets zoek ik niet. Daar ken ik er nog wel een paar van die de moeite en het geld wel waard zijn. O.a. een setje van JBL en de setjes van Logitech. Ik bedoel dus gewone hifi-speakers, maar dan kleintjes (2-weg) en voor een bescheiden bedrag. Zo kwam ik deze tegen via marktplaats: Magnat Vector Needle 11. Nieuw voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 De Visaton SC8 staan bij mij naast de monitor, in een gesloten spaanplaten kastje van ca. 2 liter, klinkt prima. Ze zijn magnetisch afgeschermd, dus geen last van rare vlekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Deze zijn ook leuk: http://home.new.rr.com/zaph/audio/audio-speaker11.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Sind drie dagen zijn dit mijn "computerspeakers": Erg makkelijk aan te sturen, enorm volume en niet echt zo fout als men vaak beweert. Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 oktober 2004 Author Report Share Posted 15 oktober 2004 Sind drie dagen zijn dit mijn "computerspeakers": Erg makkelijk aan te sturen, enorm volume en niet echt zo fout als men vaak beweert. Groeten, Hififreak Wat zijn dat dan voor dingen? In de URL van het plaatje staat namelijk alleen iets met 'baggerluidsprekers' Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 IK speel hier nu een jaar mee. ZE gaan gepaard met een subwoofer maar blazen je de kamer uit qua verbazing: http://www.creative.com/products/product.a...27&product=4913 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Ik heb zelf tweede hands een paar Mission 760i gekocht bij Studio 107 voor 89 Euro. Klinken goed, alleen niet afgeschermd. Ik heb zelf er geen last van, al staan ze beide een centimeter van het beeldscherm af. Ik heb een TFT. Maar als je gewoon een unit gebruikt zoals richard 1 aangeeft, zulke zijn goed genoeg. Ik was zelf ook eerst van plan om een luidsprekertje te bouwen met een enkele unit. Best leuk, lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 oktober 2004 Author Report Share Posted 15 oktober 2004 Ff een reactie op bovenstaande berichtjes... Ten eerste: ik ben dus (nogmaals) niet opzoek naar een standaard computerspeakersetje, maar naar gewone speakers. Niet dringend op zoek trouwens... Ten tweede: ik ga niet zelfbouwen, dus het moeten gewoon bestaande speakers zijn. Zelfbouw mag wel, maar dan moeten ze al afgebouwd zijn Ik ga al een gainclone bouwen en met mijn gebrek aan zelfbouwervaring zal dat (ondanks het simpele ontwerp) al meer dan genoeg werk zijn voorlopig. Bovendien heb ik niet de gereedschappen om een speakerkast te gaan bouwen. Al kan ik m'n vader dat vragen natuurlijk. Die heeft toch niks beters te doen (is met pensioen ) en is altijd timmerman geweest, dus hij kan dat wel (en netjes ook, m'n vader kennende)... Maar goed, liever gewoon simpele bestaande speakertjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 16 oktober 2004 Report Share Posted 16 oktober 2004 Sind drie dagen zijn dit mijn "computerspeakers": Erg makkelijk aan te sturen, enorm volume en niet echt zo fout als men vaak beweert. Groeten, Hififreak Wat zijn dat dan voor dingen? In de URL van het plaatje staat namelijk alleen iets met 'baggerluidsprekers' Inderdaad, baggerluidsprekers voor de prijs waarvoor ze in het verleden verkocht zijn. Ik heb ze gekregen, aangesloten op mijn Pioneerset, die aangesloten is op mijn computer en geniet van elk stuk muziek. Bagger? ALs 'computersetje' m.i. erg aangenaam. Speakers: Omni-Audio Monitor 3.12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 16 oktober 2004 Report Share Posted 16 oktober 2004 Ahhja de busjes speakers...idd leuk voor de pc en zelfs tv..want laten we eerlijk zijn de speakertjes van een normale tv zijn ook bagger. En voor je pc leuk voor spelletjes enz lekker knallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 oktober 2004 Report Share Posted 16 oktober 2004 Art sound AS30 Bass reflex cabinet, ABS 2-way speaker system 86 mm long excursion woofer 25 mm Polymeer tweeter Max. power 100 watt peak to peak (50 watt RMS) Impedance 8 ohm 30 Oz Magnet Structure Weight Frequency: 70-20 KHZ Capacitor Crossover Network Swival bracket 185 x 120 x 124 mm (h x w x d) Die speaker doet het best leuk en kost geen biet. Als je iets groter wil, kan dat ook met de AS40 en die kost dan ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 oktober 2004 Author Report Share Posted 16 oktober 2004 Art soundAS30 Bass reflex cabinet, ABS 2-way speaker system 86 mm long excursion woofer 25 mm Polymeer tweeter Max. power 100 watt peak to peak (50 watt RMS) Impedance 8 ohm 30 Oz Magnet Structure Weight Frequency: 70-20 KHZ Copacitor Crossover Network Swival bracket 185 x 120 x 124 mm (h x w x d) Die speaker doet het best leuk en kost geen biet. Als je iets groter wil, kan dat ook met de AS40 en die kost dan ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik heb ze gekocht bij Goossens in Echt. Ik kan eens vragen van welke importeur ze komen (maar niet vandaag ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Author Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik heb ze gekocht bij Goossens in Echt. Ik kan eens vragen van welke importeur ze komen (maar niet vandaag ) Als je dat zou willen doen, prima! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Ahhja de busjes speakers...idd leuk voor de pc en zelfs tv..want laten we eerlijk zijn de speakertjes van een normale tv zijn ook bagger. En voor je pc leuk voor spelletjes enz lekker knallen. Dag MF, Jij begrijpt me! Lekker soundje voor bij de pc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts