Jump to content

akoestiek en luisterplezier

toontjehifi
 Share

Recommended Posts

wat mij opvalt is dat men graag een duidelijke mening heeft over kabels,en netsnoeren en interlinks en dat men graag waaanzinnige prijzen betaald om er overtuigd van te zijn dat het zovel beter klinkt daar staan de forums vol mee ik ben er wel van overtuigd dat een mooie set goede kabels verdient, maar waar ik naar toe wil dat er in menig huis de akoestiek bedroevend is ik kom bij soms bij hifi liefhebber over de vloer bemerk dat men veel in kabels besteed maar als je opmerkt dat diegene een harde vloer bezit deze mooi kan dempen met een vloerkleed, of hang een paar stoffen gordijnen op, of een betere plaatsing v,d speakers of je set op een goede stabiel ondergrond schuif eens met je bankstel of stoelen, ook vaak worden deze sets in een kastje gepropt alle kabels op een kluitje en draaien maar; de mop vindt ik dat als je eens je huiskamer durft aan te pakken met natuulijk instemming met moeders dat er a, geld anders aan dure kabels voor je woning wordt geinvesteerd b, je huiskamer wordt opgefrist c, je vrouw of vrindin maak je blij en het allerbelangrijkste is dat je hifi set zal klinkken als nooit van te voren, tot slot er is genog te lezen over akoestiek gr toonjehifi :rolleyes:

wat mij opvalt is dat men graag een duidelijke mening heeft over kabels,en netsnoeren en interlinks en dat men graag waaanzinnige prijzen betaald om er overtuigd van te zijn dat het zovel beter klinkt daar staan de forums vol mee ik ben er wel van overtuigd dat een mooie set goede kabels verdient, maar waar ik naar toe wil dat er in menig huis de akoestiek bedroevend is ik kom bij soms bij hifi liefhebber over de vloer bemerk dat men veel in kabels besteed maar als je opmerkt dat diegene een harde vloer bezit

Ook 't gebruik van punten in dit verhaal maakt 't makkelijker te lezen. :rolleyes:

Maar,...je hebt eigenlijk wel gelijk.

Ik vind 't altijd wel leuk en interessant om foto's te zien van sets van anderen.

De z.n. 'system-pics' zoals op my.hifi.nl en -tig andere sites.

Ook ik sta af en toe vreemd te kijken als ik sommige foto's zie!

Wat me dan soms opvalt, is dat men wel voor 'n kapitaal in huis heeft staan,

maar 't inderdaad met de plaatsing van de speakers en/of set niet zo nauw neemt.

Soms kan 't niet ideaal vanwege de ruimte, of de smaak/"eisen" van de parnter,etc. ...maar volgens mij kan 't soms ook makkelijk anders.

Maar goed, 't gaat er uiteindelijk om dat men zelf happy is met z'n set, ook al staat 't met de akoestiek/opstelling niet optimaal.

Groeten,

Alco