Jump to content

LP's schoonmaken

Paulebappie
 Share

Recommended Posts

Vorige week m'n oude Dual 701 van zolder gehaald, een Musical Fidelity X-LPS v3 aangeschaft en ik draai al een week alleen maar mijn oude muziek. Heel fijn hoe je jeugd weer voorbijkomt, ook mooi om het verschil te horen tussen LP & CD.

Maar sommige LP's knetteren en spetteren wel heel erg, ook LP's die ooit nat zijn afgespeeld zijn niet meer om aan te horen! Dus nu de vraag:

Wat is een goede manier om je LP's schoon te maken?

Ik kan me voorstellen dat het op een "natte" manier moet gaan want bij sommige platen is het stof helemaal in de groeven gaan zitten.

Groeten Paul

Guest Kraus vonBentinck

jullie hebben allebei natuurlijk gelijk en daarom:

Een handig adres waar je niet alleen je platen maar ook je duits kunt oppoetsen is deze:http://www.vinyl-lebt.de/html/die_waschseiten.html

Van de geprobeerde methoden is hun "cheap=thrill" mij het best bevallen.

Er is ook een niet-besliste strijd tussen hand- en machinewas.

Zelf ben ik nooit aan de machinewas begonnen maar ook zo goed als gestopt met de handwas. Alleen als het echt anders niet meer kan.

Platen schoonhouden en een geaarde meeloopborstel bevallen mij zonder meer het beste.

Voor ongeveer

Een handig adres waar je niet alleen je platen maar ook je duits kunt oppoetsen is deze:http://www.vinyl-lebt.de/html/die_waschseiten.html

Van de geprobeerde methoden is hun "cheap=thrill" mij het best bevallen.

Kijk, daar kan ik wat mee :) , 50 euro is nog te overzien. In het artikel wordt de vloeistof genoemd (1/3 Isopropyl-Alkohol, 2/3 destill. Wasser, 1 Tropfen Sp

Het gebruik van Glassex (de blauwe) als schoonmaakmiddel is op dit forum steeds meer algemeen.....

Goed borstelen, en droogzuigen met een waterstofzuiger.

Kost alleen een waterstofzuiger (vanaf