Jump to content

Gelezen op internet

Robbert
 Share

Recommended Posts

Ik zal nooit live albums kopen, zodra ik iets van publiek hoor klappen of andet vreemdsoortig geluid maken hoeft het al niet meer 99% van de keren.

Snap werkelijk het nut niet van livealbums. Vakk klinkt het slechter dan de studio opname maakt de band fouten, vergeet teksten, veel live albums worden ook niet op 1 concert opgenomen maar worden bijelkaar geplakt van verschillende concerten.

Ik vind live albums vaak pure geldklopperij, ze voegen niets toe maar de fans kopen ze wel.

Ik zal nooit live albums kopen, zodra ik iets van publiek hoor klappen of andet vreemdsoortig geluid maken hoeft het al niet meer 99% van de keren.

Snap werkelijk het nut niet van livealbums. Vakk klinkt het slechter dan de studio opname maakt de band fouten, vergeet teksten, veel live albums worden ook niet op 1 concert opgenomen maar worden bijelkaar geplakt van verschillende concerten.

Ik vind live albums vaak pure geldklopperij, ze voegen niets toe maar de fans kopen ze wel.

Een gelukkige uitzondering hierop is natuurlijk Frank Zappa met 30-jaar livewerk dat ie naast het studiogebeuren uitbracht..... Afgezien van dat publiek dat af en toe klapt is het vooral virtuoos dat die mannen en vrouwen die nootjes zomaar live konden spelen en dat ie ze even gewetensvol als bij de studioalbums op de mastertape wilde krijgen. :)

En daar in de meeste gevallen zeer goed in slaagde bovendien!

Ik vind de MTV Unplugged-cd's van Nirvana en (vooral) Alice In Chains toch zeer de moeite waard, ook qua opname. Ook Sleepy Buildings van The Gathering vind ik heel mooi. Ook die is mooi opgenomen. En ik ga zeker ook nog een paar dvd's van Dream Theater kopen, Live Scenes From New York en Live At Budokan. Beide heb ik al op mp3 en beide zijn ook op cd te koop, maar ik wil graag de dvd's...

Nee daar ben ik het niet mee eens, wel met het feit dat je bij bepaalde muzieksoorten gaat zitten luisteren, terwijl het bij andere muziek vaak de bedoeling is dat je gaat staan meebrullen; zo vind ik het steeds fijn om op reggae concerten alle liedjes mee te zingen, te dansen en op de gepaste momenten affe uit mijn dak te gaan! Dingen je thuis moeilijk kunt doen wegens de buren, ik ga graag naar een concert met de instelling van een voetbalfan! :lol:

:) mvg RastaPhil

Ik vind het moeilijk voor te stellen dat je meer muziek gaat beluisteren omdat je een draaitafel hebt ( ik heb er zelf ook een :rolleyes: ). Ik ga muziek beluisteren omdat ik muziek heb die de moeite waard is om te beluisteren. De muziek staat voorop, niet het medium... bij mij zo'n drieduizend CD's en vijfhonderd elpees..en daar gaat het om. Geniet van CD en elpee!

Helemaal waar, zelfde aan deze kant. Die eeuwige onzinstrijd wat is beter! Wat een gelul en totaal niet relevant gelul ook nog. Wat maakt het nou uit elke set heeft zijn gebreken hoor. Niemand hier kan mij wijsmaken dat ze de perfecte set bezitten. Hoe duur die ook moge zijn, ik heb platen gehoord die mij gewoon verstelt hebben doen staan (master direct platen bv)op een simpele dual met orthofooontje derop.

Ik geniet ook mooi van allebei, zo nu en dan een plaat erop is heerlijk en dan weer keer een cd avondje is ook netzo heerlijk.

Nou, geef mij maar een live-uitvoering, met alle tekortkomingen van dien. Live staan de uitvoerenden onder een gezonde spanning omdat in

Ik vind het moeilijk voor te stellen dat je meer muziek gaat beluisteren omdat je een draaitafel hebt ( ik heb er zelf ook een :rolleyes: ). Ik ga muziek beluisteren omdat ik muziek heb die de moeite waard is om te beluisteren. De muziek staat voorop, niet het medium... bij mij zo'n drieduizend CD's en vijfhonderd elpees..en daar gaat het om. Geniet van CD en elpee!

Helemaal waar, zelfde aan deze kant. Die eeuwige onzinstrijd wat is beter! Wat een gelul en totaal niet relevant gelul ook nog. Wat maakt het nou uit elke set heeft zijn gebreken hoor. Niemand hier kan mij wijsmaken dat ze de perfecte set bezitten. Hoe duur die ook moge zijn, ik heb platen gehoord die mij gewoon verstelt hebben doen staan (master direct platen bv)op een simpele dual met orthofooontje derop.

Ik geniet ook mooi van allebei, zo nu en dan een plaat erop is heerlijk en dan weer keer een cd avondje is ook netzo heerlijk.

Nou, geef mij maar een live-uitvoering, met alle tekortkomingen van dien. Live staan de uitvoerenden onder een gezonde spanning omdat in

De 2 grote voordelen van een cd t.o.v. een lp zijn:

1. wow en flutter niet meetbaar aanwezig

2. de muziek wordt altijd op de juiste "snelheid" weergegeven.

een snaaraandrijver loopt bijna altijd iets te langzaam of juist iets te snel en dat bevinvloedt enigzins de klank. Te snel wordt vaak als "lekkerder" klinkend ervaren. De Wow en flutter van een toploopwerk zal rond de ca. 0,020% liggen, waardoor jank niet hoorbaar is. Vandaar dat een aparte voeding met een stroomgenerator, netfilter, een quarts stabilatie en pitch fijnregeling met stroboscoop zoveel wonder verricht. De motor wordt tot "rust" gebracht en de draaisnelheid wordt, voor degenen met een absoluut gehoor (ikke), nagenoeg ideaal na pitch fijnregeling. Details worden beter hoorbaar, het stereobeeld wordt een stuk groter en de klank wordt fijnzinniger.

Robin

[...]

Niet dus!

Ik meen dat o.a. FZ's "Shut up and play your guitar" op de laatste remaster na altijd op de verkeerde snelheid gemasterd is. En er zijn er meer.

Kortom, het medium CD of LP is eigenlijk totaal onbelangrijk. Het is de MUZIEK die mij pakt. Dit geldt niet voor iedereen want voor veel mensen is het belangrijk of het vinyl of een CD betreft, kijk maar eens bij 'onlangs aangeschafte albums' waar het altijd expliciet bij vermeld wordt.

[...]

Niet dus!

Ik meen dat o.a. FZ's "Shut up and play your guitar" op de laatste remaster na altijd op de verkeerde snelheid gemasterd is. En er zijn er meer.

ja maar dat ligt niet aan het cd systeem. quarts precisie en daardoor altijd op de perfecte snelheid.

robin

...maar wie beweert dat de LP beter is dan de CD is gewoon dom, of wordt voortgestuwd door een commercieel belang dat aan mij als pure muziekliefhebber geheel en al voorbijgaat.

De CD evenaart nooit de LP <_<

De LP evenaart nooit de CD <_<

So be it ;)

Helemaal mee eens. Het zijn twee werelden, elk met hun eigen charme.

Totdat je dubbelblind een met een CD recorder gecopi

...maar wie beweert dat de LP beter is dan de CD is gewoon dom, of wordt voortgestuwd door een commercieel belang dat aan mij als pure muziekliefhebber geheel en al voorbijgaat.

De CD evenaart nooit de LP <_<

De LP evenaart nooit de CD <_<

So be it ;)

Helemaal mee eens. Het zijn twee werelden, elk met hun eigen charme.

Totdat je dubbelblind een met een CD recorder gecopi

Guest Kraus vonBentinck

De CD is er nu al meer dan 20 jaar! Dat iemand zich nu nog/alweer druk maakt om deze stokoude controverse is mij een raadsel!

De volgende stelling is 100% juist:

"Er zijn zeer vele

Guest Kraus vonBentinck

Het is maar een voorbeeld van probleemloos. Een CD-speler is plug and play, bij een draaitafel is elk schroefje en boutje te "upgraden". Een beetje liefhebber laat zijn wanden in huis uitvoeren in 30cm dik gewapend beton om er een wandrek "verantwoord" aan op te kunnen hangen.

De hausse in DAC's is bij de CD-speler ook al weer voorbij, de CD-speler werkt gewoon goed.

Robin

Zo te lezen heb je nog een lange weg te gaan. Maar geen nood, we zullen je met raad en daad bijstaan.

Groet,

Jacco

wat bedoel je? wees effe duidelijk aub.

robin

Beste Robin,

Ik kan hele verhalen gaan ophangen waarom het technisch niet mogelijk is dat een LP beter qua performance is dan de gedigitaliseerde versie. Dat is theorie en die staat buiten kijf. Wat wel kan is dat je een AD convertor geprobeerd hebt en/of een DA convertor gebruikt die fouten maakten. Daar loop ik af en toe ook eens tegenaan en dan is het de uitdaging om de fout op te sporen. Wellicht dat er nog andere triviale oorzaken zijn te vinden.

Kijk, en daar kunnen we je met raad en daad bijstaan.

Groet,

Jacco

dus jij wilt beweren dat er ad en da converters zijn die geen fouten maken? Niets is 100%. Ik heb talloze cd-recorders en DAT recorders in huis gehad (dr6000 marantz een hele goede volgens de recensies, dr4050, dr 6050, philips 880, sony es dat recorders), en met geen een, ja de 6000 was nog de beste, werd het lp geluid volledig benaderd. begrijp me niet verkeerd het klonk bij geen van alleen slecht maar digitaal is niet heilig en dat geldt natuurlijk ook voor lp.

kortom lekkere onzin kraam ik weer uit, ha ha.

ach met beide systemen kun je heerlijk naar muziek luisteren. soms vind ik de lp beter klinken en dan weer de cd. waar ik mezelf wel op betrap is dat geregeld loop te denken hoe ik het lp geluid nog beter kan maken en dat heb ik met de cd-speler niet snel, afgezien van een beter afgeschermd netsnoer en mooie interlink.

Mvrg,

Robin

Guest tubejack

Gelezen op internet, Lp liefhebbers dom en doof........

Dan maar dom en doof, ik kan er alleen maar om lachen.....arme sukkels

die dit soort onzin op het net zetten.

Met vriendelijke groet,

Jack

:) Toch jammer dat FrankD niet meer post,z'n technische bijdrages (opmerkingen daargelaten) kon ik wel waarderen.(zie blz's 26t/m 29).Ook wat de opnametechneut uit een vorige pagina zei:

"I still have my feelings about the electronics though.I don't feel that the electronics are as good today as what we had with the old vacuum tube electronics",ik denk dat hij hiermee toch meer het hoorbare dan meetbare bedoelde.

Deze topic is ook de voorloper van vinyl versus cd ?

Blijft een leuke Hobby. :rolleyes:;)