Jump to content

De grote keuze

Bentleyboy
 Share

Wat is je favoriete medium  

74 members have voted

1. 1. Wat is je favoriete medium

• CD
      22
    • LP
      13
    • Beide, ieder zijn eigen charme
      29

Recommended Posts

gewoon beide

in allebei de technieken zitten onvolkomenheden

1 niet alle elpee's klinken even warm en dynamisch

2 niet alle ceedee's klinken even warm en dynamisch

bij alebei heb je af en toe giga opname verschillen

and so it is

Jeeeeeemig de pemig, topics als deze wordt nu wel aardig uitgemolken Hearo... :wacko::rolleyes:

(begint bijna de Sky-radio onder de forums te worden zo :P )

Mensen, maak Uw keuze, dan zien we wat er momenteel populairder is!

Daar is deze poll op zich niet voor nodig. Een regelmatig bezoek aan dit forum laat zien dat gemiddeld de LP populairder is.

Valt wat voor te zeggen, moet ik toegeven.

Maar kan me ook goed voorstellen dat iemand de voorkeur heeft voor CD.

Als de klank 't enige kriterium zou zijn bij de aanschaf van LP of CD, dan ging mijn voorkeur ook uit naar LP.

(ook al is de voorkeur heel gering)

Mvg,

Alco

Daar is deze poll op zich niet voor nodig. Een regelmatig bezoek aan dit forum laat zien dat gemiddeld de LP populairder is.

Blijkbaar is deze poll wel nodig, want het blijkt dat alleen LP veruit in de minderheid is...

Blijkbaar is deze poll wel nodig, want het blijkt dat alleen LP veruit in de minderheid is...

En wat zegt dat volgens jou :confused:

Dit is een vraag waarop ik ook graag een antwoord zou zien................

:huh:

Ik denk dat de prijs van de hardware best wel een rol speelt. Voor 500 euro koop je een hele redelijke nieuwe CD speler.

Voor 500 euro koop ik hoogstens een aardige tweedehands platenspeler of een entry model Project met een budget element en een eenvoudige pre. Kan best leuk klinken hoor. Wil je echt goed geluid dan moet je toch mnistens aan het dubbele denken. De meeste vinyl addicten hier gaan daar nog dik overheen. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat ervoor over heeft (of ter beschikking heeft).

Ik denk dat de prijs van de hardware best wel een rol speelt. Voor 500 euro koop je een hele redelijke nieuwe CD speler.

Ik niet... :unsure:

Voor 500 euro koop ik hoogstens een aardige tweedehands platenspeler/  Kan best leuk klinken hoor. Wil je echt goed geluid dan moet je toch mnistens aan het dubbele denken.

Dat geld voor CD ook, is mijn ervaring.

Voor 500,- euri koop je een prima, gemodificeerde/opgeknapte Thorens TD... met SME arm,o.i.d.

Mvg,

Alco

het heeft ieder zijn charme.

CD heeft naar mijn idee toch iets meer resolutie.

Maar met laatst heb ik een Fat-bob platenspeler gehoord... van dat geluid sloeg ik ook wel even steil achterover.

Het heeft dus ieder zijn eigen dingen die ik kan waarderen.

Ik niet... :unsure:

Suggestie

http://www.rikstoet.nl/producten/producten...roductmenu=foto

versus

+

Het zou aardige vergelijking zijn.

Maar nu ben je volgens mij wel 2e hands platenspelers met nieuwe cd-spelers aan het vergelijken, of niet? Gaat de vergelijking ook nog op als je een mooie top cd-speler van bijvoorbeeld Marantz of Meridian van een jaar of 10 oud ernaast zet ?

Uhmm, daar heb je gelijk in Henrie, het was wel een vergelijking tussen een 2e hands draaitafel tegen een nieuwe CD-speler van rond de 500,- euro.

Maar ik denk dat zo'n draaitafel 't ook nog makkelijk wint van een top CD-speler van bijvoorbeeld Marantz of Meridian van een jaar of 10 oud.

Voorbeeld:

Ik heb vorig jaar dus een oude Thorens/SME/AudioNote mm thuis mogen uitproberen, en vergelijken met m'n CD-speler.

Nou, m'n Naim CDX-speler (a 3900,- euro nieuw) had 't nog best moeilijk, naast die bejaarde Thorens.

Uiteindelijk won de CD-speler met een neuslengte, maar als je dan kijkt naar 't leeftijds- en prijsverschil... :blink::rolleyes:

Een nieuwe draaitafel van 500,- euri verwacht ik eerlijk gezegd niet zo heel veel van.

Groeten,

Alco