beunky Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. persoonlijk zou ik er uiterlijk geen stuiver voor geve n. en de reacties zijn niet erg goed. Erg negatief Joopus.... Ik denk dat de meesten gisteren nog nooit zulke dynamische en moeilijk te reproduceren muziek hebben gehoord. Vooral de afzonderlijke instrumenten op de CD van Jerry lieten heel goed horen hoe goed de speakers in deze omstandigheden presteerden. Maar kom de volgende keer zelf ook, dan heb je tenminste recht om iets te schrijven.... zo is het iemand de grond in boren.... ik lach me dood jullie snijden langzaam zijn keel door en zeggen dan dat iemand hem niet de grond in moet boren geweldig vermaak hier op hear Punt is dat wij aanwezig waren en Joopus niet. Toch heeft Joopus er een mening over. Rara, hoe kan dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Dat lijken mij nu niet de meest belangrijke zaken om een luidsprekersysteem op te beoordelen. Orkestraal geweld is op zich al heel imponerend en dan zal lang niet iedereen in staat zijn om op basis daarvan een beoordeling te geven. Nee, dan zo'n piano opname. Of de menselijke stem. Dat soort dingen is veel minder spectaculair, maar vertelt veel meer over de werkelijke kwaliteiten van eem luidsprekersysteem. Een goed middengebied is het begin van alles en als een systeem dan ver naar beneden doorloopt, dan is dat een extra kwaliteit. Diep doorlopende laagweergave op zich is dat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Dat lijken mij nu niet de meest belangrijke zaken om een luidsprekersysteem op te beoordelen. Orkestraal geweld is op zich al heel imponerend en dan zal lang niet iedereen in staat zijn om op basis daarvan een beoordeling te geven. Nee, dan zo'n piano opname. Of de menselijke stem. Dat soort dingen is veel minder spectaculair, maar vertelt veel meer over de werkelijke kwaliteiten van eem luidsprekersysteem. Een goed middengebied is het begin van alles en als een systeem dan ver naar beneden doorloopt, dan is dat een extra kwaliteit. Diep doorlopende laagweergave op zich is dat niet. Ik heb toch ook niet gezegd dat wat ik noemde het enige is wat er gedraaid is? Joopus kwam alleen met de opmerking dat er 'natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid' zou zijn. Ik geef alleen aan dat de muziek die ik noemde niet bepaald een veilige keuze is, die overal wel goed klinkt. En naast dit geweld is er ook het nodige rustige werk gedraaid en met stemmen en zo... Lees de lijst van Maarten (wanneer ie volledig is) er maar op na... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Hallo allemaal, Zeer tot mijn genoegen lees ik hier de recenties van de mensen die bij klaas op bezoek zijn geweest. Jullie hebben een goeie dag gehad en heb eigenlijk niet anders verwacht. Opvallend vind ik het feit dat iedereen, met z'n eigen beleving van muziek, zo ongeveer met de zelfde kritiek komt. Ik ben enige tijd geleden ook bij Klaas geweest en ging naar huis met ongeveer de zelfde gedachten en, thuisgekomen, tot de conclusie kwam, dat het bij mij zo slecht nog niet is. Ik was overigens in een kleinere ruimte waar de boxen ca 3 mtr uitelkaar stonden. Ik begrijp absoluut niet dat de boxen niet dichter bij elkaar zijn gezet tijdens de sessie. Welnu, zeer gewaardeerde audiozeurkonten, jammer dat we zover uitelkaar wonen. Want hoe meer kritiek ik krijg op mijn bouwwerken, hoe hoger mijn inspanningen om daar van af te komen. De kritiek dus he..... , want betere boxen dan die van mij zijn er natuurlijk niet. Groeten Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 'T is opvallend te noemen dat er direct vanallesennogwatbijelkaar wordt gehaald wanneer Jopie iets roept Ik vraag me af hoe dat kan... Honger? Lange tenen? Onzekerheid? I.i.g. h Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 'T is opvallend te noemen dat er direct vanallesennogwatbijelkaar wordt gehaald wanneer Jopie iets roept Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik stel voor om niet te reageren op lullo reacties, niet hier en ook niet in andere items. Duidelijk genoeg denk ik. Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 als ik lees dat er geeeeen betere luidspreker is dan een p. p.vind ik dat ik zo mag reageren. natuurlijk is dat ongenuanceerd, absoluut mee eens.................. op de manier hoe dit word geprofileerd, roept een bepaald beeld bij mij op. en nog iets.. als je luidsprekers ver uit elkaar zet ga je een bepaalde plaatsing missen, wel word het allemaal wat rustiger en de staging word groter, het word wat minder subtieler, waardoor ook fouten minder snel aan het licht komen. sceptisch, cynisch???????? ....... tja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik begrijp absoluut niet dat de boxen niet dichter bij elkaar zijn gezet tijdens de sessie. Dat was niet mogelijk i.v.m. de speakerkabels. Die komen bij Klaas net achter de speakers uit de muur. Je kunt de speakers dus maar minimaal verzetten (hooguit een meter denk ik)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. persoonlijk zou ik er uiterlijk geen stuiver voor geve n. en de reacties zijn niet erg goed. Erg negatief Joopus.... Ik denk dat de meesten gisteren nog nooit zulke dynamische en moeilijk te reproduceren muziek hebben gehoord. Vooral de afzonderlijke instrumenten op de CD van Jerry lieten heel goed horen hoe goed de speakers in deze omstandigheden presteerden. Maar kom de volgende keer zelf ook, dan heb je tenminste recht om iets te schrijven.... zo is het iemand de grond in boren.... er zit waarheid in HANS mee eens.............. alleen ga ik niet naar dit concept luisteren. en waarom moet je er naar luisteren, het is toch de beste speaker allertijden>??? ik heb er zelfs een brief over ontvangen. dus gelijk bestellen maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 als ik lees dat er geeeeen betere luidspreker is dan een p. p.vind ik dat ik zo mag reageren.natuurlijk is dat ongenuanceerd, absoluut mee eens.................. op de manier hoe dit word geprofileerd, roept een bepaald beeld bij mij op. en nog iets.. als je luidsprekers ver uit elkaar zet ga je een bepaalde plaatsing missen, wel word het allemaal wat rustiger en de staging word groter, het word wat minder subtieler, waardoor ook fouten minder snel aan het licht komen. sceptisch, cynisch???????? ....... tja? Alleen reageerde jij niet op hoe de PP's klinken, want die heb jij nog nooit gehoord, en zeker gisteren niet. Jij reageerde op de muziek: 'er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt'. Dat is gewoon een domme opmerking die nergens op slaat. Jij was er niet bij gisteren, jij hebt nog geen lijst gezien met de muziek die gedraaid is en je komt meteen al met zo'n opmerking. Bevooroordeeld heet dat. Als je nou eens met opbouwende kritiek zou komen, zou iedereen daar wel voor openstaan, maar aan loze kreten heeft niemand wat. Zeker de mensen die geinteresseerd zijn in een PP niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik mag er toch wel van uitgaan dat Feenstra heeft nagedacht over zijn opstelling, kabels en akoustiek, daarin zijn ze ook ontwikkeld mag ik aannemen. Waarom dan dat gedoe over die factoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 en natuurlijk heb ik geen gelijk als het op luisteren aankomt dat is een feit. het is een interpretatie eerste klas , dat is duidelijk. maar ik heb zo mijn idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 als ik lees dat er geeeeen betere luidspreker is dan een p. p.vind ik dat ik zo mag reageren.natuurlijk is dat ongenuanceerd, absoluut mee eens.................. op de manier hoe dit word geprofileerd, roept een bepaald beeld bij mij op. en nog iets.. als je luidsprekers ver uit elkaar zet ga je een bepaalde plaatsing missen, wel word het allemaal wat rustiger en de staging word groter, het word wat minder subtieler, waardoor ook fouten minder snel aan het licht komen. sceptisch, cynisch???????? ....... tja? Alleen reageerde jij niet op hoe de PP's klinken, want die heb jij nog nooit gehoord, en zeker gisteren niet. Jij reageerde op de muziek: 'er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt'. Dat is gewoon een domme opmerking die nergens op slaat. Jij was er niet bij gisteren, jij hebt nog geen lijst gezien met de muziek die gedraaid is en je komt meteen al met zo'n opmerking. Bevooroordeeld heet dat. Als je nou eens met opbouwende kritiek zou komen, zou iedereen daar wel voor openstaan, maar aan loze kreten heeft niemand wat. Zeker de mensen die geinteresseerd zijn in een PP niet... ik bestrijd soms het oeverloze gezwets hier met waardevolle uitspraken. eeuh in mijn perceptie dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik mag er toch wel van uitgaan dat Feenstra heeft nagedacht over zijn opstelling, kabels en akoustiek, daarin zijn ze ook ontwikkeld mag ik aannemen.Waarom dan dat gedoe over die factoren? De meesten vonden de opstelling vreemd, zo ver uit elkaar. Als Klaas vindt dat ie daarmee het beste resultaat haalt, dan is dat toch zijn mening? Wij hadden met z'n allen een andere mening... De akoestiek is altijd een probleem. Het klinkt toch altijd anders dan bij jezelf thuis, al staat precies dezelfde set te spelen... Kabels vind Klaas niet interessant, zoals je waarschijnlijk wel weet. Vandaar ook het simpele installatiedraad naar de speakers toe... Hier valt toch gewoon over te discussieren? Of is dat zo vreemd...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Hier valt toch gewoon over te discussieren? Of is dat zo vreemd...? Ja, want het lijkt nu alsof er naar een excuus wordt gezocht.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Hier valt toch gewoon over te discussieren? Of is dat zo vreemd...? Ja, want het lijkt nu alsof er naar een excuus wordt gezocht.. Dat lijkt mij niet de bedoeling... Maar het is toch ook moeilijk om iets over een set te zeggen die totaal anders is dan de set die je thuis hebt staan? Zeker als het ook nog eens in een andere akoestiek speelt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 het zegt erg veel over de man zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Hier valt toch gewoon over te discussieren? Of is dat zo vreemd...? Ja, want het lijkt nu alsof er naar een excuus wordt gezocht.. Dat lijkt mij niet de bedoeling... Maar het is toch ook moeilijk om iets over een set te zeggen die totaal anders is dan de set die je thuis hebt staan? Zeker als het ook nog eens in een andere akoestiek speelt... Dat is natuurlijk zo, maar zeg gewoon of je ze mooi vindt of niet. Ook in een minder optimale omgeving kun je toch wel horen of iets kwaliteiten heeft. Als het zo van allerlei dingen afhangt, dan zou het oordeel dus ook niet van waarde kunnen zijn. Ik bedoel, dat als als verhaal schiet gewoon niet op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 als ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Hier valt toch gewoon over te discussieren? Of is dat zo vreemd...? Ja, want het lijkt nu alsof er naar een excuus wordt gezocht.. Dat lijkt mij niet de bedoeling... Maar het is toch ook moeilijk om iets over een set te zeggen die totaal anders is dan de set die je thuis hebt staan? Zeker als het ook nog eens in een andere akoestiek speelt... Dat is natuurlijk zo, maar zeg gewoon of je ze mooi vindt of niet. Ook in een minder optimale omgeving kun je toch wel horen of iets kwaliteiten heeft. Als het zo van allerlei dingen afhangt, dan zou het oordeel dus ook niet van waarde kunnen zijn. Ik bedoel, dat als als verhaal schiet gewoon niet op. Er wordt toch ook gewoon gezegd hoe we de speakers vonden klinken? Ik zie het probleem niet zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik ben, net als Ome Henk, een neutrale meelezer van de bevindingen die jullie op dit forum zetten. Ik kom tot het volgende. Als Klaas Feenstra roept dat zijn luidsprekers de beste terwereld zijn dan is dat onzin. Want beste is een subjectief waarde oordeel. Bovendien is het een waarde oordeel dat je niet zelf moet geven over je eigen produkt; het wordt door anderen gegeven. Als de heer Feenstra zijn eigen idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 als ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Nu dit allemaal uit de wereld is mis ik nog 1 ding: de reaktie van Erik K. (En eventueel die van Spido...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Bij deze mijn dank aan de heren recensenten; interessante leesstof en bij elkaar een mooi verslag van wat een leuke middag moet zijn geweest. Het lijkt mij in ieder geval zonneklaar dat Klaas een prima gastheer is. De reacties van Joopus komen mij wat vreemd en zoals zo vaak bijzonder cryptisch voor. V.w.b. de opmerking van Hubertinus geldt natuurlijk dat men moet oppassen de motieven van een ander te verklaren of te menen daarvan op de hoogte te zijn. Wees zelf duidelijk en ga niet een ander allerlei zelfbedachte bedoelingen toedichten. Het allervreemdste lijkt mij trouwens een producent die niet in zijn eigen artikelen gelooft en wanneer daarvan sprake is, dan wordt over zo iemand al helemaal geen goed woord gezegd op dit forum. Wat is er mis mee als je overtuigd bent van de kwaliteiten van je eigen product? Bovendien is het zeer te prijzen dat kritische consumenten worden uitgenodigd hun mening te geven in plaats van lovende recensies te kopen in de bladen door een paar advertenties te plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts