Jurgenvanes Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Ik had het over de uitnodiging van een kritisch luisteraar, om bestaande argwaan weg te nemen dat het mogelijk kil, digitaal of te analytisch zou klinken. Het klinkt fantastisch muzikaal en er is behoud van alle microdetails van de opname. Ik ook! Die hoef ik dan ook niet meer te horen . Zonde van de mischien wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
hybride Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Die hoef ik dan ook niet meer te horen . Zonde van de mischien wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Die hoef ik dan ook niet meer te horen . Zonde van de mischien wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
hybride Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 De muziek is dus ondergeschikt aan de opname? Over welke muziek hebben we het? Misschien heb ik al verschillende Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinylrulez Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Totaal mee oneens, je hoort steeds vaker tekortkomingen in de opname waar geen enkele set, hoe goed of slecht deze ook is iets aan kan doen. Er wordt gewoon teveel gecompressed. Een simpele verklaring is dat het volume van de opname het liefst constant rond de 0db hangt. bij zachte passages geen probleem, maar op het moment dat er een heftige uitspatting komt. Dan dondert het geluid in mekaar, het wordt vlak, schreeuwerig en onaangenaam. Ik luister veel popmuziek en hoor veel compressie terug in de opnames. Dit is geen tekortkoming van mijn set (helaas want dan kon ik er iets aan doen) Precies , das nou precies waarom ik geen cd's meer draai, dat vlakke schreeuwerige en onaangename!! Is idd niet bij alle cd's zo, gelukkig maar voor de cd liefhebbers onder ons Ik ben nogal een liefhebber van wat gecompliceerdere muziek, zoals bv nightwish en zelfs live - secret samadhi is niet om aan te horen op cd !! Dan is vinyl echt een verademing!! Ok, veel albums van U2 klinken (wat opname kwaliteit betreft) op zowel cd als vinyl ronduit slecht Met vriendelijke groet, Een domme vinylliefhebber Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Misschien is het wel geinig om daar eens een nieuwe thread over te starten. live - secret samadhi is niet om aan te horen op cd veel albums van U2 klinken (wat opname kwaliteit betreft) op zowel cd als vinyl ronduit slecht Idd een leuk idee, het begin is er! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 David Bowie klinkt op zowel vinyl als CD allerbelabbertst, alhoewel op vinyl ietsje minder. Toch blijf ik het een top-artiest vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Precies , das nou precies waarom ik geen cd's meer draai, dat vlakke schreeuwerige en onaangename!! Deze kreet was ondertekend : een domme vinylliefhebber........... Met dat laatste moet ik het tot mijn spijt volkomen eens zijn, overigens als je dit topic op het gemak van voor tot achter doorleest, zul je haast wel tot de conclusie moeten komen dat er weinig sprake is van enige intelligentie. Er worden bergen argumenten over en weer geslingerd, waarbij men voor het gemak maar over de tekortkomingen van het - zelf - gekozen medium heen kijkt. Jongens het ideale medium bestaat niet, net zo min als high-end een kwaliteits aanduiding is, wel een middel om van je geld af te komen op zulk een wijze, dat er idioten zijn die denken dat jij als bezitter van zulk spul wel iets moet voorstellen. Jammer..................... Een Forum is een plaats waar deskundigen en publiek met elkander in discussie gaan over een onderwerp, met als mogelijk gevolg dat er begrip ontstaat voor diverse standpunten en vooral dat mogelijk het algemene inzicht in de materie toeneemt. Dit topic is een voorbeeld van wat het niet moet zijn, een plaats waar de meest uiteenlopende standpunten worden verkondigd zonder de moeite dezen ook maar te onderbouwen, en meest belangrijk zonder ook maar de moeite te nemen het eigen standpunt te onderzoeken en iets te doen in de richting van - zelf - reflectie/onderzoek. Nu is het niet zo heel erg verontrustend dat er lieden zijn die vooral hoog van de eigen mestvaalt kraaien, wel ernstig is het gegeven dat ze instaat zijn zoveel navolgers te trekken, welke in het algemeen redelijk hersenloze meelopers blijken. Dit is de weg waarlangs Bose en Microsoft in staat zijn de meest onvolkomen producten in de markt te zetten en zelfs onbetwist marktleider weten te worden, alhoewel Bose het in de US verloren lijkt te hebben van Klipsch, hetwelk zou kunnen duiden op enig reinigend vermogen in de markt, ook MacDonalds is in zwaar weer terecht gekomen. Misschien moeten we niet alle hoop laten varen............. Op basis van dit topic heb ik weinig verwachtingen en hoop, maar mogelijk ben ik al te pessimistisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 In het oude Babylon had je vroeger een straat waar zieken op de stoep konden gaan zitten en voorbijgangers verplicht waren hun mening te geven over de volgens hen beste behandeling van de geadverteerde kwaal. Degenen die het beste zin van onzin wisten te scheiden en goed luisterden hadden een aardige kans op genezing; voor degenen die geloofden in wonderen was deze aanpak ook effectief omdat ze met kwaal en al zo van het toneel waren verdwenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 In het oude Babylon... Gaan we nu intelligent lopen doen? Jitse beticht ook jou van het hebben van weinig intelligentie aangezien jij ook een aandeel hebt in de berg argumenten. Door nu intelligent te lopen doen geef jij Jitse alleen maar gelijk door een hersenloze meeloper te zijn! Jurgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 In het oude Babylon... Gaan we nu intelligent lopen doen? Jitse beticht ook jou van het hebben van weinig intelligentie aangezien jij ook een aandeel hebt in de berg argumenten. Door nu intelligent te lopen doen geef jij Jitse alleen maar gelijk door een hersenloze meeloper te zijn! Jurgen. voor jou is het al gauw te moeilijk! waar blijft je definitie waarmee je geschiedenis ging schrijven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Jitze, je lijkt me een wijs man. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 In het oude Babylon... Gaan we nu intelligent lopen doen? Jitse beticht ook jou van het hebben van weinig intelligentie aangezien jij ook een aandeel hebt in de berg argumenten. Door nu intelligent te lopen doen geef jij Jitse alleen maar gelijk door een hersenloze meeloper te zijn! Jurgen. voor jou is het al gauw te moeilijk! waar blijft je definitie waarmee je geschiedenis ging schrijven? v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Deze kreet was ondertekend : een domme vinylliefhebber........... Idd, maar deze kreet is m.i. een sarcastische sneer naar de starter van dit topic, dat moet jij toch snappen Jitse. Met dat laatste moet ik het tot mijn spijt volkomen eens zijn, overigens als je dit topic op het gemak van voor tot achter doorleest, zul je haast wel tot de conclusie moeten komen dat er weinig sprake is van enige intelligentie. Volgens mij begin ik het te snappen: hier discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Deze kreet was ondertekend : een domme vinylliefhebber........... Idd, maar deze kreet is m.i. een sarcastische sneer naar de starter van dit topic, dat moet jij toch snappen Jitse. Met dat laatste moet ik het tot mijn spijt volkomen eens zijn, overigens als je dit topic op het gemak van voor tot achter doorleest, zul je haast wel tot de conclusie moeten komen dat er weinig sprake is van enige intelligentie. Volgens mij begin ik het te snappen: hier discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinylrulez Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Deze kreet was ondertekend : een domme vinylliefhebber........... Met dat laatste moet ik het tot mijn spijt volkomen eens zijn, overigens als je dit topic op het gemak van voor tot achter doorleest, zul je haast wel tot de conclusie moeten komen dat er weinig sprake is van enige intelligentie. Sjonge jij bent wel errug intelligent hoor jitze gelukkig maar en........ Jitze, je lijkt me een wijs man. Hubertinus je hebt al je eerste navolger met vriendelijke groet, Een domme vinylliefhebber Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinylrulez Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Jitze jij kunt niet lezen of begrijpt niet wat je leest! Want het staat her en der herhaaldelijk geschreven. Volgens mij is zijn mestvaalt te hoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Jurgen, Jitze heeft nu net zijn plaat omgedraaid. Doe het zelfde en geniet van je zwarte goud. Zou ik in het heetst van de strijd bijna vergeten, dank je! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Jitze jij kunt niet lezen of begrijpt niet wat je leest! Want het staat her en der herhaaldelijk geschreven. Volgens mij is zijn mestvaalt te hoog Idd, en ik ben ook niet slim want ik moest toch echt ff in de dikke van Dale opzoeken wat 'mestvaalt' betekende. Het zal zijn vakjargon wel zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Jitze jij kunt niet lezen of begrijpt niet wat je leest! Want het staat her en der herhaaldelijk geschreven. Volgens mij is zijn mestvaalt te hoog Idd, en ik ben ook niet slim want ik moest toch echt ff in de dikke van Dale opzoeken wat 'mestvaalt' betekende. Het zal zijn vakjargon wel zijn slim of niet slim, dat is (eigenlijk niet) de vraag. Je bent in ieder geval eerlijk veel belangrijker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Deze kreet was ondertekend : een domme vinylliefhebber........... Idd, maar deze kreet is m.i. een sarcastische sneer naar de starter van dit topic, dat moet jij toch snappen Jitse. Vandaar dat ik de vrijheid heb genomen om 'm te gebruiken, had niet verwacht toch nog op jouw tenen terecht te komen........................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hybride Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 overigens als je dit topic op het gemak van voor tot achter doorleest, zul je haast wel tot de conclusie moeten komen dat er weinig sprake is van enige intelligentie. Er worden bergen argumenten over en weer geslingerd, waarbij men voor het gemak maar over de tekortkomingen van het - zelf - gekozen medium heen kijkt. Beste Jitze, Intelligent of niet, elk woord wat ik gesproken heb in deze thread mag je aanvechten met tegenargumenten. Ik hoop en ben benieuwd of je die uitdaging aan durft te gaan en of je die argumenten hebt. Ik heb meer de indruk dat sommige liefhebbers van vinyl er niet aan willen dat zij niet bezig zijn met High end audio=high-fidelity. Dit heb ik, na inbreng van meniggeen, eerder gedefinieerd als : Een compromiloze poging om een 100% reproductie van geluid te creeren met de huidige stand der techniek. Of iemand moet het hier niet mee eens zijn? Zeg het dan, dan houden we de discussie tenminste levend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Deze kreet was ondertekend : een domme vinylliefhebber........... Idd, maar deze kreet is m.i. een sarcastische sneer naar de starter van dit topic, dat moet jij toch snappen Jitse. Vandaar dat ik de vrijheid heb genomen om 'm te gebruiken, had niet verwacht toch nog op jouw tenen terecht te komen........................ Kom kom, niet zo na Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinylrulez Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Ik heb meer de indruk dat sommige liefhebbers van vinyl er niet aan willen dat zij niet bezig zijn met High end audio=high-fidelity. Dit heb ik, na inbreng van meniggeen, eerder gedefinieerd als : Een compromiloze poging om een 100% reproductie van geluid te creeren met de huidige stand der techniek. Dat maak je er volgens mij zelf van, beetje obsessief bezig (ik spreek nu wel voornamelijk voor mezelf als vinylliefhebber) Het kan me echt helemaal niets schelen of ik met high end of high fidelity bezig ben of niet, ik luister gewoon graag naar platen, vinyl doet me gewoon meer dan een cd!! Met vriendelijke groet, een domme vinylliefhebber Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Hybride In High end Audio=high-fidelity=Een compromiloze poging om een 100% reproductie van geluid te cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts