Pjotr Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Ja, met dat Philips-schildje op de voorkant is het wel wat gemakkelijker gokken, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 3 november 2004 Author Report Share Posted 3 november 2004 ik heb trouwens wel andere knoppen Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 4 november 2004 Report Share Posted 4 november 2004 Beste Hearders, Ik ben bij onze collega forum vrienden te rade gegaan en we zijn er uit. Volgens het forum daar zijn het bouwdozen geweest die door Radio Twente in Den Haag werden verkocht. Zie voor aanvullende informatie het volgende draadje hier Met dank aan de forumvrienden van het "Nederlands Forum over Oude Radio's" (kon het niet uitstaan dat het niet te vinden was, vandaar) groet, Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 5 november 2004 Author Report Share Posted 5 november 2004 Cool man, dank je, past goed bij mijn 64'er Union sport-o-matic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Leuke reakties daar, vooral die van Jan: http://f16.parsimony.net/forum28305/messages/54891.htm Wie Radio Twente nog uit die tijd kent weet ook dat die zelf geen bouwpaketten samenstelde maar dat het een echte surpluswinkel was (en nog steeds is) die restpartijen opkocht, veelal uit Duitsland. Heb dus zo'n vermoeden dat dit bouwpakket ook wel eens uit Duitsland zou kunnen komen. Je zou dus eens met een foto bij ze langs kunnen gaan. De toenmalige baas, een gezette man met een vastgelast stompje sigaar in zijn mondhoek (in de volksmond bekend als "Bolle Gerrit") en die het dus ongetwijfeld zou moeten weten, is helaas overleden. Maar zijn zoons staan nog steeds in die zaak. In die tijd maakte de toenmalige fabrikant van Erres spullen, de firma van der Heem in den Haag, ook bouwpakketten en gebruikte ook hoofdzakelijk Philips onderdelen. Of het daar vandaan komt betrwijfel ik maar het zou kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts