Bentleyboy Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 kan iemand mij iets meer vertellen over mijn marantz PM 7000 K.I. signature. Is dit een klasse A, en wat is het rms vermogen. ik heb wel een boekje, maar alleen van de gewone PM7000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 17 oktober 2004 Author Report Share Posted 17 oktober 2004 hij is dus helemaal gemodificeerd, maar ik kan nergens gegevens vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 hij is dus helemaal gemodificeerd, maar ik kan nergens gegevens vinden Je bedoelt K.I. Signature. Weet je zeker dat het de 7000 is en niet de 7200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 17 oktober 2004 Author Report Share Posted 17 oktober 2004 sorry ja de pm7000 ki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij bestaat die helemaal niet. Ik ken wel een PM6010 OSE KI-signature, maar niet een PM7000 KI... Wie verkoopt dat ding? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Wel de 7200 KI. Is in Stereoplay getest. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Wel de 7200 KI. Is in Stereoplay getest. Hubertinus Toch lees ik tot twee keer toe dat het toch echt om de PM7000 KI gaat. En die bestaat niet... De PM7200 KI dan waarschijnlijk wel. Had er alleen nog nooit van gehoord overigens, maar hij is waarschijnlijk ook nog erg nieuw, niet waar..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 17 oktober 2004 Author Report Share Posted 17 oktober 2004 Het staat er toch echt op. Zijn er nog kenmerken waar ik een "K.I. behandeling" aan kan herkennen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Bentleyboy, wat staat er op? Op jouw versterker staat PM 7000 KI? De KI's hebben een ringkerntransformator, de gewone 7000 en 8000 heeft dat niet. De 8200 heeft dat weer wel. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik heb ook het vermoeden dat het gaat om de PM 7200 KI, maar mischien is dit een van de weinige PM 7000's die gemodificeerd is: ik kan mijn gewone PM 7200 nl. ook laten ombouwen tot een KI signature model, wordt opgestuurd naar het "lab" van Ken Ishawata(??? spel ik dat goed?) Wellicht dat dat met die PM 7000 is gebeurd? In ieder geval is er nooit een reguliere PM 7000 KI versie op de markt gebracht zoals dat met de PM 7200 KI wel is gebeurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 17 oktober 2004 Author Report Share Posted 17 oktober 2004 Bentleyboy, wat staat er op? Op jouw versterker staat PM 7000 KI? De KI's hebben een ringkerntransformator, de gewone 7000 en 8000 heeft dat niet. De 8200 heeft dat weer wel. Hubertinus Hoe ziet zo'n ringkerntransformator er uit dan? Hij is me namelijkuitrdukkelijk als klasse A versterker verkocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Bentleyboy, wat staat er op? Op jouw versterker staat PM 7000 KI? De KI's hebben een ringkerntransformator, de gewone 7000 en 8000 heeft dat niet. De 8200 heeft dat weer wel. Hubertinus Hoe ziet zo'n ringkerntransformator er uit dan? Hij is me namelijkuitrdukkelijk als klasse A versterker verkocht Een ringkerntrafo ziet er ringvormig uit... Overigens is een PM7000 geen klasse A versterker. En ik kan het weten, ik heb er namelijk een. Bij normale omgevingstemperaturen wordt ie niet warmer dan een graad of 45 (op het koelblok gemeten). Een klasse A bak haalt minstens 10 graden meer. Er bestaan wel een PM8000 en een PM7200 (opvolger van de PM7000 en de PM8000). Die hebben beide de MOGELIJKHEID tot klasse A. Met een simpel knopje verander je dan de ruststroominstelling. Echter, dan levert ie maar 2x25W, i.p.v. 2x95W... Nogmaals, ik wil niet lullig doen, maar ik begin het vermoeden te krijgen, dat je (een klein beetje) bent opgelicht. Waar heb je 'm gekocht, en wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag? En heb je 'bewijs' dat ie gemodificeerd is? Ik geloof namelijk dat je bij een KI-modificatie er een certificaat van echtheid bij krijgt, maar ik kan me vergissen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 17 oktober 2004 Author Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik heb er 275 euro voor betaald bij audio selectief in Sneek. Kan ik als leek geen kenmerken van een K.I modificatie waarnemen? Speelt wel prachtig in combinatie met mijn yahama cd-speler.... heb trouwens twee KEF Q3s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2004 Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik heb er 275 euro voor betaald bij audio selectief in Sneek. Kan ik als leek geen kenmerken van een K.I modificatie waarnemen? Speelt wel prachtig in combinatie met mijn yahama cd-speler.... heb trouwens twee KEF Q3s Bij AS in Sneek? Nou dan ben je niet opgelicht, maar gewoon onduidelijk Nee grapje, ik weet het niet. Ik ken de PM7000 KI niet. Is volgens mij nooit in serie gebouwd, maar misschien dat je een PM7000 kan opsturen naar Marantz, en dat ze er dan een PM7000 KI van maken... Maar waarom vraag je Henk van AS (op dit forum Haudio genaamd) niet naar wat meer info? Die weet ook precies waar je het over hebt, want het is mij nog niet helemaal duidelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 17 oktober 2004 Author Report Share Posted 17 oktober 2004 Ik heb hem ook van Henk gekocht. Hij had hem als inruil gekregen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockie Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Bij een Ki uitvoering zit altijd een certificaat ,kun je een foto ervan in dit forum zetten?want ik ken deze versterker ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
toontjehifi Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 hoi ik heb zelf ook een pm 7000 maar dit is geen A versterker zoals henrie al wist te vermelden, er is wel en pm 6010 ki. meneer ken ishiwata haalt er de toonregeling af, de bodem plaat krijgt extra aandacht, en vooral inwendig moet dat te zien zijn. Als dit bij jouw versterker ook dit geval is ,dan heb je een bijzondere versterker van marantz, bel of mail zelf marantz dan weet je het zeker. Ook al heb je dan de standaard pm 7000 het is een goede versteker hoor. gr t.h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 22 oktober 2004 Author Report Share Posted 22 oktober 2004 Hoe kan ik Marantz het beste bereiken dan? En kunnen zij via het chassisnummer van de versterker kijken wat het is? ik zal ook eens op marantz.nl kijken, dan stuur ik effe een mailtje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Hoe kan ik Marantz het beste bereiken dan? En kunnen zij via het chassisnummer van de versterker kijken wat het is?ik zal ook eens op marantz.nl kijken, dan stuur ik effe een mailtje Marantz Benelux Postbus 80002 5600JB Eindhoven tel: 040-2731133 Er van uitgaande dat dit nog klopt, want via de site van Marantz kan ik geen Nederlandse importeur vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Ik vind net op de nieuwe(?) site van Marantz dit: Marantz Europe, B.V. P.O. Box 8744 5605 LS Eindhoven The Netherlands Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Bentleyboy, wil je de kap er af schroeven, een foto maken en hier plaatsen. Dan kunnen we het verschil met een gewone 7000 toch zo zien? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 22 oktober 2004 Author Report Share Posted 22 oktober 2004 hoe kan ik dat dan? ik krijg het niet voormekaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 22 oktober 2004 Author Report Share Posted 22 oktober 2004 afbeeldingen dan, zelfs ik kan schroefjes losdraaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 afbeeldingen dan, zelfs ik kan schroefjes losdraaien Afbeelding plaatsen: Je maakt een (digitale) foto en zet die ergens op internet (geen ftp-server of je eigen harde schijf!). Als je geen webruimte hebt, mag je de foto wel naar mij sturen, zet ik 'm op m'n webruimte. Of anders kun je ook kijken op iets als picserver.student.utwente.nl Dan plaats je in een bericht je plaatje. Dat doe je als volgt: je maakt een nieuwe post aan (in dit topic) en klikt boven het invulvenster op de IMG-knop. Je krijgt dan een nieuw venster en daar vul je de URL(!) van het plaatje in. Dan klik je op Ok en plaats je het bericht (eventueel met nog wat tekst). En klaar is Kees... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 22 oktober 2004 Author Report Share Posted 22 oktober 2004 http://picserver.org/view_image.php/93O2W9991H6L het is gelukt. mijn excuses voor de beeldkwaliteit, ik heb namelijk mijn geld in audio gestopt, niet in digitale camera's, maar voor een telefoon valt het nog wel mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts