WanFie Posted 2 november 2004 Author Report Share Posted 2 november 2004 (...) Voor hetzelfde geld is de 5% afwijking aan de bovenkant aanwezig. Met dan nog een MKP ernaast wordt de waarde dan wel erg groot. (...) Beste Hans, "Voor hetzelfde geld...?" Kweenie! Best mogelijk dat Infinity een paar grote condensatoren heeft gebruikt met een (totale) waarde die redelijk dicht in de buurt kwam van het theoretisch vereiste, maar is er niet gefijnklooid met kleine condensatortjes om de capaciteit tot op de microfarad precies goed te krijgen... Kortom: is er "speelruimte" aanwezig. Je zou toch echt eens een LCR-meter moeten kopen, huren of lenen. Dat zou je verlossen van een hoop onzekerheden. Ik denk dat Chris gelijk heeft, en dat het geen zin heeft om hier MKP's of zo parallel te zetten aan die dikke elco's. Dat zou al gauw heel erg duur worden, en bij die wooofers hoor je de verbetering toch niet, denk ik. Ik vind eigenlijk dat die boosting condensatoren er helemaal niet zouden moeten wezen, maar dat is weer een ander verhaal... Misschien kun je de kast ooit eens vergroten? Aan de achterzijde een stuk er aan bouwen of zo? Wat loodbitumen betreft: zoek voor verbetering in principe naar paneelversteviging: niet naar paneeldemping. Wat niet trilt, hoeft immers ook niet gedempt te worden! Hoe minder verliezen, hoe beter. Even een paar dingen rechtzetten: - de Omega condensatoren hebben waarden die niet in de standaardreeks vallen, speciaal gemaakt dus. - De kast van de Omega's is heel serk en solide gebouwd. Hij weegt tenslotte niet voor niks 55 kg. Het front b.v. is wel 5 cm dik. - Verder heb ik gisteren eens de frequentiekarakteristiek gemeten. De speaker begint op 20 Hz met -10 dB al behoorlijk mee te doen. De 25 Hz is al op niveau. - De rest is eigenlijk ook heel mooi recht, zeker wanneer je de kamerinvloeden meeneemt. op een dipje op 315 Hz (?) na is de speaker n.l. binnen 7 dB recht. Ook hebben we een gedeelte van het filter in een circuitprogramma gezet (opvolger Pspice). Het blijkt inderdaad dat Jerry gelijk heeft. Er wardt behoorlijk wat energie door het filter opgeslokt. Vandaar die gevraagde zware versterker. Voorlopig verander ik dus nog helemaal niks, eerst m'n luisterzolder inrichten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 we modify some kappas, one renaissance and one irs sigma. Infintiy build good loudspeaker but never takes care for the quality of the electric components, in particular capacitors- but i` m not in the possession of the crossover circuit of the omega speaker, so i can not give a proper upgrade suggestion- Jammer genoeg heeft Mundorf de oplossing ook niet op de plank liggen............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 november 2004 Author Report Share Posted 3 november 2004 we modify some kappas, one renaissance and one irs sigma.Infintiy build good loudspeaker but never takes care for the quality of the electric components, in particular capacitors- but i` m not in the possession of the crossover circuit of the omega speaker, so i can not give a proper upgrade suggestion- Jammer genoeg heeft Mundorf de oplossing ook niet op de plank liggen............ Zoals eerder aangegeven heb ik ondertussen het schema... Ik neem aan dat jij met Mundorf concact hebt gezocht.... Ik wil dat schema dan ook wel naar jouw mailen. Even je E-mail adres per PM... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Dat wordt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 november 2004 Author Report Share Posted 4 november 2004 Dat wordt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts