luxmanL81 Posted 25 juli 2006 Report Share Posted 25 juli 2006 jkacoustic in 't harde versnel hifi in apeldoorn zijn ook zeer goede zaken.................................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Voor mij is een goede hifizaak als deze voldoet aan bepaalde criteria die ik stel aan zo'n winkel als klant/consument. Want ik wil als klant "SERVICE" zien en "SERIEUS" worden genomen en een eerlijk advies. Als zo'n winkelier je ook nog apparatuur wilt lenen ,zodat je het thuis zelf kan beluisteren op je gemak,zonder 'vooraf' het gehele bedrag te moeten betalen,maar wel bijv je identificatie moet achter laten of een kopie ervan,dan vind ik dat een goede hifiwinkel en gelukkig zijn ze er nog. De winkeliers die dat hebben zijn voor mij: De Hifiwinkel te Eindhoven en Audio-Selectief te Sneek. Deze 2 winkels voldoen aan mijn boven beschreven eisen ruimschoots. Kan ik me helemaal in vinden. Echter, je identiteitsbewijs ergens achterlaten, om wat voor reden dan ook, is bij wet verboden! In geval van...moet je dus een kopie achter laten. En bij mij zijn J.K in 't Harde en de jongens van Hanze Hifi in Zwolle uitstekende zaken om binnen te lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Hoi CJ, Persoonlijk ken ik de door jou genoemde zaken niet,maar als ik weer een op pad ben zal ik ze eens met een bezoekje verblijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Ik heb zo een hoop suggesties opgedaan. Nu wilde ik al geruime tijd langs Sneek, maar Zwolle wordt opvallend geroemd. Maar eens die kant ook op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Hoi CJ, Persoonlijk ken ik de door jou genoemde zaken niet,maar als ik weer een op pad ben zal ik ze eens met een bezoekje verblijden. Moet je zeker doen, je zult aangenaam verrast zijn. Je kunt in beide zaken zondermeer een luisterdemonstratie krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Ik heb zo een hoop suggesties opgedaan. Nu wilde ik al geruime tijd langs Sneek, maar Zwolle wordt opvallend geroemd. Maar eens die kant ook op Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar als je vanuit de richring Amersfoort komt, kun je ook 't Harde niet zomaar voorbij rijden. Trouwens, H.H. zit tegenover het NS station in Zwolle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Trouwens, H.H. zit tegenover het NS station in Zwolle. Ik zie die (vrij) regelmatig, maar ik ben er nog nooit binnen geweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Trouwens, H.H. zit tegenover het NS station in Zwolle. Ik zie die (vrij) regelmatig, maar ik ben er nog nooit binnen geweest... Je zou de moeite eens kunnen nemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Trouwens, H.H. zit tegenover het NS station in Zwolle. Ik zie die (vrij) regelmatig, maar ik ben er nog nooit binnen geweest... Je zou de moeite eens kunnen nemen? De tijden dat ik er langs kom, is ie meestal niet meer open, denk ik Of ik heb geen tijd... Maar misschien ga ik eens een keer langs. Al kom ik eigenlijk nooit in een audiowinkel als ik niks nodig heb. Ook niet in Enschede of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Ik heb zo een hoop suggesties opgedaan. Nu wilde ik al geruime tijd langs Sneek, maar Zwolle wordt opvallend geroemd. Maar eens die kant ook op Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar als je vanuit de richring Amersfoort komt, kun je ook 't Harde niet zomaar voorbij rijden. Trouwens, H.H. zit tegenover het NS station in Zwolle. Ik kom uit de buurt van Amsterdam, maar zo groot is Nederland niet 't Harde wel meer kans voor een "toevallig" bezoek, maar Zwolle is ook goed te doen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 CAC in leiden verkoopt mooie merken maar.... Was ik in de markt voor een Clearaudio phonotrap en sta Ik te praten met een verkoper op de eerste etage komt de baas (denk ik) om te vertellen dat de verkoper naar beneden moest gaan om dat daar een echtpaar stond die volgens hem meer geld te verteren hadden. Dit is geen fabeltje en ik ben hier dan ook nooit meer geweest. Toen ben ik maar ergens anders gaan shoppen.(de Opera) voor een mooie Graham Slee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene59 Posted 26 juli 2006 Report Share Posted 26 juli 2006 Ik heb zo een hoop suggesties opgedaan. Nu wilde ik al geruime tijd langs Sneek, maar Zwolle wordt opvallend geroemd. Maar eens die kant ook op Rij door naar Emmen en ga eens kijken bij Musifoon, liefhebbers en hebben er verstand van. Als je dan toch in het het Noorden bent, op naar Groningen. Daar zitten de Groef en Sound Gallery, sinds kort Audio Artistiek. Allemaal goede zaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 CAC in leiden verkoopt mooie merken maar.... Die ervaring heb ik ook met ze... kwam eens langs, stond bij de tophifi en vervolgens werd mij gevraagd of ik verkeerd was, want dit waren de echt dure apparaten, dat was maar voor weinigen weggelegd.... Er stonden dingen tussen die ik wel kon betalen maar daar had ik opeens geen zin meer in Ze zouden de naam als KAK moeten spellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 Ik heb zo een hoop suggesties opgedaan. Nu wilde ik al geruime tijd langs Sneek, maar Zwolle wordt opvallend geroemd. Maar eens die kant ook op Rij door naar Emmen en ga eens kijken bij Musifoon, liefhebbers en hebben er verstand van. Als je dan toch in het het Noorden bent, op naar Groningen. Daar zitten de Groef en Sound Gallery, sinds kort Audio Artistiek. Allemaal goede zaken. Dank voor de tips. Binnenkort ben ik in de buurt van Emmen, wellicht zie ik kans langs Musifoon te gaan. Groningen, hoe leuk ook die stad, is voor mij helaas wel heel erg uit de richting, maar als ik er ben dan weet ik waar ik moet kijken Voor de randstedelingen: Renaissance Audio, Weteringschans te Amsterdam is ook zo'n heerlijk knusse audiozaak waar de koffie en de muziek belangrijker zijn dan de apparatuur die eventueel onder de arm mee naar buiten gaat. Zeker buizenliefhebbers kunnen daar hun hart ophalen: de eigenaar van de zaak is niet alleen liefhebber maar heeft er ook verstand van en een flink archief (NOS) buizen voor allezins fatsoenlijke prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 (edited) ... Echt ongeloofelijk hoe sommig winkelpersoneel kan zijn... En hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik vind het heel vreemd als CAC zo zijn klanten behandeld, terwijl ik er toch goeie ervaringen heb. Over verschillende ervaringen: Ik ben nergens zo weinig serieus genomen als bij Renaissance audio. Het geluid was te "romantisch" naar mijn smaak. Groet, azh Edited 27 juli 2006 by azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 juli 2006 Members Report Share Posted 27 juli 2006 Ik vermoed dat er van iedere audiowinkel (zelfs die in Sneek) wel negatieve verhalen te vinden zijn. Om die hier nu allemaal neer te schrijven, ik vraag me af of het echt zinvol is. Laten we niet vergeten dat het al een tijdje geen vetpot is, en dat er toch heel veel kijken-zeiken-niet-kopen klanten bestaan, die na veel tijd in beslag genomen te hebben van de detaillist, voor een lagere prijs slagen op het internet (immers, die hebben geen voorraad nodig, geen duur personeel om de klant te woord te staan, etc). Dan kan ik me een bepaalde irritatie vanuit de winkeliers wel voorstellen. Niet dat dit nu goed te praten valt, maar wel begrijpelijk. Door hier nu juist positieve ervaringen neer te zetten, en deze winkels in een wat beter daglicht te plaatsen (wat ze naar mijn mening wel verdienen), zou er hier voor ons allemaal misschien wel een winst te halen zijn... Welke ik volgens mij nog niet tegen ben gekomen in het rijtje aan te bevelen winkels, is Rhapsody (alhoewel, winkel...). De drempel ligt hier misschien wat hoger dan gemiddeld, maar ook hier staat kennis, ervaring, en de liefde voor muziek voorop. Nu is het voor mij al weer enige tijd geleden dat ik hier ben geweest, maar de professionele manier waarop hier gedemonstreerd wordt, de vriendelijkheid, en de keuze uit werkelijk top-produkten, kent bijna geen gelijke. Regelmatig heb ik daar ook spullen mee gekregen om te proberen (werden op verzoek zelfs gebracht en opgehaald), zonder ooit maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 Hoi Arden, De meeste reacties zijn hier toch positief? Ik ben het met je eens dat zo'n draad vooral op de positieve ervaringen gericht zou moeten zijn, en dat is het op dit moment naar mijn mening ook. Maar de slechtste ervaringen verdienen denk ik ook een plaats, als waarschuwing (zowel naar de winkelier: "zo wordt je winkel ervaren op dit moment", als voor klant met zijn duur verdiende centjes en op zoek naar een mooie ervaring). Het zijn persoonlijke ervaringen, en zo post iedereen ze ook. Ik heb veel zaken genoemd waar ik (zeer) positief over ben, en dit is mijn slechtste ervaring. Ik denk dat informatie hierover de de bedrijfstak ook goed doet, zoals overal. Kijk naar openheid over ziekenhuizen, autofabrikanten en garages, etc. In elke bedrijfstak zijn mensen het wel eens zat. Maar een leraar die zijn klas uitscheld, een arts die zijn pati Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 Ik heb er geen moeite mee een afspraak te moeten maken als ik uitgebreid wil luisteren. Dat vind ik zelfs heel begrijpelijk, men kan dan voorbereidingen treffen zodat klaar staat wat je interesseert en de tijd voor je nemen. Waar ik wel moeite mee heb, is dat op basis van mijn voorkomen ingeschat wordt hoe dik mijn portemonee is. Zeker als men er ten onrechte van uit gaat dat hetgeen ik sta te bewonderen, niet zou kunnen betalen. Om een voorbeeld te geven: Ik liep eens in een spijkerbroek en een poloshirt langs Schaap + Citroen in Amsterdam, een juwelier uit het topsegment. Als horlogefreak wilde ik binnen zien wat er te koop was. De deur ging niet open. Een kleine twee weken later had ik een zakelijke afspraak daar in de buurt. Liep keurig in pak, jasje dasje etc. Om de proef op de som te nemen, belde ik wederom aan. Deur ging nu wel open, werd met open armen ontvangen. Ik heb gevraagd waarom ik eerder in spijkerbroek niet welkom en daarna voor de eer bedankt om er vervolgens nooit meer weder te keren. Een vergelijkbare ervaring heb ik ook al eens gehad met het kopen van een nieuwe auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 @Arden: Winkeliers waar deze negatieve ervaringen over geschreven zijn, zouden hier lering uit moeten trekken. Niets schandelijker dan het onjuist taxeren van je cli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 juli 2006 Members Report Share Posted 27 juli 2006 @Arden: Winkeliers waar deze negatieve ervaringen over geschreven zijn, zouden hier lering uit moeten trekken. Niets schandelijker dan het onjuist taxeren van je cli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 Beetje gelijk heb je wel Arden. Maar het is Hear wel een forum waar we elkaar een beetje de weg willen wijzen. En ach wat is negative kritiek? De baas van zo'n winkel zal zich er weinig van aan trekken, hij zit nu eenmaal zo in elkaar en vaak spelen andere sores ook een rol voor de man zelf. Het is ook wat je zelf wilt. Weet je vrij goed wat dat is dan kun je eigenlijk iedere winkel wel binnen stappen en vrij direkt zijn, de verkoper zelf doet er dan niet zoveel toe (de after sales service wel natuurlijk ). Maar meestal ligt dat toch wat anders en is het belangrijk dat een verkoper "jou" wil begrijpen en serieus neemt. Een goede verkoper kan jou een "drol" verkopen waar je vervolgens nog blij mee bent ook. Dat is eigenlijk ook iets waar je voor op moet passen. Ronduit negatieve ervaringen heb ik ook wel en dan sta ik in 5 minuten weer buiten. Op een gegeven moment leer je dat wel te herkennen: Is nix en wordt nix (voor mij dan), ook al glimt de winkel nog zo mooi en staan er de mooiste spullen. Een winkel die hier nog niet genoemd is en waar ik altijd prima naar volle tevredenheid en deskundig geholpen ben is Snijders in Rotterdam, of ik er nu wel of niet wat kocht. Het is echt al een hele oude zaak en dat ze nog steeds bestaan zegt ook wel wat. De baas zelf kan wel eens wat brommerig zijn maar dat is nu juist typisch een geval waar je je niet door moet laten afschrikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 @Arden, Je punt is helder en ik deel je mening, je moet altijd wat verder kijken dan de eerste indruk natuurlijk. Hetzij door het op dat moment even aan te kijken, hetzij door later nog eens terug te komen. De juwelier die ik aanhaalde heeft mijn grief inderdaad vernomen, men wenste er echter niets aan te doen. Prima, maar dan is niet een zaak waar ik graag nog eens kom. Ik vind echter wel dat je die professionaliteit wel zou mogen verwachten, dat is ook onderdeel van het ondernemerschap. Er kunnen uiteraard zeer trieste omstandigheden zijn, volkomen begrijpelijk, maar dat mag natuurlijk geen excuus zijn voor een "niet optimale" behandeling van je klanten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 Ik heb zelf heel goede ervaringen met Sense of Music in Leiden, waar je alleen terecht kunt op afspraak. Duidelijk voordeel is dat je dan de enige klant bent. Eigenaar Ronald Spaargaren is zeer gastvrij en heeft alle tijd voor je. Neem je eigen muziek mee en wij maar aan welke apparatuur er uitgeprobeerd kan worden volgens jou. Mee naar huis nemen voor een uitgebreidere test? Absoluut geen probleem. Natuurlijk is Sense of Music niet de enige zaak met die kwalitieten. Maar het is wel de enige zaak met die kwaliteiten waar ik ervaring mee heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 27 juli 2006 Report Share Posted 27 juli 2006 Beste, naar aanleiding van de discussie over de "slechte dag" die iedereen kan hebben, en de gevolgen voor een langdurig opgebouwde reputatie die dit kan hebben middels zo'n forum, heb ik mijn kritiek bevattende bericht wat aangepast: Terughoudendheid lijkt mij inderdaad verstandig. Echter: Ik vind nog steeds dat kritische berichten zowel de winkeliers als de forumbezoekende klanten kunnen helpen: Niets zo destructief voor de hifi als uit elkaar groeiende klanten en winkeliers: Dat zou de -in mijn ogen voor hifi negatieve- internet verkoop alleen maar stimuleren. Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 juli 2006 Report Share Posted 30 juli 2006 Ik heb spullen gekocht bij WenWaudio, de Stemvork in Uden, Audioselectief in Sneek en Hobo in den Bosch. Dit, omdat ik bij deze zaken een goed gevoel heb. Soms kon dat in een ontmoeting (audioselctief en WenW). Soms moest ik wat langer "snuffelen". Maar het goede gevoel (o.a. menselijke behandeling) vind ik de beslissende factor. Arrogante bedrijven vallen voor mij dus heeeeel snel af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts