Jump to content

Tuner gezocht

kingarthur
 Share

Recommended Posts

probeer eens een Revox B760 (valt een hoop aan de modificeren ook nog), of een Kenwood: KT1100, KT1100SD, niet de KT5020 (geprobeerd en afgevallen).

allemaal regelmatig te koop. Revox kost wat meer, de kenwoods moet je voor rond 100 euro kunnen kopen. ik verkoop binnenkort mijn KT1100SD (licht gemodificeerd), want mijn Revox is af.

groet

Ben zelf erg blij met m'n Onkyo Integra T-4017 en m'n Yamaha TX-950.

Ik vind dat de Onkyo nog net iets mooier klinkt dan de Yamaha, maar ik moet toegeven dat ik nog geen directe A-B vergelijking gedaan heb met hetzelfde signaal.

De Onkyo gebruik ik met een antenne, de Yamaha (met z'n vele voorkeuzezenders) hangt aan de kabel.

Kijk ook eens op fmtunerinfo

GroteBozeWolf

probeer eens een Revox B760 (valt een hoop aan de modificeren ook nog), of een Kenwood: KT1100, KT1100SD, niet de KT5020 (geprobeerd en afgevallen).

allemaal regelmatig te koop. Revox kost wat meer, de kenwoods moet je voor rond 100 euro kunnen kopen. ik verkoop binnenkort mijn KT1100SD (licht gemodificeerd), want mijn Revox is af.

groet

Ja hallo zeg . Neen dank je. Tuners modificeren is

Ben gisteravond bij Robx langs geweest om zijn Revox B760 te bewonderen. Behalve dat het ding er prachtig uit ziet (als nieuw) klinkt hij ook erg goed. Van harte aanbevolen dus!

Zelf heb ik een Revox B260-s (met RDS) en ook deze tuner kan ik je aanraden. Hij wordt echter niet vaak aangeboden. Wel kon je zijn kleinere broertje, de B160, 2e hands tegen. Dit is vrijwel het zelfde apparaat: wat minder programmeermogelijkheden.

Alvast veel luisterplezier!

Magnum Dynalab, Fanfare, Day-Sequerra zijn allemaal gerenomeerde merken die echte HighEnd tuners bouwen.

Maar er zijn ook andere merken die vooral in de jaren 80 verselijke goede tuners bouwden.

Bijvoorbeeld de Sansui TU-X1, tweedehands bijna niet aan te komen, maar erg gewild en daardoor ook tweedehands erg prijzig.

TU-X1.jpg

Advies, luister altijd via de ether, want de kabel is absoluut minder van kwaliteit !

Sucses, Marc .. The Hague ..

Magnum Dynalab, Fanfare, Day-Sequerra zijn allemaal gerenomeerde merken die echte HighEnd tuners bouwen.

Maar er zijn ook andere merken die vooral in de jaren 80 verselijke goede tuners bouwden.

Bijvoorbeeld de Sansui TU-X1, tweedehands bijna niet aan te komen, maar erg gewild en daardoor ook tweedehands erg prijzig.

TU-X1.jpg

Advies, luister altijd via de ether, want de kabel is absoluut minder van kwaliteit !

Sucses, Marc .. The Hague ..

dat is toch de beste tuner ooit ofzo??

dat had ik ergens gelezen. Of de beste tuner van sansui dat weet ik niet meer...

kijk maar even op www.fmtunerinfo.com dat geeft veel info.

Geloof niet alles, ik heb bijv de Kenwood KT5020 zelf geprobeerd en die scoort niet zo hoog als daar gesuggereerd. Leuk, maar geen top tien.

Of tik een Revox B760 op de kop, modificeer ik m voor je voor materiaalkosten. Leuk projectje. Alleen kan het zijn dat de marktwaarde gemodificeerd lager is (bij de klassiekers willen mensen vaak origineel, ongeacht dat het gemod. veel beter wordt).

groet

dat is toch de beste tuner ooit ofzo??

dat had ik ergens gelezen. Of de beste tuner van sansui dat weet ik niet meer...

Of dat de beste tuner is die ooit gemaakt is kan ik niet zeggen.

Dat ie vreselijk goed is wel.

Maar wat maakt een tuner nou goed ?

Erg belangrijk is natuurlijk wat de klankmatige eigenschappen zijn, maar ook de gevoeligheid en selectiviteit van de tuner zijn enorm belangrijk!

Is ie in staat om een ver gelegen radiostation fatsoenlijk weer te geven en hoe gaat de tuner met harde signalen om. Allemaal factoren die belangrijk zijn of je wel of geen plezier aan een tuner beleeft.

Marc ...

Hallo,

Ik ben een fan van reVox en ik kan ze dus zeker aanbevelen. Wij hebben thuis de B760 staan, alsook de B260S en de H6. Allemaal prachtige tuners met een superonvangst. De B760 is qua geluid iets minder dan de B260. De H6 en de B260S staan gelijk, alleen is aan de H6 minder in te stellen (zonder de H210 althans).

De B160 kan je beter laten staan, deze zijn beduidend minder dan de B260.

Vriendelijke groeten

• 2 weeks later...
Je ziet het, ik heb dit forum net ontdekt en ben goe bezig.  :cool2:

Nu is de vraag wat een goede high-end tuner is. Eentje met een antenne. Tweedehands. Erg muzikaal. Afstandsbediening hoeft niet. Voor FM.

Sansui TU-717. Lees er maar over op fmtunerinfo. Vooral qua klank fenomenaal.

TU-717.jpg