spido Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Beste Simon-W, In zo'n winkel zouden de speakers twee keer zo duur worden. Bovendien zou er door winkelpersoneel allerlei dommepraat over worden verteld, die Spido via forums weer zou moeten corrigeren. Of beter: dat zou hij dan moeten proberen. Maar dat zou niet lukken. Want hifi-dommepraat valt bijna niet te corrigeren, zo heeft Spido moeten merken. Nee, KF laat het maar zoals het is. Hij hoeft niet te leven van de Perfect Performers, en bouwt ze eigenlijk uit hobbyisme. Een aardig aantal mensen heeft daar al van geprofiteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 Spido is slechtste reclame man ooit. Hij kan beter bij de klachten lijn van een internet provider gaan werken. Hij luistert nooit echt naar wat je zegt en geeft vervolgens een technisch verhaal in de hoop dat mensen het niet begrijpen zodat ze zeggen "U zal wel gelijk hebben" Ook hier zou je een overstap kunnen overwegen, er zijn providers die het echt heel erg goed voorelkander hebben en waar zelfs de helpdesk medewerkers uitstekend begrijpelijke taal spreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 yep xs4all steekt erboven uit. Zit ik zelf ook bij. zeg jitze leuke site heb je. die heresy's vind ik geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 maart 2007 Report Share Posted 19 maart 2007 yep xs4all steekt erboven uit. Zit ik zelf ook bij.zeg jitze leuke site heb je. die heresy's vind ik geweldig. Yep, dankje, ik ook ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 Ja als het niet te meten is is het natuurlijk ook niet te horen. audio &techniek hebben veel onderzoekjes gedaan naar kabels en die kwamen toen ook al tot de conclusie dat er hoorbare verschillen waren. Dit was echter niet te meten. Dit geloof je toch niet echt?!?!? Misschien iets meer verdiepen in het onderwerp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 hele wijze heren zijn mij voorgegaan. ja dus ik meen het echt Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 hele wijze heren zijn mij voorgegaan. ja dus ik meen het echt Tja als je wijsheid van andere boven alles gaat verheffen...... toevallig nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 Ja als het niet te meten is is het natuurlijk ook niet te horen. audio &techniek hebben veel onderzoekjes gedaan naar kabels en die kwamen toen ook al tot de conclusie dat er hoorbare verschillen waren. Dit was echter niet te meten.Dan hebben ze waarschijnlijk niet goed gemeten. Bij de TU Delft hebben ze al jaren geleden een onderzoek gedaan naar verschillen in interlinks. Hoorbare verschillen waren met metingen ook duidelijk aan te tonen (aldus een ex-collega die daar studeerde tijdens dit onderzoek). Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 Ik wil hierbij ook nog even wat opmerken , ik heb vandaag de mit t4 luidspr kabel , opengeslepen (zie topic ) in dat kastje zat een koperspoel met kern , dit zat in serie met de signaal draad(rood) , het principe van een spoel is dat de weerstand toeneemt bij hogere freq, dit filter is dus bij mijn weten een laagdoorlaat , aangezien er een spoelkern in zit , heb je nog te maken met verzadigings verschijnselen,Vervorming ,als dit ook voor hun interlinks geldt , kan ik niet anders concluderen dat er vervorming(klankverschil ) aan de kabel wordt toegevoegd !!! groetjes AADesign PS dan heb ik het nog niet gehad over de fasedraaing die er in een spoel plaatsvind Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 hele wijze heren zijn mij voorgegaan. ja dus ik meen het echt Tja als je wijsheid van andere boven alles gaat verheffen...... toevallig nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 Ik wil hierbij ook nog even wat opmerken , ik heb vandaag de mit t4 luidspr kabel , opengeslepen (zie topic )in dat kastje zat een koperspoel met kern , dit zat in serie met de signaal draad(rood) , het principe van een spoel is dat de weerstand toeneemt bij hogere freq, dit filter is dus bij mijn weten een laagdoorlaat , aangezien er een spoelkern in zit , heb je nog te maken met verzadigings verschijnselen,Vervorming ,als dit ook voor hun interlinks geldt , kan ik niet anders concluderen dat er vervorming(klankverschil ) aan de kabel wordt toegevoegd !!! groetjes AADesign PS dan heb ik het nog niet gehad over de fasedraaing die er in een spoel plaatsvind Wat is de waarde van die spoel en heb je een simulatie gedaan? Wat doet die spoel nou werkelijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 20 maart 2007 Report Share Posted 20 maart 2007 Ik wil hierbij ook nog even wat opmerken , ik heb vandaag de mit t4 luidspr kabel , opengeslepen (zie topic ) in dat kastje zat een koperspoel met kern , dit zat in serie met de signaal draad(rood) , het principe van een spoel is dat de weerstand toeneemt bij hogere freq, dit filter is dus bij mijn weten een laagdoorlaat , aangezien er een spoelkern in zit , heb je nog te maken met verzadigings verschijnselen,Vervorming ,als dit ook voor hun interlinks geldt , kan ik niet anders concluderen dat er vervorming(klankverschil ) aan de kabel wordt toegevoegd !!! groetjes AADesign PS dan heb ik het nog niet gehad over de fasedraaing die er in een spoel plaatsvind Wat is de waarde van die spoel en heb je een simulatie gedaan? Wat doet die spoel nou werkelijk? Een spoel laat minder makkelijk hogerefreq door , de waarde heb ik niet bepaald .Van transparent meen ik te weten ik dat hun kabels als ontwerpdoel hebben bandbreedte beperking ,dwz de freq die je toch niet hoort (boven 20 khz neem ik aan ) tegenhouden , met een spoel in serie kunje dus inderdaad hogere freq tegenhouden , ook kan ik mij voorstellen dat de controle in de bas wat zal toenemen , maar ik heb dat niet nagemeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 maart 2007 Report Share Posted 21 maart 2007 ik zit net mijn eigen post eens te lezen en voor alle duidelijkheid wil ik niet zeggen dat er niets te meten is aan kabels maar dat de uitkomsten daarvan niet altijd corresponderen met de luisterervaring. Wat dan volgens mij inhoudt dat meten niet zo heel veel zin heeft ten opzichte van inpluggen en luisteren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 yep xs4all steekt erboven uit. Zit ik zelf ook bij.zeg jitze leuke site heb je. die heresy's vind ik geweldig. Ik zit ook bij xs4all en heb inderdaad heel goed Internet. Maar het was wel een investering want om echt goed Internet te krijgen heb ik natuurlijk Siltech netwerkkabel door heel mijn huis moeten trekken. Verder nog een high-end stroomvoorziening laten aanbrengen en mijn telefoonaansluiting laten upgraden. Maar dan heb je ook wat. Puur genieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 yep xs4all steekt erboven uit. Zit ik zelf ook bij. zeg jitze leuke site heb je. die heresy's vind ik geweldig. Ik zit ook bij xs4all en heb inderdaad heel goed Internet. Maar het was wel een investering want om echt goed Internet te krijgen heb ik natuurlijk Siltech netwerkkabel door heel mijn huis moeten trekken. Verder nog een high-end stroomvoorziening laten aanbrengen en mijn telefoonaansluiting laten upgraden. Maar dan heb je ook wat. Puur genieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 Beste Simon-W, In zo'n winkel zouden de speakers twee keer zo duur worden. Bovendien zou er door winkelpersoneel allerlei dommepraat over worden verteld, die Spido via forums weer zou moeten corrigeren. Of beter: dat zou hij dan moeten proberen. Maar dat zou niet lukken. Want hifi-dommepraat valt bijna niet te corrigeren, zo heeft Spido moeten merken. Nee, KF laat het maar zoals het is. Hij hoeft niet te leven van de Perfect Performers, en bouwt ze eigenlijk uit hobbyisme. Een aardig aantal mensen heeft daar al van geprofiteerd. Duidelijker dan dit kan je het verband tussen Spido en KF niet verwoorden Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 yep xs4all steekt erboven uit. Zit ik zelf ook bij. zeg jitze leuke site heb je. die heresy's vind ik geweldig. Ik zit ook bij xs4all en heb inderdaad heel goed Internet. Maar het was wel een investering want om echt goed Internet te krijgen heb ik natuurlijk Siltech netwerkkabel door heel mijn huis moeten trekken. Verder nog een high-end stroomvoorziening laten aanbrengen en mijn telefoonaansluiting laten upgraden. Maar dan heb je ook wat. Puur genieten! maar dan heb je ook een internet!!! De sites poppen al up voordat je ze ingetypt hebt denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 22 maart 2007 Report Share Posted 22 maart 2007 Alsof er een gordijn word weggetrokken, zeg maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 maart 2007 Report Share Posted 23 maart 2007 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 23 maart 2007 Report Share Posted 23 maart 2007 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon_W Posted 23 maart 2007 Report Share Posted 23 maart 2007 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 23 maart 2007 Report Share Posted 23 maart 2007 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 23 maart 2007 Report Share Posted 23 maart 2007 Ik heb werkelijk altijd gedacht dat achter SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 maart 2007 Report Share Posted 23 maart 2007 Ik heb vanaf de dag dat Spido in mijn virtuele leven kwam gedacht dat hij KF was. Hij ontkent echter zelf speakers te bouwen. toch verdedigt hij zelfbouw speakers met hand en tand. De man heeft de know how en is een groot voorstander van zelfbouw. wat zou er dan aan de hand zijn of aan de 2 "linker"handen. Val KF af en Spido neemt het voor hem op. Klaas F Spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts