Maarten Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Natuurlijk zijn de huidige kabels v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Because of the margins all Signature cables are named after gold mines. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Because of the margins all Signature cables are named after gold mines. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 ...het lijkt mij dat je dan (kleine) fase verschillen krijgt?Nee, dat is te verwaarlozen, een mm verschuiving van de luidsprekers zorgt al voor grotere faseverschuivingen.tenslotte zal een kabel van 6 meter een hogere weerstand en capaciteit hebben dan een van 4 meter?Dat is natuurlijk niet te verwaarlozen. Knappe luisteraar die dat hoort !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nou ja, knappe luisteraar die dat hoort? ik vind het gewoon van de zotte dat je hele dure kabels koopt / bouwt en dan op dit fundamentele vlak alle winst die je behaald hebt weer weggooid..... of ben ik gek? bb Nee Bees jij bent niet gek.Dat ben ik n.l. en kan er goed mee leven. Kabels waren niet duur eigenlijk zelfs spot goedkoop : Fl 12,00. Als de kabel dan ook nog zonder pluggen is aangesloten. Ballast in een hoek van de kamer er tussen uit geknipt , geen sterveling die mij er ooit op aangesproken heeft , van : dat klinkt niet pluis. Kan zelf ook het verschil niet horen. Ben ook nog gelukkig met het feit dat mijn speakers een gladde impedantie hebben. Het valt allemaal wel mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
obiwan Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Oja, ik geloof dat edelsmidzilver echt voor de audio helemaal niks is, dat is te hard, maar als ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 t Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Edelsmidzilver, ontleden met streepjes en je hebt edelsmid-zilver (een edelsmid is een kunstenaar die mooie dingen maakt). Het gebruikte zilver is niet 99.999% maar een legering van bv 95% zilver en wat andere metalen. Anders zou het zilver veeeeeeeeeeel te zacht zijn om mee te werken. Een dagje een ring dragen en hij zou bv al helemaal uitgezakt zijn. Dit zilver is dus helemaal niet geschikt voor de audio). Dat heet toch eerste gehalte zilver, 95 % zilver, de rest meestal nikkel. Als je dit gloeit wordt het ook wel soepeler, maar het is inderdaad wat harder. Het fijn zilver (99,99%) wat je koopt in draden is denk ik met name beter qua geleiding. btw Mooie definitie. Maken ze echt allemaal mooie dingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Ben ook nog gelukkig met het feit dat mijn speakers een gladde impedantie hebben. Die semi-terloopse opmerking maakt het verschil tussen 'zonde van het geluid' en 'het valt allemaal wel mee'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 @ Arieson, obiwan, Joboton, Maarten & DIY Freak: Ik heb mijn stellige beweringen o.a gebaseerd op de twee links die ik hier gepost heb. Ook het horen van de verschillen tussen dure, dikke Siltech speakerkabels en de 4719 speakerkabel van 47 Laboratory hebben mijn mening over speakerkabels be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Misschien wel bekend -> zilverenkabel Hoe klinkt zo'n opgebouwde kabel? Iemand ervaring mee? Ik heb wel eens de "clearwater" van VDH gehad maar dat is verzilverdkoper en dat begon als het waarre te slissen. Ik ben wel eens benieuwd hoe dat zal zijn, maar: Is 0.8 mm voldoende per ader over een afstand van zeg maar 2meter per speaker. (2 x 2 meter) Ik voed nu met mijn 2 x 30 watt versterkertje een stel dynaudio's (zie mijn site) . Er hoeft naar mijn idee niet overdreven veel vermogen door die kabel heen. En is dit ook uitermate geschikt om een luidspreker filter hardwire te verbinden? (neem eigenlijk ook aan van wel) Of raden jullie iets dikker aan? zoja, hoe dik en waar is dat te koop en hoe duur is dat per meter? Hoi Fireman, Ben je al wat verder gekomen met je vraagstukken over het zilveren speakerdraad? Ik heb deze draad als interlink en ben er (mede door het katoen) erg tevreden over. Het geluid is zeer vloeiend en natuurlijk. Is wel wat opener dan koper, maar niet dun, schel of slisserig. Ik zou het gewoon proberen en je bevindingen hier posten. Deze thread begint namelijk al aardig op te warmen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Hoe klinkt zo'n opgebouwde kabel? Iemand ervaring mee? Ik heb wel eens de "clearwater" van VDH gehad maar dat is verzilverdkoper en dat begon als het waarre te slissen. Ik had eerst ook de Clearwater, me er niet van bewust dat daar zilver in verwerkt was. Koop ik vervolgens 'zilveren' speakerkabel, i.e. een kern van koper met relatief heel veel zilver er omheen, allemaal heel dunne draadjes met een totale doorsnee van een mm of 4. Aangesloten, en dat was best wel een groot verschil! Veel duidelijker en helderder meen ik me te herinneren. Gehaald bij PLS Audio in Den Haag (meer een speakerbouwwinkel), en voor een kabel met zilver kostte het geen drol. 8 euro per meter ofzo? Ik ben er erg tevreden over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Misschien wel bekend -> zilverenkabel Hoe klinkt zo'n opgebouwde kabel? Iemand ervaring mee? Ik heb wel eens de "clearwater" van VDH gehad maar dat is verzilverdkoper en dat begon als het waarre te slissen. Ik ben wel eens benieuwd hoe dat zal zijn, maar: Is 0.8 mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 @ Arieson, obiwan, Joboton, Maarten & DIY Freak: Ik heb mijn stellige beweringen o.a gebaseerd op de twee links die ik hier gepost heb. Ook het horen van de verschillen tussen dure, dikke Siltech speakerkabels en de 4719 speakerkabel van 47 Laboratory hebben mijn mening over speakerkabels be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Edelsmidzilver, ontleden met streepjes en je hebt edelsmid-zilver (een edelsmid is een kunstenaar die mooie dingen maakt). Het gebruikte zilver is niet 99.999% maar een legering van bv 95% zilver en wat andere metalen. Anders zou het zilver veeeeeeeeeeel te zacht zijn om mee te werken. Een dagje een ring dragen en hij zou bv al helemaal uitgezakt zijn. Dit zilver is dus helemaal niet geschikt voor de audio). Dat heet toch eerste gehalte zilver, 95 % zilver, de rest meestal nikkel. Als je dit gloeit wordt het ook wel soepeler, maar het is inderdaad wat harder. Het fijn zilver (99,99%) wat je koopt in draden is denk ik met name beter qua geleiding. btw Mooie definitie. Maken ze echt allemaal mooie dingen? Dat valt met silver nogwel mee...goud is zachter in zijn pure vorm...dat verklaart ook meteen waarom mijn siltech ftm-4 gold zo buigzaam is En even voor de duidelijkheid...het zilvergehalte van sterling silver [925 zilver] heeft maar een hoofdreden...heeft niets met slap temaken meer met het feit dat een puurdere vorm van zilver heeft de neiging om zwart uiteslaan [ook een misvatting van vele mensen die denken dat ze dan genept zijn] en sterling zilver is mooier kwa kleur lichter van kleur [bling bling] mmm zou dat niet een optie zijn 2 koningskettingen van goud of zilver aan je set hangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Ik haal het maar weer eens aan http://www.passlabs.com/downloads/articles/spkrcabl.pdf Volgens mij zijn er weinig technologische doorbraken op dit vlak in de afgelopen 25 jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 koper vind ik v Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 koper vind ik v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 koper vind ik v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 koper vind ik v Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Uhmmm daar ben ik het dus niet mee-eens...zilverenkabels in verhouding met dezelfde dikte in koper klinken dus totaal anders. Zilver heeft de neiging het hoog nogal op tepompen, koper heeft hier totaal geen last van...zelf getest in het verleden en wie dat verschil niet hoort is gewoon doof sorry dat ik het zeg Dat is wel een snelle conclusie. Misschien is het aan de andere kant wel gewoon inbeelding van degene die het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 koper vind ik v Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Wat me wel opvalt is dat mensen zilver altijd helder vinden klinken (geldt ook voor verzilverd koper). Zou dat toevallig te maken hebben met het feit dat zilver er ook helder uitziet? Ik weet het niet, maar ik heb af en toe m'n bedenkingen... Luisteren doe je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Wat me wel opvalt is dat mensen zilver altijd helder vinden klinken (geldt ook voor verzilverd koper). Zou dat toevallig te maken hebben met het feit dat zilver er ook helder uitziet? Ik weet het niet, maar ik heb af en toe m'n bedenkingen... Luisteren doe je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Luisteren doe je Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Luisteren doe je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts