Jempie Posted 16 oktober 2004 Report Share Posted 16 oktober 2004 Welke audio winkel heeft verstand van zaken? en wie niet! Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 16 oktober 2004 Report Share Posted 16 oktober 2004 Ze hebben allemaal verstand van zaken. Echter niveau, lokatie en assortiment varieert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 16 oktober 2004 Report Share Posted 16 oktober 2004 Overigens zou dit een interessant topic voor je kunnen zijn: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=2858&hl= Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 19 juli 2006 Report Share Posted 19 juli 2006 Het is komkommertijd hier op het forum.. Geeft mij de ruimte om mijn ervaringen met verschillende winkels eens op papier te zetten De zoektocht: Vroeg in mijn studententijd ben ik begonnen met de queeste naar "beter" geluid en mooie audio apparatuur. Ik luisterde op dat moment vooral naar Sepultura, Korn en Metallica, maar ook Mozart en Monteverdi. De hoofddoelen waren: een strak en gecontroleerd, aanwezig laag, transparantie en een niet - vermoeiend geluid. Ik had op dat moment Bose 301's, een denon tuner / versterker en een phillips cdspeler. Mijn vader had zijn complete installatie bij CAC in Leiden gekocht. Dit is een winkel in een prachtig oud pand aan een mooie gracht in Leiden, met drie mooie, hoge luisterruimtes waar weinig apparatuur in staat. Het voelt allemaal echter heel kleinschalig en ambachtelijk. In de ontvangstruimte kan je door een glazen plaat in de vloer een stukje eeuwenoud gewelf zien. Ze verkopen veel Sonus Faber, Mark Levinson, rotel, rega en Naim. Ik trok expres wat sjofele kleren aan en ging op weg. Ik kwam binnen waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 juli 2006 Report Share Posted 20 juli 2006 [Hear.nl:Quoten berperken aub !] CAC is de fijnste audio winkel die ik ken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 20 juli 2006 Report Share Posted 20 juli 2006 Audio winkels zijn gevaarlijk als je het mij vraagt. Als je een beetje een kritisch type bent kan je al snel het halve assortiment van de gemiddelde HiFi winkel in twijfel trekken. Toch zullen alle verkopers in geur en kleur kunnen vertellen over alle producten. Eigenlijk kan je geen 'eerlijke' handel drijven als bij veel producten "luisteren" de enige manier moet zijn om de kwaliteit te bepalen. De audiofielen houden dan ook deze winkels draaiende omdat het de enige plek is waar in hoofdlijn 'ja en amen' gezegd zal worden als je als uber audiofiel komt melden dat die nieuwe ultraspikes de soundstage zo mooi verbreed hebben.. Helaas komen er ook onwetenden in deze winkels die denken dat, omdat de winkel bestaat en alles behoorlijk aan de prijs is, er wel een magistraal geluid te bereiken is met, in hoofdzaak, marginaal verschillende producten. Mensen die gevoelig zijn voor 'verkopers' lopen dus een groot risico teveel geld uit te geven omdat ze aangepraat is dat ze verschil horen, of ze het nu echt horen of niet. Grensgeval, de hifi shop.. Ik kan er niet tegen iig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 juli 2006 Report Share Posted 21 juli 2006 Beste Niels, Ga eens een auto kopen!? Zo zijn ook de broden van de bakker waar jij toevallig in de winkel bent de allerbeste. Ga eens een fiets kopen. Ga eens......... enz enz. Ik geloof niet dat audiofielen dommer/ slimmer zijn dan de gemiddelde consument. Alle handel probeert het onderste uit de kan te halen. Het is aan jou of je iets wilt hebben en kunt betalen. Als audiofielen dan toch niet al te veel afwijken van het gemiddelde, hoef je ook niet zo denigrerend over ze te doen. Groet, Leobus; (Ook een beetje audiofiel, maar ook een beetje realist) Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 21 juli 2006 Report Share Posted 21 juli 2006 Audio winkels zijn gevaarlijk als je het mij vraagt. (...) Eigenlijk kan je geen 'eerlijke' handel drijven als bij veel producten "luisteren" de enige manier moet zijn om de kwaliteit te bepalen. (...) Mensen die gevoelig zijn voor 'verkopers' lopen dus een groot risico teveel geld uit te geven omdat ze aangepraat is dat ze verschil horen, of ze het nu echt horen of niet. Ik ben het deels met je eens. Bij audio is het makkelijk om gestuurd te worden in je beleving. Logisch, want audio koop je vaak grotendeels voor de emotie die het overbrengt. Vandaar ook, dat ik hier mijn ervaringen met verschillende winkels (Hifi solutions , phono phono, sense of music, rik stoet, bij belangstelling) uiteen zou willen zetten, en anderen hierbij aanspoor hetzelfde te doen. In een goede winkel is het alleen de klant die zichzelf voor de gek kan houden. Persoonlijk vind ik dat geen enkel probleem. Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 21 juli 2006 Report Share Posted 21 juli 2006 Ik ben het deels met je eens. Bij audio is het makkelijk om gestuurd te worden in je beleving. Logisch, want audio koop je vaak grotendeels voor de emotie die het overbrengt. Vandaar ook, dat ik hier mijn ervaringen met verschillende winkels (Hifi solutions , phono phono, sense of music, rik stoet, bij belangstelling) uiteen zou willen zetten, en anderen hierbij aanspoor hetzelfde te doen. In een goede winkel is het alleen de klant die zichzelf voor de gek kan houden. Persoonlijk vind ik dat geen enkel probleem. Groet, azh idd, en het is makkelijk zat om een beginnend "audiofiel" een paar speakertjes te laten horen van rond de 500 euro, op een versterkertje van 1000 euro met bekabeling van meer dan 10.000 euro. En dat is meteen mijn ervaring met CAC. Ik kwam daar wat speakertjes luisteren, vond ze ietwat scherp klinken op de door mij gevraagde Audio Inovations versterker, werd de bekabeling vervangen door kabels die (toen) ruim 14.000 Gulden (das een oude munt eenheid),maar daar moest ik niet te veel op letten, Ik had (en heb) het dan snel gehad met die lui. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 21 juli 2006 Report Share Posted 21 juli 2006 Die 'deskundigheid' trek ik dus in twijfel. Ik was een deskundige computerverkoper omdat ik het effect op prestaties wist van allerlei componenten op allerlei programma's. Maar hoe kan je nu een deskundige HiFi verkoper zijn als specificaties vaak niet relevant zijn en zich moeilijk laten horen? Dan is er nog het jargon: termen waarbij iedereen zich weer iets heel anders voorstelt. Ik zou niet weten hoe ik een goede HiFI verkoper zou moeten worden zonder uit m'n nek te lullen, op zoek naar de euros van de klant. Als ik ervoor kan zorgen dat het subject (klant) iets mooi gaat vinden - en daar zijn verkopers zeer kundig in soms - dan draai ik een goede omzet maar ik kan niet echt verantwoorden waarom dat product voor de klant nu de ideale oplossing was. Als ik enthousiast was over een ander product was de klant dat vast ook geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 juli 2006 Report Share Posted 21 juli 2006 Ik zou niet weten hoe ik een goede HiFI verkoper zou moeten worden zonder uit m'n nek te lullen, op zoek naar de euros van de klant Pff, da's wel weer erg negatief, Niels007. Een goede HiFi-verkoper/adviseur is vooral eerlijk. Als ie bijvoorbeeld een duur product kan verkopen, maar vermoed of vind dat dit niet 't gewenste resultaat van de klant zal opleveren, dan hoort hij dit gewoon te zeggen. recent voorbeeld: Bij Audio-Excellence in Zevenbergen kon ik een setje Stirling LS3/5a's op proef thuis proberen. Ik merkte dat de verkoper zeer gedreven en enthousiast was hierover, zonder z'n mening op te dringen. Aangezien deze winkel de enige in Nederland is die deze speakers in huis heeft (tevens importeur) en 't enkele honderden km's rijden zou betekenen, kreeg ik ze thuis opgestuurd. Na ongeveer een week belde ik, om m'n bevindingen te vertellen. Deze waren niet zo positief als de zijne, en hij stelde dan ook voor om ze nog wat langer te houden en rustig aan te wennen. Echter, na weer 'n week had ik 't wel gezien. Ik kon ze toen weer retourneren en kre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 juli 2006 Report Share Posted 21 juli 2006 Wat ik trouwens ook als vervelend beschouw zijn HiFi-winkels die zogenaamd dealer zijn van 'n bepaald merk, wat dan in de praktijd inhoud dat ze hooguit 1, heeel misschien zelfs 2 producten van 't merk hebben. Andere modellen kunnen ze dan wel voor je bestellen, maar 't duurt dan weer en je kunt ze dus niet van te voren beluisteren, en je zit min of meer aan je bestelling vast. Ik heb liever een winkel met een beperkt merken pakket maar wel een groot deel van de modellen in huis heeft, dan van die winkels met een hele waslijst aan merken, maar bijna nix in huis hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 21 juli 2006 Report Share Posted 21 juli 2006 Ik denk dat je beter opzoek kan naar een dealer met veel keus en goede service. W&W vind ik zo'n zaak. Jongens vinden niets te veel werk, al vraag je 100x de stomste dingen, Eenigste lastige voor mij, het is ruim 200km heen en terug, van Amstelveen / Enschede, ik heb het er graag voor over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 juli 2006 Report Share Posted 22 juli 2006 Ik had (en heb) het dan snel gehad met die lui. Pietje Bijltjesdag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 22 juli 2006 Report Share Posted 22 juli 2006 Ik zou niet weten hoe ik een goede HiFI verkoper zou moeten worden zonder uit m'n nek te lullen, op zoek naar de euros van de klant. Deskundig of niet, iedere goede verkoper is op zoek naar de euro's van de klant, Iedere verkoper is op zoek naar de euro's van de klant. Een goede verkoper zorgt er daarbij ook voor dat de klant tevreden is zodat hij later nog meer euro's bij deze klant kan verdienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 juli 2006 Report Share Posted 22 juli 2006 Eenigste lastige voor mij,het is ruim 200km heen en terug, van Amstelveen / Enschede, Er stond tot voor kort (voordat de site werd veranderd) dat ze ook thuis bezorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 22 juli 2006 Report Share Posted 22 juli 2006 Eenigste lastige voor mij,het is ruim 200km heen en terug, van Amstelveen / Enschede, Er stond tot voor kort (voordat de site werd veranderd) dat ze ook thuis bezorgen. Doet W&W nog steeds hoor, maar ze lopen er niet mee te koop, snap ik wel want dan wordt het een postorderbedrijf. Wel een erg goede zaak trouwens, zonder reclame te maken. Waarom? Nou, simpel: het gaat ze natuurlijk om de omzet (anders begin je geen winkel) maar het interesseert ze niet of je met merk A of merk B naar huis gaat. Ze vinden het veel belangrijker dat jij volledig overtuigd bent dat het apparaat van je keuze een goede aanwinst is. Je krijgt een lekker bakkie koffie of thee, kan op je gemak uizoeken en rondneuzen. Ze willen dat je eerst luistert voordat je de spullen mee naar huis neemt. En mocht het toch niet goed zijn, dan kan je altijd omruilen (of terugruilen, bij inruil) Kortom: wat je van elke goede audiozaak zou mogen verwachten. Studio Alkmaar en Pol Audio (Baarn) zijn ook hifi-zaken die zo werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
charisma Posted 22 juli 2006 Report Share Posted 22 juli 2006 Een goede verkoper vind ik iemand die de klant een product laat horen naar de verwachting van de klant,wat bij diegene past,want op audiogebied is er natuurlijk heel veel mogelijk. Hij moet kunnen schiften in het assortiment naar de wens van de klant,in diens budget en geluidsverwachting. Ik ben het er mee eens,dat W&W een fijne zaak is,heb er eens zaken mee gedaan,is prima bevallen. Inderdaad (bijna)niets is ze teveel,goede en vriendelijke service. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 22 juli 2006 Report Share Posted 22 juli 2006 .... Pol Audio (Baarn) zijn ook hifi-zaken die zo werken. Niet lang meer, houdt opheffingsuitverkoop. Ben het met het commentaar op WenW in Enschede erg eens, prettige zaak, jagen je niet op, uitgebreid assortiment (van de redelijke tot zeer goed gevulde beurs). Heb ook goede ervaringen met Audio Selectief en Acoustic Dimension. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 22 juli 2006 Report Share Posted 22 juli 2006 Richard 2, charisma en Alco, ik ben het eens met jullie idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 22 juli 2006 Report Share Posted 22 juli 2006 Welke audio winkel heeft verstand van zaken? en wie niet!Jempie Heb je het antwoord op je vraag al? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 23 juli 2006 Report Share Posted 23 juli 2006 Multifoon vind ik geen fijne zaak. als je daar in t-shirt en korte broek binnenkomt van de zeeman en je loopt op een paar gympies, dan kijken ze je de zaak al min of meer uit. En kritiek leveren op een produkt vinden ze al helemaal niet kunnen. Fijne zaak: Audio Selectief Pluimgraaf Rik Stoet Snijders Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 24 juli 2006 Report Share Posted 24 juli 2006 Welke audio winkel heeft verstand van zaken?en wie niet! Jempie Hanze HiFi, wie anders. Deskundig en uiterst humoristisch. Prima zaak! En vooral de humor doet het bij mij goed:) Ben altijd tot volle tevredenheid door hen geholpen.... En op de een of andere manier weten ze nog steeds wie ik ben.... en wat voor set ik thuis heb staan...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 24 juli 2006 Report Share Posted 24 juli 2006 heb mijn komplete instelatie van w$w.audio.zeer goede service. je kan er alles inruilen wat ook wel pretig is.ben afhankelijk.van openbaarvervoer. werd op het station op gehaald en weer terug gebracht.door de eigenaar. dat is service. en voert veel topmerken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 24 juli 2006 Report Share Posted 24 juli 2006 (edited) Voor mij is een goede hifizaak als deze voldoet aan bepaalde criteria die ik stel aan zo'n winkel als klant/consument. Want ik wil als klant "SERVICE" zien en "SERIEUS" worden genomen en een eerlijk advies. Als zo'n winkelier je ook nog apparatuur wilt lenen ,zodat je het thuis zelf kan beluisteren op je gemak,zonder 'vooraf' het gehele bedrag te moeten betalen,maar wel bijv je identificatie moet achter laten of een kopie ervan,dan vind ik dat een goede hifiwinkel en gelukkig zijn ze er nog. De winkeliers die dat hebben zijn voor mij: De Hifiwinkel te Eindhoven en Audio-Selectief te Sneek. Deze 2 winkels voldoen aan mijn boven beschreven eisen ruimschoots. Edited 24 juli 2006 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts