Jump to content

Koptelefoons

Khoral
 Share

Recommended Posts

Beste Muziek liefhebbers,

Ik was benieuwt naar de koptelefoons die jullie zoal gebruiken.

Het typenummer uiteraard.

Het soort versterking.

en waarom deze koptelefoon.

Zelf heb ik namelijk al een kleine verzameling.

Sennheiser Hd535,Hd590,Hd570,..

BeyerDynamic DTX800

Grado RS1.

Deze beluister ik met mijn van internet nagemaakte Buizen Koptelefoon versterker.

Met de Grado luister ik het liefst , Daarna de BeyerDynamic

De grado omdat deze erg neutraal is (meer echt)

De Beyer omdat deze wat meer specifieke vervorming heeft dit kan bij sommige muzieksoorten of CDspelers/Computer wel prettig zijn.

Mvg Khoral.

Sennheiser hd-580 en een Vivanco SR750, boven op de werkkamer via een Rotel RC-850 voorversterker, anders via een Marantz PM80II of een MF x-cans.

De sennheiser omdat ik deze het prettigste vond destijds en veel beter (qua geluidskwaliteit) dan de Vivanco die ik daarvoor gebruikte. Ik kan er niet tegen als er langdurig iets tegen mijn oren drukt en de sennheiser is dusdanig groot dat die mijn oren nauwelijks raken.

nando

Eerst een Senheisser HD 570 en dat klonk veel te schril op mijn toenmalige NAD voortrap, nu een Beyer DT 931 in combinatie met een MF X can V2 (omdat mijn Meridian geen hoofdtelefoonuitgang heeft) en dit bevalt al een paar jaar uitstekend!

Een Sennheiser HD265. Maar ik gebruik 'm bijna nooit, omdat ik een aparte luisterruimte heb. De versterker is een Duson C1000 voorversterker.

Ik heb een senheiser (een huis, tuin keuken model).

Ik heb ooit een pioneer Monitor 10 gehad. Dat was een koptelefoon. Daar kwam het diep echt uit.

Ik heb deze spijtig genoeg (besef ik dan nu :( ) weggedaan omdat er een kink in de kabel was... Nu ik HiFi ben gaan aprecieren vind ik dit echt verschrikkelijk :(. Zeker met m'n A77, voorbeluisteren daarmee zou nogal is handig zijn...

Vriendelijke groeten

Goh best wel wat reacties al,

en wat een puike spullen allemaal.

Sennheiser is al veel aanwezig zie ik,

gevolgt door beyerdynamic

en zelfs 1 electrostaat.

Er zijn ook best wel veel X-Can's

en een Creek ,hier heb ik een OBH 10 Volume control van.

ik denk dat er zeker wel een aantal mensen tussen zit die al een dusdanige goede combinatie hebben gevonden ,zodat de behoefte tot aanschaf van nieuwe versterker's/koptelefoon's niet of nauwelijks meer aanwezig is.

Khoral.

Beyerdynamic DT331, ben ik op zich wel tevreden over, af en toe vind ik het jammer dat ik niet wat langer gewacht heb en een andere gekocht heb... Ik vond deze in de prijsklasse het best klinken, maar ik jad er ook nog 1 geprobeerd die 2 of 3 keer zo duur was en die klonk veel beter, maarja wijze les voor een volgende keer :)

Ik heb al bijna dertig jaar een Pioneer 305?.De speakertjes heb ik inmiddels wel een keer moeten vernieuwen en ook de bedrading.De oorschelpen heb ik dmv een boutje en een moertje vast moeten zetten.Het ding ziet er niet meer uit. Ik gebruik hem niet zoveel meer.Op de een of andere manier hebben de buren er weinig tot geen last van als ik `s avonds laat nog muziek draai.

Een AKG K1000 en de Etymotic ER4P. De AKG wordt gevoed door de XcanV3. Het plezierige van de AKG is dat je urenlang (soms zelfs een dag van 12 uur) kan luisteren zonder de bekende nadelen van het gebruik van de hoofdtelefoon (zoals warme oren).

De etymotic is een type dat in de oorgang geplaatst wordt en je afsluit van alle geluiden om je heen. Daarbij produceert dit type ook nog eens een formidabel goed geluid. Ideaal op reis, etc.

Groet,

Henk

Ik luister met een Stax SR-404 Signature + SRM-006t buizenversterker. Hoewel je met een hoofdtelefoon op geen laag 'voelt', blijft het genieten met een Stax.

Een kennis van mij speelt ook met een Stax en wilt niets anders meer. Zijn dat trouwens geen electrostaten?

MVG

Beyer DT990 + MF xCan V3

Wat doet een goeie hoofdtelefoonversterker toch een hoop met het geluid he? :)

Zeker! Maar het live gevoel zoals je dat met weergave via de speakers ervaart is toch minder. Zeker nu ik nieuwe interconnects heb tussen vv en ev.

Beyer DT990 + MF xCan V3

Wat doet een goeie hoofdtelefoonversterker toch een hoop met het geluid he? :)

Zeker! Maar het live gevoel zoals je dat met weergave via de speakers ervaart is toch minder. Zeker nu ik nieuwe interconnects heb tussen vv en ev.

Ja, ok

Ik heb wel eens iemand de suggestie horen maken dat je een ht ook kunt gebruiken icm een sub (onder de 70 hz of zo). Je voelt dan toch ook het laag

Grappige is ook dat de buren niet weten waar het geluid vandaan komt :D

Ik heb een Philips HP890 en een hele oude Micro Seiki ELS (bijna 30 jaar oud)

Ik gebruik zelf de sony mdr cd 3000 en sluit hem op de shanling cd speler met buizen aan. Moet zeggen klingt erg mooi.

Wat betreft detail horen en hoe het zou moeten klinken zonder de invloed van je eigen ruimte vind ik dit perfect. Ik heb mijn martinlogan cls ook met bhv koptelefoon af gesteld in de ruimte. Zeker voor het laag een mooi middel zodat je bijna niet naar aangedikt laag zit teluisteren.

Als je van luidsprekers over gaat naar koptelefoon is even wennen. Maar als je op de bank ligt met je koptelefoon vind ik het zeer plezierig en ontspannent luisteren.