reinder Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Kan ik zonder problemen de ECC 88 buizen van mijn x-can v2 vervangen door E 88 CC's ? ( Siemens goldpin) Zo ja, wat zou het verschil kunnen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Hoe het met de typenummers precies zit weet ik niet (dat gaat zometeen iemand precies vertellen). Maar ik heb de standaardbuisjes vervangen door gelijkwaardige types van Mullard en dat was een fijne verbetering. Groeten Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Hoi Reinder, dat kan hoor! Het is hetzelfde buisje.... Op deze pagina staan de verschillen tussen de verschillende types ecc88 buisjes. Je kan op dit adres ook goed tercht voor buisjes... Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 dat kan hoor!Het is hetzelfde buisje.... alleen de e88cc gaat 2x zo lang mee (ligt aan de instelling) Link to comment Share on other sites More sharing options...
reinder Posted 20 oktober 2004 Author Report Share Posted 20 oktober 2004 Ze zijn intussen vervangen en dat gaf geen problemen. Ik heb het idee dat de e88cc's wat krachtiger zijn, het wil in ieder geval harder. Misschien waren de ecc88 wel aan vervanging toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Heb je naast het vervangen van buizen overwogen (of misschien al gedaan) de voeding van de xcan te verbeteren? Naar mijn ervaring levert dit meer op dan diep investeren in kostbare buisjes. Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
reinder Posted 20 oktober 2004 Author Report Share Posted 20 oktober 2004 Dat zou ik wel willen, maar ik ben totaal niet technisch. Ik ben bakker en die kunnen in principe alleen met bloem, water en gist omgaan. Zo duur waren die buisjes niet, al moet ik zeggen dat ze de laatste tijd wel erg duur worden aangeboden. Veel te duur in verhouding van de inkoopprijs, de marges worden wel erg hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Kan ik zonder problemen de ECC 88 buizen van mijn x-can v2 vervangen door E 88 CC's ? ( Siemens goldpin) Zo ja, wat zou het verschil kunnen zijn? Ik heb in mijn X-Can V2 an standaard een set Flips JAN 6922 buisjes zitten. Geen klagen over, maar er zal best beter zijn. Er zitten dus geen ECC88 in mijn X-Can. Blijkbaar heeft MF met verschillende buisjes gespeeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 hoi Sodejuu de 6922 is de amerikaanse uitvoering van de e88cc is verder hetzelfde jan betekend dat ze gemaakt zijn voor het Amerikaanse leger gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 hoi Sodejuude 6922 is de amerikaanse uitvoering van de e88cc is verder hetzelfde jan betekend dat ze gemaakt zijn voor het Amerikaanse leger gr Robert Daar was ik al achter. Ik ben ook niet van plan om deze buisjes er nu uit te gaan halen en er bijvoorbeeld RCA's in te gaan zetten. Ik heb al veel gewonnen door de elko's in dat ding te vervangen door Elna's en Panasonic's. Enkel voor de uitgang heb ik nog een setje BG's nodig van 220 Link to comment Share on other sites More sharing options...
record marc Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Op deze site staat veel info over upgraden van de X-Can's. X-CAN's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Op deze site staat veel info over upgraden van de X-Can's. X-CAN's De belangrijkste is ie vergeten, nl die inferieure bi-polaire elko's aan de uitgang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts