Jump to content

Sherwood?

Lestat
 Share

Recommended Posts

Beste medeforummers,

Ik ben de afgelopen tijd erg druk geweest met verhuizen, en daarom weinig van mijn kant! Daarbij hielp KPN ook niet echt mee qua meeverhuizen van ADSL, maar ziehier! :lol:

Een vraagje, Ik heb een versterkertje op de kop weten te tikken die als het wat is voor mijn studeer-/ computerkamer dienst mag gaan doen. Het hoeft geen superhifi te zijn, dat heb ik in de huiskamer wel, maar ik wil ook weer geen bagger neerzetten, dus is de kringloopwinkel net als ondergetekende errug geduldig! :rolleyes:

Ik heb in ieder geval nu een eerste opzetje, als het wat is, nl. een Sherwood A.I.-1110 versterkertje. het enige dat ik kan vinden op internet is zijn 4 x 50watt aan vermogen ( jawel,

M.I. is Sherwood thuis in het rijtje Sansui, Onkyo en het vroegere Bose?

Het is van oorsprong een Amerikaans merk dat ooit vergelijkbaar was met het Amerikaanse Marantz en net als Marantz inmiddels in Oost-Aziatische handen is overgegaan (Sherwood is Koreaans).

De kwaliteit is van de huidige producten is denk ik niet te vergelijken met de kwaliteit van het oorspronkelijke merk, maar dat geldt ook voor Marantz wat vroeger high-end was maar ook nu nog goede producten maakt.

Een tientje zei je?

Een koopje zonder twijfel, al ben je na een maand het ding zat, toch maar mooi een maand lol gehad voor 10 euro!

Het geluid zal wel niet erg goed zijn: want een budget home cinema receiver.

Maar ook niet slecht lijkt me, Sherwood is geen Supertech of Audio Sonic (al heb ik als kind erg veel plezier gehad van een plastic Audio Sonic platenspelertje met ingebouwde versterkertje en losse boxjes - 2 x 3 Watt: klonk erg stereo!)

Nou, dat geluid valt toch echt wel mee, hoor! Heb mijn Monitor Audio's M3 eraan gezet, en het klonk nog echt niet slecht! Niet te vergelijken met mijn Denon 3803, maar zeker niet slecht om een budgetstudeerkamersetje op te bouwen! Heb ook nog een Dual cs522, een Denon dcd725 en een paar Jamo speakertjes opgeslagen staan, wat toch een leuk begin oplevert voor samen