Jump to content

Koptelefoons

Khoral
 Share

Recommended Posts

Hier ook al veel Electrostatische(Magnetostatische) Koptelefoons.

Zelf geen ervaring mee.

Wat ik nou mooier vindt :mijn set of mijn koptelefoon

De ene keer wel de andere keer niet. (Stemming,Muziekkeuze...)

Tjaa..

Nog even wat aanvullende informatie de koptelefoon versterker die ik gebruik Blue Ears.

heb ik nagemaakt van : http://members.home.nl/deckersmoll/

Een leuk beginners project.

Voorlopig ben ik hier erg tevreden mee..

Maar ik zal zeker nogeens wat anders proberen in de toekomst.

M.v.g Khoral.

• 2 weeks later...
Zie ik dat goed? Kan je er ook luidsprekers (anders dan hoofdtelefoon) op aanstuiten? Zo ja dan lijkt die wel veel op de Sudgen Headmaster....

Yep er kunnen ook luidsprekers op aan. 7 watt klasse a en zonder terugkoppeling. het is overigens een geheel discrete schakeling.

sr80.gif

Een Grado Labs SR80 :rolleyes:

Hij kan wat comfortabeler, maar klinkt echt geweldig! Zonder extra versterking overigens, dit is me afgeraden vanwege het type hoofdtelefoon, dit zou iets met 'compatibility' te maken hebben en 'overkill' zijn voor het geluid :(:confused:

Dat zou ik vongens mij nooit doen, als het comfort niet helemaal top is het toch aanschaffen... hoe goed dat ding ook is. Daarvoor heb ik de schelpen te vaak op mijn hoofd.

ik zelf laast een byer dynamic dt 990 pro aangeschaft.

heb al vele koptelefoons versleten,maar deze bevalt mij prima.

het draagcomfort is goed.

geluidskwaliteit behoort tot de betere klasse.

kon hem bij hobohifi voor eu150 kopen.

wist alleen niet dat dit model zeker al zo,n 15 jaar bestaat.

vraagje voor mr karma ik ben ook op zoek naar een koptelefoon versterker.

zie daar het type c e c hd 53, waar kan je deze kopen en wat was de reden voor jou om deze te nemen?

ik weet er zijn ook andere merken oa; greek,musicfidelyti

wie heeft er nog tips voor een koptelefoonversterker,of heeft iemand hem te koop?

gr toontje hifi :rolleyes:

Een hele oude Sennheiser met gele schelpen via de Pioneer CD-recorder omdat die als enige een uitgang heeft. Iemand die het modelnummer van de Sennheiser weet?

staat als het goed is op de zijkant van de oorschelp

bij mij zijn ze ook geel en staat er HD 420 SL op

sr80.gif

Een Grado Labs SR80  :rolleyes: 

Hij kan wat comfortabeler, maar klinkt echt geweldig! Zonder extra versterking overigens, dit is me afgeraden vanwege het type hoofdtelefoon, dit zou iets met 'compatibility' te maken hebben en 'overkill' zijn voor het geluid :(  :confused:

Dat zou ik vongens mij nooit doen, als het comfort niet helemaal top is het toch aanschaffen... hoe goed dat ding ook is. Daarvoor heb ik de schelpen te vaak op mijn hoofd.

De schelpen ik niet met regelmaat van de klok op. Als ik bijvoorbeeld aan het studeren ben terwijl iedereen aan het slapen is, heb ik ze op. En dan wil ik van het geluid genieten.

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden ofzoiets <_<

Ik heb voor op de computer zelf een Sennheiser HD 433 en die hoef ik niet lang op te hebben. Prima geluidje, maar op den duur (na een half uur) doet het pijn en dan doe ik 'm af  <_< Eigenlijk dus een klote ding  :angry:

hahahha...

red bull geeft je hoofdtelefoon vleugels!

zie daar het type c e c hd 53, waar kan je deze kopen en wat was de reden voor jou om deze te nemen?

wie heeft er nog tips voor een koptelefoonversterker,of heeft iemand hem te koop?

Creek OHB-21 :)

Of de SE versie :)

Ik heb sinds vanavond de HD-53 thuis op proef. Daarnaast heb ik een grado RS2 hoofdtelefoon en een grado RA1 hoofdtelefoonversterker op proef.

Reden om de HD53 te proberen is dat deze compromisloos gebouwd is en dat de wijze waarop de voeding is ontworpen me erg aanspreekt.

De HD53 is nu aan het inspelen. Ik wil er nu nog niet zoveel over kwijt. De eerste indrukken zijn dat het een geluid is dat ik erg herken van mijn speakers. En dat is bijzonder want ik heb nog nooit een hoofdtelefoon horen klinken zoals een luidspreker. Grote stage, groot gemak, impact van het geluid dat enorm is, rust in de weergave, klein als het klein moet klinken. Al met al heel erg indrukwekkend. Zie www.clofis.nl voor dealers die CEC verkopen. Ik heb trouwens ook een beyer DT 990 pro.

• 2 weeks later...
Guest muziekfreak

Geen een..ik heb gehad een goede senheisser enz. Het klinkt erg goed allemaal maar een koptelefoon mist gewoon het gevoel van een speakersysteem. Ze geven laag erg goed weer enz maar zonder gevoel das erg jammer. :)

• 1 year later...
Ik gebruik zelf de sony mdr cd 3000 en sluit hem op de shanling cd speler met buizen aan. Moet zeggen klingt erg mooi.

Wat betreft detail horen en hoe het zou moeten klinken zonder de invloed van je eigen ruimte vind ik dit perfect. Ik heb mijn martinlogan cls ook met bhv koptelefoon af gesteld in de ruimte. Zeker voor het laag een mooi middel zodat je bijna niet naar aangedikt laag zit teluisteren.

Als je van luidsprekers over gaat naar koptelefoon is even wennen. Maar als je op de bank ligt met je koptelefoon vind ik het zeer plezierig en ontspannent luisteren.

Wow! Een CD-3000! Mooi ding hoor, ik heb zelf de CD-1700...(budget ;) )