Hans van Liempd Posted 8 november 2004 Author Report Share Posted 8 november 2004 Wanneer jullie "standaard" top veertig muziek (van nu of 30 jaar geleden) als "audiofiele" opname opname zouden horen is het dan wel goed...??? Of hebben jullie gewoon iets tegen goede opnamen. Ik moet er niet aan denken dat er met de Beatles (meestal zeer slecht opgenomen) of de Rolling Stones uit de begintijd (nog slechter opgenomen) gedemonstreerd zou worden. Dan maakt het n.l. niet uit of er een draagbare radio of topset staat te spelen. Wanneer je nou commentaar zou hebben op de muziek-DVD's kan ik me daar beter in vinden. Ik werd n.l. schijtziek van die Diana Krall met de piano hoofdzakelijk uit de rechts-achter-speaker. Ik denk dat er over het algemeen gezocht wordt naar muziek die niet te opdringerig klinkt, waar veel van de goede kwaliteiten van de, te presenteren set in te horen is. Daar komt nog bij dat je meestal wel een meegebrachte CD kunt laten draaien. Dat dit voor de Standhouders risicovol is kan ik je garanderen.... Ik heb verschillende keren meegemaakt dat de hele demoruimte leegliep bij een orgel of hardrock plaat. Zo'n show kost nu eenmaal enorm veel geld. Je wilt dan wel dat je apparatuur door zoveel mogelijk mensen op een zo goed mogelijke manier wordt gehoord. Anders kun je als importeur n.l. beter thuis blijven. En jammer genoeg is er erg weinig populaire- of meer extreme muziek goed opgenomen. Kennelijk gaat het bij dit soort muziek er alleen om hoeveel je erop kunt krijgen (gecomprimeerd en zwaar overstuurd). Je kunt dan wel zeggen dat er meer verschillende muziek gedraaid moet worden, maar eigenlijk zou op de hele show maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Wanneer jullie "standaard" top veertig muziek (van nu of 30 jaar geleden) als "audiofiele" opname opname zouden horen is het dan wel goed...??? Of hebben jullie gewoon iets tegen goede opnamen. Ik moet er niet aan denken dat er met de Beatles (meestal zeer slecht opgenomen) of de Rolling Stones uit de begintijd (nog slechter opgenomen) gedemonstreerd zou worden. Dan maakt het n.l. niet uit of er een draagbare radio of topset staat te spelen. Wanneer je nou commentaar zou hebben op de muziek-DVD's kan ik me daar beter in vinden. Ik werd n.l. schijtziek van die Diana Krall met de piano hoofdzakelijk uit de rechts-achter-speaker. Ik denk dat er over het algemeen gezocht wordt naar muziek die niet te opdringerig klinkt, waar veel van de goede kwaliteiten van de, te presenteren set in te horen is. Daar komt nog bij dat je meestal wel een meegebrachte CD kunt laten draaien. Dat dit voor de Standhouders risicovol is kan ik je garanderen.... Ik heb verschillende keren meegemaakt dat de hele demoruimte leegliep bij een orgel of hardrock plaat. Zo'n show kost nu eenmaal enorm veel geld. Je wilt dan wel dat je apparatuur door zoveel mogelijk mensen op een zo goed mogelijke manier wordt gehoord. Anders kun je als importeur n.l. beter thuis blijven. En jammer genoeg is er erg weinig populaire- of meer extreme muziek goed opgenomen. Kennelijk gaat het bij dit soort muziek er alleen om hoeveel je erop kunt krijgen (gecomprimeerd en zwaar overstuurd). Je kunt dan wel zeggen dat er meer verschillende muziek gedraaid moet worden, maar eigenlijk zou op de hele show maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Zijn er hier ook die cd's draaien omdat het geluid z Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Ik ga absoluut niet luisteren naar muziek die niet goed is. Hoogstens doe ik wel eens een frequentie testjes met geluidsingnaaltjes om mijn gehoor en/of de installatie te testen op weergave. Op zich is een gesloten demonstratie niet zo slecht bedacht want meestal blijven de mensen dan wel even hangen en kan je ook wat andere muziek laten horen dan wanneer je het moet hebben van de toevallig binnenlopende bezoeker. Als die bezoeker namelijk iets hoort dat hij verfschuwd komt die niet binnen, alleen al om de muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Wanneer jullie "standaard" top veertig muziek (van nu of 30 jaar geleden) als "audiofiele" opname opname zouden horen is het dan wel goed...??? Of hebben jullie gewoon iets tegen goede opnamen. Ik moet er niet aan denken dat er met de Beatles (meestal zeer slecht opgenomen) of de Rolling Stones uit de begintijd (nog slechter opgenomen) gedemonstreerd zou worden. Dan maakt het n.l. niet uit of er een draagbare radio of topset staat te spelen. De muziek die jij goed vindt moet je beluisteren, goed of slecht opgenomen. Een set klinkt geweldig met akoestische muziek, maar bakt er misschien niets van met elektronische muziek. Door alleen maar ' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Begrijpen jullie nou niet dat het de mensen boven de 40 zijn die nieuwe en dure spullen kopen. Die houden meestal niet zo van dit soort muziek.... Sterker nog, die rennen hard weg bij deze muziek. Niet waar. Ik ben inmiddels 40 en draai vrijwel uitsluitend rockmuziek. Die"muziek" op dergelijke tentoonstellingen vind ik ook vreselijk. Daarom kom ik er ook niet En U2 is inderdaad helaas slecht opgenomen. Heel jammer en onbegrijpelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 U2 wil altijd een bepaalde "sound" over het album hebben. Vandaar dat ze vaak ook Steve Lillywhite als vaste sound engineer in huren.. mvg, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 november 2004 Author Report Share Posted 9 november 2004 Ik heb b.v. Infinity Renaissance 90 luidsprekers gehad. Hoe goed die ding ook waren voor pop en Jazz, zo slecht waren ze voor klassieke muziek. Omdat ik dat ook wel regelmatig draai, moeten mijn luidsprekers dat dan ook in elk geval goed weer kunnen geven. Muziek die alleen bestaat uit middentonen (oude Beatles opnamen b.v.) kun je dus niet gebruiken om het laag en hoog te beoordelen. Ook is die muziek vrijwel mono, dus over diepte een breedte beter maar niet spreken. Natuurlijk gaat het om de muziek, maar er zijn toch veel platen die ik wel zou draaien als de opname kwaliteit ook maar iets beter zou zijn. Als de opname kwaliteit slecht is n.l. hoor ik helemaal geen emotie in de muziek. Om over drive en ruimtebeeld nog maar te zwijgen. Het is gewoon jammer dat er zoveel slechte opnamen zijn, anders zou deze discussie helemaal niet bestaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Als er goede muziek op een cd staat ben ik bij vergevingsgezind. Zo heb ik ook de Deelder draait door cd die direct van plaat is gehaald en toch wel lekkere muziek bevat. Ook heb ik wat andere muziek die wel het een en ander aan storing heeft maar toch kan ik daar prima van genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Muziek die alleen bestaat uit middentonen (oude Beatles opnamen b.v.) kun je dus niet gebruiken om het laag en hoog te beoordelen. Ook is die muziek vrijwel mono, dus over diepte een breedte beter maar niet spreken. Natuurlijk gaat het om de muziek, maar er zijn toch veel platen die ik wel zou draaien als de opname kwaliteit ook maar iets beter zou zijn. Als de opname kwaliteit slecht is n.l. hoor ik helemaal geen emotie in de muziek. Om over drive en ruimtebeeld nog maar te zwijgen. Het is gewoon jammer dat er zoveel slechte opnamen zijn, anders zou deze discussie helemaal niet bestaan. Maar als je een Die hard Beatles fan bent zijn die middentonen erg belangrijk! Je wilt dan toch dat het zo goed mogelijk klinkt ondanks de beperking van de opname. Voor jou is de muziek ondergeschikt aan de opname als ik het goed begrijp. Ik denk dat die emotie er wel degelijk is of uitgehaald kan worden, waarom vindt je het dan goede muziek in de eerste plaats? Er is iets! Het is idd jammer dat er zoveel minder goede opnamen zijn, maar dat weerhoudt mij er niet van er naar te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 november 2004 Author Report Share Posted 9 november 2004 Muziek die alleen bestaat uit middentonen (oude Beatles opnamen b.v.) kun je dus niet gebruiken om het laag en hoog te beoordelen. Ook is die muziek vrijwel mono, dus over diepte een breedte beter maar niet spreken. Natuurlijk gaat het om de muziek, maar er zijn toch veel platen die ik wel zou draaien als de opname kwaliteit ook maar iets beter zou zijn. Als de opname kwaliteit slecht is n.l. hoor ik helemaal geen emotie in de muziek. Om over drive en ruimtebeeld nog maar te zwijgen. Het is gewoon jammer dat er zoveel slechte opnamen zijn, anders zou deze discussie helemaal niet bestaan. Maar als je een Die hard Beatles fan bent zijn die middentonen erg belangrijk! Je wilt dan toch dat het zo goed mogelijk klinkt ondanks de beperking van de opname. Voor jou is de muziek ondergeschikt aan de opname als ik het goed begrijp. Ik denk dat die emotie er wel degelijk is of uitgehaald kan worden, waarom vindt je het dan goede muziek in de eerste plaats? Er is iets! Het is idd jammer dat er zoveel minder goede opnamen zijn, maar dat weerhoudt mij er niet van er naar te luisteren. Je begrijpt er helemaal niks van.... Natuurlijk is muziek het belangrijkst, maar dit gaat over muziek die op de VAD show gedraaid werd. IK ben van mening dat je daar naar toe gaat om apparatuur te beoordelen, en niet om van muziek te genieten. Dan ga ik wel naar een concert, of luister thuis.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Muziek die alleen bestaat uit middentonen (oude Beatles opnamen b.v.) kun je dus niet gebruiken om het laag en hoog te beoordelen. Ook is die muziek vrijwel mono, dus over diepte een breedte beter maar niet spreken. Natuurlijk gaat het om de muziek, maar er zijn toch veel platen die ik wel zou draaien als de opname kwaliteit ook maar iets beter zou zijn. Als de opname kwaliteit slecht is n.l. hoor ik helemaal geen emotie in de muziek. Om over drive en ruimtebeeld nog maar te zwijgen. Het is gewoon jammer dat er zoveel slechte opnamen zijn, anders zou deze discussie helemaal niet bestaan. Maar als je een Die hard Beatles fan bent zijn die middentonen erg belangrijk! Je wilt dan toch dat het zo goed mogelijk klinkt ondanks de beperking van de opname. Voor jou is de muziek ondergeschikt aan de opname als ik het goed begrijp. Ik denk dat die emotie er wel degelijk is of uitgehaald kan worden, waarom vindt je het dan goede muziek in de eerste plaats? Er is iets! Het is idd jammer dat er zoveel minder goede opnamen zijn, maar dat weerhoudt mij er niet van er naar te luisteren. Je begrijpt er helemaal niks van.... Natuurlijk is muziek het belangrijkst, maar dit gaat over muziek die op de VAD show gedraaid werd. IK ben van mening dat je daar naar toe gaat om apparatuur te beoordelen, en niet om van muziek te genieten. Dan ga ik wel naar een concert, of luister thuis.... Waarschijnlijk begrijp ik het niet! Elders op het forum ben ik ook voor 'dom' uitgemaakt, het wordt een gewoonte. Mijn insteek op die VAD 'show' was, de apparatuur te beoordelen mbv mijn kippenvelfactor! Technische bla bla en weet ik wat voor klets over plaatsing, stage etc. interesseert mij bij al die apparatuur niets! Er moet muziek uit komen en het apparaat of combinatie van apparaten die dat het beste doet, in mijn oren, wint het vergelijk. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 10 november 2004 Report Share Posted 10 november 2004 Verdriet, woede en angst zijn ook emoties... Ik ben het met Jurgen eens dat het wel wat andere muziek mag zijn probleem is dat veel mensen die er rond lopen deze muziek kennen en zo makkelijker kunnen vergelijken met de set thuis. Er zijn in het verleden wel wat "andere" merken geweeest zoals Cerwin Vega die het oude klooster op de grondvesten liet trillen maar ik geloof niet dat dat een groot succes was. Voor mij meer variatie in de muziek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts