JeroenKV Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 Ik zie regelmatig Dual spelers te koop staan tegen lage prijzen, maar wat zijn nu goede spelers van Dual? Hoe verhoudt Dual zich eigenlijk t.o.v. andere merken (prijs/kwaliteit)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 geen, maar ze zijn wel grappig om mee te beginnen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 Hoe verhoudt Dual zich eigenlijk t.o.v. andere merken (prijs/kwaliteit)? Momenteel ligt prijs/kwaliteit bij Dual stukken beter dan bij Thorens b.v. Ik kreeg hem zelfs voor niets (direct-drive jaren 80), en hij doet het hartstikke leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 Dual draaitafels worden volgens mij erg onderschat. Ze zijn meestal uitgerust met prachtige, lichte armpjes. Met het juiste element kunnen ze tot zeer goede prestaties komen. Vooral de duurdere modellen staan hun mannetje of vrouwtje. Heb je een bepaald type op het oog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 Als je een cs 5000 kan kopen zit je voor een dubbeltje op de eerste rang. Een 505 is minder maar zeker niet slecht voor het geld, uiteraard goed afgesteld en uitgevoerd met een goed element. Let wel op dat je niet ieder element kan toepassen omdat de armen meestal van iets lichtere kwaliteit zijn. Maar in ieder geval krijg je voor het geld dat je uitgeeft of het tweedehands of nieuw is waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Hallo, Ik vraag me of of jullie de meeste Dual draaitafels onder handen hebben gehad? En direct hebben kunnen vergelijken met een Thorens? Van de CS5000 tot en met de Golden Stone (oplage van 600) heb ik ze bijna allemaal wel eens onder handen gehad. Ik ben het er wel mee eens dat als je ongeveer 50 euro wilt uitgeven je een redelijke draaitafels hebt met de Dual CS505. Maar ga deze draaitafel aub niet vergelijken met een Thorens TD160. De laatste is veel degelijker opgebouwd. En klinkt in mijn oren ook een stuk beter! Waarschijnlijk trap ik een paar mensen op hun tenen maar ik denk een objectief oordeel te hebben omdat ik zelf een Dual draaitafel heb en al jaren heb te kampen met draaitafels in verschillende prijsklasse's.. mvg, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Je hoeft me echt niet te vertellen welke type`s en oplages dual heeft gemaakt hoor. Als je er zelf mee te kampen hebt waarom koop je zo`n td 160 dan niet zelf. Deze zijn toch voor een appel en een ei te koop in de tweede hands schappen. Als je kijkt naar de prijs kwaliteits verhouding is een dual zeker geen slechte draaitafel. Als je een dual 505 vergelijkt met een td 104 of td 105 kom je op het zelfde neer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts