Davidvh Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Jij snapt het Als het niet goed klinkt, klinkt het niet goed. Dan is een duur kabeltje geen goed hulpmiddel, maar een middel om te equalizen en het te verbloemen. En wat willen we nu juist niet... Of juist wel... Veel mensen kopen een kabel met het oog op klank. Een kabel die aansluit op hun set. Is jou set wat meer in je gezicht? Dan koop je een wat mildere kabel. Is je set terughoudend? Dan koop je een wat fellere kabel. Waarom zou je dit niet willen? Als je er op die manier meer van kan genieten, dan zie ik niet in waarom je dan niet zo'n kabel zou kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Jij snapt het Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Wellicht omdat je dan de ene fout met de andere verbloemt. Mijns inziens zou het beter zijn om dan eerst eens met de akkoestiek bezig te gaan en dan nog eens als dat niet wil met de componenten. Normaliter pak je het probleem toch ook bij de oorzaak aan en bedek je dat toch niet met een ander probleem? Of wel? En jij gaat er maar vanuit dat mensen met een kabel beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Wellicht omdat je dan de ene fout met de andere verbloemt. Mijns inziens zou het beter zijn om dan eerst eens met de akkoestiek bezig te gaan en dan nog eens als dat niet wil met de componenten. Normaliter pak je het probleem toch ook bij de oorzaak aan en bedek je dat toch niet met een ander probleem? Of wel? En jij gaat er maar vanuit dat mensen met een kabel beginnen. Gezien de posts van de persoon op wie ik reageerde wel ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 En jij gaat er maar vanuit dat mensen met een kabel beginnen. Gezien de posts van de persoon op wie ik reageerde wel ja Maar wat dan nog? Er zijn nu eenmaal verschillen tussen kabels, ieder zijn manier om met een set te "spelen", toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 En jij gaat er maar vanuit dat mensen met een kabel beginnen. Gezien de posts van de persoon op wie ik reageerde wel ja Maar wat dan nog? Er zijn nu eenmaal verschillen tussen kabels, ieder zijn manier om met een set te "spelen", toch? Jazeker, en ieder zijn eigen mening Maar ik probeer uit te leggen wat mijn mening is en waarom Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Maar ik probeer uit te leggen wat mijn mening is en waarom Als ik het goed begrijp, dan is jouw mening dat je niets met kabels moet doen zolang je nog wat aan de rest kan doen. Dat zal altijd zo zijn, dus zal jij nooit iets met kabels doen, ook al kun je niet iedere component fine-tunen. Zo ongeveer? Dus, stel ik heb een leuke set, de componenten zo optimaal mogelijk in een goede ruimte, en ik kan het nog ietsje verbeteren met een stukje kabel van een paar euro. Jij zou dan zeggen dat ik fouten corrigeer, en dat ik dan een nieuwe amp zou moeten kopen bijvoorbeeld omdat ik anders die kabel niet nodig had gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Maar ik probeer uit te leggen wat mijn mening is en waarom Als ik het goed begrijp, dan is jouw mening dat je niets met kabels moet doen zolang je nog wat aan de rest kan doen. Dat zal altijd zo zijn, dus zal jij nooit iets met kabels doen, ook al kun je niet iedere component fine-tunen. Zo ongeveer? Dus, stel ik heb een leuke set, de componenten zo optimaal mogelijk in een goede ruimte, en ik kan het nog ietsje verbeteren met een stukje kabel van een paar euro. Jij zou dan zeggen dat ik fouten corrigeer, en dat ik dan een nieuwe amp zou moeten kopen bijvoorbeeld omdat ik anders die kabel niet nodig had gehad. Dan is mijn mening nog niet volstrekt helder voor jou Het ging om fouten corrigeren, remember? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Dan is mijn mening nog niet volstrekt helder voor jou Het ging om fouten corrigeren, remember? Dus omdat jij stelt dat je met kabels kennelijk fouten corrigeert of bedekt met andere fouten heb je gelijk? Hoe stel je vast dat het om (akoestische) fouten gaat en niet om bijv. iemands smaak Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Dan is mijn mening nog niet volstrekt helder voor jou Het ging om fouten corrigeren, remember? En wanneer spreken we over een fout? Dat wordt toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Dan is mijn mening nog niet volstrekt helder voor jou Het ging om fouten corrigeren, remember? En wanneer spreken we over een fout? Dat wordt toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Misschien val ik enigszins binnen in deze discussie. Maar mijn huis is te gehorig met zeil, dunne wanden en holle ruimten wegens de luchtverwarming. De buren luisteren te veel mee zelfs de PC speakers zijn te veel. Ik dacht de muur, die dun is te isoleren. Wie heeft daar ervaring mee? Daarnaast zal ik natuurlijk de volumeknop en de koptelefoon meer ter hand te nemen, maar jammer is het wel. Het lijkt me wellicht handiger om hiervoor een apart topic te openen als je dat niet erg vind, want ander lopen straks twee discussies door elkaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Misschien val ik enigszins binnen in deze discussie. Maar mijn huis is te gehorig met zeil, dunne wanden en holle ruimten wegens de luchtverwarming. De buren luisteren te veel mee zelfs de PC speakers zijn te veel. Ik dacht de muur, die dun is te isoleren. Wie heeft daar ervaring mee? De meeste muren in mijn huis zijn inmiddels voorzien van een voorzetwand, aluminium staanders, gipsplaten, glaswol erin. Dit scheelt enorm in zowel geluids- als warmte isolatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts