Jump to content

vpi record cleaner

bees
 Share

Recommended Posts

wat is het verschil tussen de

hw-17f en de hw-16.5 en is dat de prijsverdubbeling waard?

bb

Zover ik weet moet je bij de 16.5 de plaat zelf nat maken en schrobben. Enkel de afzuiging gebeurd door midden van een soort stofzuiger.

Bij de 17 gebreurd nat maken, schrobben en afzuigen allemaal automatisch. Of het resultaat beter zal zijn weet ik niet. Dat je dan zuiniger bent qua wasmiddel is meer dan waarschijnlijk.

Feit is dat als je geen "handwerk" wil hebben je de 17 moet kiezen. Of dat de meerprijs waard is ligt aan jezelf.

jamaar ik wil alles automatisch... *snif*

en dan niet voor 1000 euro.... of meer...

schandalige prijs....

afzetters van vpi.. en platen spelers maken kunnen ze ook al niet ;-)

Die 17 schijnt minder lawaaiig te zijn en je kan er onbeperkt achter elkaar mee wassen. Goed voor een grootverbruiker. Bij de 16.5 heb je deze voordelen niet. Ik vind het een uitstekend en praktisch aparaat. Je kan ze overigens ook rechtstreeks in de US met 220 volt bestellen dan zijn ze een stuk goedkoper.

jamaar ik wil alles automatisch... *snif*

en dan niet voor 1000 euro.... of meer...

schandalige prijs....

afzetters van vpi.. en platen spelers maken kunnen ze ook al niet ;-)

Zoals bij alle platenwasmachines, moet je 'm er altijd handmatig opleggen :D Bij de NG moet je een knopje indrukken om 'm te laten draaien en tegelijk even pompen t.b.v. het vloeistof. Na een aantal rondjes druk je de knop naar de andere kant, waarna het stofzuigproces begint. Al met al redelijk automatisch, toch :rolleyes:

En de prijs valt t.o.v. de vpi 17 reuze mee :D

ome henk,

heb jij dan zo'n ding?

wat zijn je ervaringen ....?

bb

Bij de 16.5 hoef je alleen de vloeistof erop te doen en een borsteltje op de plaat te houden. Zo heb je de zaak wel goed onder controle. Ik geloof overigens niet zo in die grote onderscheiden tussen wassers voor wat betreft eindresultaat. Hetzelfde geldt voor de vloeistof.

Carl

Overigens loopt mijn handelaar helemaal weg van een Loricraft. Ik zal er eens een keer een plaat wassen.

ome henk, welke nitty gritty heeft u dan?

U :blink: Pardon :unsure:;)

Ik heb de Nitty Gritty 1.5 FI. Bijna net zoals deze, maar dan in vinyl uitvoering i.p.v. hout :).

2MODEL%202.5%20FI%20SIDE.JPG

Links zie je het plateau waar de plaat op gelegd wordt. Rechts daarvan het reinigingsgedeelte, waarbij het rubbertje zorgt voor het draaien. Rechts van het midden is de aan/uitknop. Rechts zie je een dop t.b.v. het reservoir en het pompje om de vloeistof op de plaat te krijgen.

'T is dus trouwens geen volledige automatic fuid application, maar een semi-automatic fluid application. Je moet nl. de drukknop rechts (is een pompje) een paar keer indrukken ;)

dit is voor mij toch wel een heel bekend apparaat

ome henk, welke nitty gritty heeft u dan?

U :blink: Pardon :unsure:;)

Ik heb de Nitty Gritty 1.5 FI. Bijna net zoals deze, maar dan in vinyl uitvoering i.p.v. hout :).

krijg je met zo'n nickname dan gaan mensen u zeggen....

wellicht is zo'n nitty gritty idd een goed idee.. heb nu zo'n disco antistat maar ben vreselijk ongeduldig... plaatjes drogen niet snelgenoeg op ;-)

bb

*snif*

wordt maar vegetarier denk ik...

klinkt mijn set ook beter....

bb

Klopt, ik ben vegetari