Henrie Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Nee, die donderslagen waren van mij. Stonehenge 4. Hatfield 's End. Zoiets had je al gezegd er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Nee, die donderslagen kwamen van mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Afgelopen vrijdag ben ik voor een luistersessie bij Klaas langs geweest. Reden voor het bezoek was een vraag van mij aan Klaas over de door hem gebruikte units waarop als antwoord een uitnodiging volgde. Uiteraard heb ik dit topic gelezen met alle zowel positive als negatieve kritieken op voornamelijk de SS30 en de gebruikte bekabeling en apparatuur. Ik moet zeggen dat ik er best even over na heb moeten denken wat ik hier zou schrijven. Ik ben meer een zelfbouwer die leuk ideeen opdoet van anderen dan dat ik echt verstand heb van technische zaken als filtering en dergelijke. Ik vind dat dat in mijn voordeel werkt. Ik luister naar de weergave van de muziek, en niet naar hoe die weergave tot stand komt. Wat voor mij telt is of ik mijzelf in de muziek voel opgaan, in de melodie kan wegdromen... Ik kan er kort over zijn. Ik voelde mij volledig in de muziek opgaan. De SS30 zet een fantastisch geluidsbeeld neer. In de breedte maar ook in de diepte. Hoog, midden en laag gaan zonder meer vloeiend in elkaar over. Dat is iets wat ik bij de meeste luidsprekers, die ik gehoord heb, niet terughoor. Het was een hele leuke ervaring eens in een wat grotere luisterruimte te luisteren, vooral ook omdat we later nog in het gebouwtje naast Klaas zijn huis naar de SS20 hebben geluisterd. Op zo'n manier komen ook de verschillen aan het licht tussen een grote en een kleine luisterruimte. De SS20 hebben we beluisterd aan een Bryston pre en mijn eigen Pass Labs Aleph 5 zelfbouw eindtrappen. Ook de SS20 klinkt wonderschoon. Ander laag als de SS30, maar laag genoeg. Beide speakers ervaar ik als dynamisch, open, gedetailleerde speakers. Al met al heb ik een ontzettend leuke, leerzame middag gehad met prachtige muziek uit geweldige speakers. Klaas, bedankt voor de gastvrije ontvangst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Nee, die donderslagen kwamen van mij. Ah ok... er is zoveel gedraaid, dat ik allemaal niet meer heb bijgehouden wat van wie is... Maar die donderslagen waren wel stoer! Dan wil je zeker ook nog weten van welke cd. Het was de cd Stonehenge 4. van de band Hatfield's End. Er staat nog veel meer moois op wat zeer de moeite waard is om je l.s mee te testen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Volg de << link naar de recentie van de Perfect Performer>> "Spiekerboerin was er niet" Hallo Maarten, Hartverwarmend dat jullie toch nog aan mij gedacht hebben. Ja, we hebben je zeker gemist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Nog even een opmerking over de ss 30. Als ik de foto's bekijk dan vind ik het zonde dat de bovenkant er als een soort deksel op ligt (zelfde ongeveer voor de onderkant). Als het verzonken zou zijn was het veel strakker, dat het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Nee, die donderslagen waren van mij. Stonehenge 4. Hatfield 's End. Zoiets had je al gezegd er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Nee, die donderslagen kwamen van mij. Ja, ik weet het, ik wordt oud. Hoop ik tenminste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Ach CJ,we worden allemaal ouder,en gekker? Groeten, Jerry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Nee, die donderslagen kwamen van mij. Ah ok... er is zoveel gedraaid, dat ik allemaal niet meer heb bijgehouden wat van wie is... Maar die donderslagen waren wel stoer! Dan wil je zeker ook nog weten van welke cd. Het was de cd Stonehenge 4. van de band Hatfield's End. Er staat nog veel meer moois op wat zeer de moeite waard is om je l.s mee te testen. Is die cd nog gewoon te koop? Bij Plato of zo? Misschien ga ik 'm wel eens luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 bij van Leest staat hij bij de koopjes ik vind het ook een erg mooie cd gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Afgelopen vrijdag ben ik voor een luistersessie bij Klaas langs geweest. Reden voor het bezoek was een vraag van mij aan Klaas over de door hem gebruikte units waarop als antwoord een uitnodiging volgde. Uiteraard heb ik dit topic gelezen met alle zowel positive als negatieve kritieken op voornamelijk de SS30 en de gebruikte bekabeling en apparatuur. Ik moet zeggen dat ik er best even over na heb moeten denken wat ik hier zou schrijven. Ik ben meer een zelfbouwer die leuk ideeen opdoet van anderen dan dat ik echt verstand heb van technische zaken als filtering en dergelijke. Ik vind dat dat in mijn voordeel werkt. Ik luister naar de weergave van de muziek, en niet naar hoe die weergave tot stand komt. Wat voor mij telt is of ik mijzelf in de muziek voel opgaan, in de melodie kan wegdromen... Ik kan er kort over zijn. Ik voelde mij volledig in de muziek opgaan. De SS30 zet een fantastisch geluidsbeeld neer. In de breedte maar ook in de diepte. Hoog, midden en laag gaan zonder meer vloeiend in elkaar over. Dat is iets wat ik bij de meeste luidsprekers, die ik gehoord heb, niet terughoor. Het was een hele leuke ervaring eens in een wat grotere luisterruimte te luisteren, vooral ook omdat we later nog in het gebouwtje naast Klaas zijn huis naar de SS20 hebben geluisterd. Op zo'n manier komen ook de verschillen aan het licht tussen een grote en een kleine luisterruimte. De SS20 hebben we beluisterd aan een Bryston pre en mijn eigen Pass Labs Aleph 5 zelfbouw eindtrappen. Ook de SS20 klinkt wonderschoon. Ander laag als de SS30, maar laag genoeg. Beide speakers ervaar ik als dynamisch, open, gedetailleerde speakers. Al met al heb ik een ontzettend leuke, leerzame middag gehad met prachtige muziek uit geweldige speakers. Klaas, bedankt voor de gastvrije ontvangst! leuk verhaal! vooral omdat het positief is, Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Nee, die donderslagen waren van mij. Stonehenge 4. Hatfield 's End. Zoiets had je al gezegd er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Nee, die donderslagen kwamen van mij. Ja, ik weet het, ik wordt oud. Hoop ik tenminste. CJ, ik snap dat je blij bent dat je pc is gerepareerd, maar om nu vier keer achter elkaar in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 bij van Leeststaat hij bij de koopjes ik vind het ook een erg mooie cd gr Robert Oh, die zit ook hier in Enschede (dacht ik, ik kom namelijk alleen bij Plato doorgaans). Ga ik maar eens ff kijken dan komende week. Staat ie nog bij een bepaald genre, of gewoon bij de pop (lijkt me niet eigenlijk)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 "Het geheim van een goede basweergave is dat je zo weinig bas hoort..."(G.A. Briggs, founder Wharfedale Loudspeakers Ltd.) Briggs wilde er op wijzen, dat een goede bas niet dreunt... tenzij dat dreunen expliciet in de opname zit. Een basmelodie moet gelijkmatig en met behoud van toon omlaag en omhoog kunnen gaan. Slechte basweergevers maken er in het laag, wat de toonzuiverheid betreft, een soepzooitje van. 't Kan heel indrukwekkend zijn, maar 't is geen hifi. V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Ach CJ,we worden allemaal ouder,en gekker? Groeten, Jerry. :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Nee, die donderslagen kwamen van mij. Ah ok... er is zoveel gedraaid, dat ik allemaal niet meer heb bijgehouden wat van wie is... Maar die donderslagen waren wel stoer! Dan wil je zeker ook nog weten van welke cd. Het was de cd Stonehenge 4. van de band Hatfield's End. Er staat nog veel meer moois op wat zeer de moeite waard is om je l.s mee te testen. Is die cd nog gewoon te koop? Bij Plato of zo? Misschien ga ik 'm wel eens luisteren... Ik heb hem bij Bol.com besteld. Machtige cd, zul je geen spijt van hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Nee, die donderslagen waren van mij. Stonehenge 4. Hatfield 's End. Zoiets had je al gezegd er is natuurlijk weer erg veilige muziek gedraaid die overal goed klinkt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n machtig orgel op kleine monitoren goed klinkt... Of die donderslagen die in een stuk van (ik meen) Jerry zaten... Zijn toch best een aanslag op de speakers... Ook Opeth zou ik niet 'veilige muziek' willen noemen... Nee, die donderslagen kwamen van mij. Ja, ik weet het, ik wordt oud. Hoop ik tenminste. CJ, ik snap dat je blij bent dat je pc is gerepareerd, maar om nu vier keer achter elkaar in Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 oktober 2004 Author Report Share Posted 25 oktober 2004 Zoals ik al zei: ik wordt oud, hoop ik. Och.... Iedereen wil oud WORDEN, maar niet oud ZIJN.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Zoals ik al zei: ik wordt oud, hoop ik. Och.... Iedereen wil oud WORDEN, maar niet oud ZIJN.... Waar heeft dat betrekking op Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Waar heeft dat betrekking op Hans? Nou, in ieder geval niet meer op het onderwerp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 oktober 2004 Author Report Share Posted 25 oktober 2004 Och,.... een PePe topic wat al 14 pagina's goed gaat..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 "Al veertien pagina's goed gaat??" Ik heb nog maar weinig stukjes gelezen in dit topic, die blijk geven van een gezond (en dus goed) oordeel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 oktober 2004 Author Report Share Posted 26 oktober 2004 Och... er zijn best wel zinnige opmerkingen gemaakt. Ik geloof zelfs dat KF aan de hand van die opmerkingen weer wat heeft veranderd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 Och... er zijn best wel zinnige opmerkingen gemaakt. Ik geloof zelfs dat KF aan de hand van die opmerkingen weer wat heeft veranderd.... O ja, iets minder scherp en middden hoog? En iets meer midden? Dit was/is mijn mening t.a.v. deze luidsprekers. Verder fantastische luidsprekers, vooral de SS20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 Nou, ik hoorde dat Klaas onlangs een bezoeker uit Leeuwarden heeft gehad, die een paar reusachtige zelfgebouwde Nelson Pass single ended A-klasse eindversterkers bij zich had. Die hebben ze samen aangesloten op de SS20's enerzijds, en op de Bryston preamp anderzijds. Wat er bij de Marantz PM-80 II SE (AB) nog tendeerde naar "schel", werd toen "fel". Die eindversterkers bleken allerlei details prachtig bloot te leggen, zoals een steel-slide gitaareffect in "Fast Car" van Tracy Chapman dat eerder niet zo opviel. Het A-klasse effect, waar we eerder over spraken in verband met het A-klasse knoppie van de Marantz ("d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 Die hebben ze samen aangesloten op de SS20's enerzijds, en op de Bryston preamp anderzijds.Wat er bij de Marantz PM-80 II SE (AB) nog tendeerde naar "schel", werd toen "fel". Die eindversterkers bleken allerlei details prachtig bloot te leggen, zoals een steel-slide gitaareffect in "Fast Car" van Tracy Chapman dat eerder niet zo opviel. Het A-klasse effect, waar we eerder over spraken in verband met het A-klasse knoppie van de Marantz ("d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts