SpeedyAndr Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Maar dan zit je nog steeds met dezelfde beroerde kamer... nando Nou ok dan, Bas erbij met een Ultracurve of een Tact RCS Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Nee dat kan niet want Bas is commercieel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Ik ben zaterdag middag en zondag morgen op de VAD geweest. De ruimtes die wij bezocht hebben waren, zaterdag, B&W/Wilson/van Duppen/Dynaudio/Avalon/Master/JM-lab B&W was in tegenstelling tot andere jaren best goed, ruimtelijk en de plaatsing was goed tot zeer goed. Wilson viel erg tegen, met name de laag weergave was extreem slecht van Duppen viel erg tegen scherp in het hoog middengebied was dun en het laag wollig zonder detail. Dynaudio was aangenaam, maar niet top. Avalon was niet aangesloten wel de nieuwe Tempo speelde zeer fraai maar dat mogen wij ook verwachten van More Music. Master was als vanouds, prachtig muzikaal, snel en detailrijk de nieuwe Master vond ik qwa uiterlijk niet mooi maar mijn vrouw wel. JM-lab was matig wel fraaie luidsprekers om te zien, alleen de klank mmm. Ik blijf voorlopig nog spelen met mijn eigen set... C You Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
hybride Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Voor de doe het zelvers onder ons die gecharmeerd waren van de Syntaxis hybride speaker op de VAD, wijs ik er nog even op dat de onderdelen voor deze speaker ook beschikbaar zijn voor zelfbouw bij de ontwerper Ruitenberg. Dat scheelt aanzienlijk in prijs! Tevens vind je hier zijn laatste ontwikkelingen. Kijk op http://www.metrum-acoustics.nl/ en/of op mijn zefbouwsite : http://www.valckeslot.nl/hybride/index.htm Ik heb ze eind 2003 gebouwd en ben er nog steeds lyrisch over. Als je een high-ender bent met een voorkeur voor elektrostaten en de 'body' van conusluidsprekers, dan is dit zeker aan te bevelen. gr Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Precies, wij zetten op elk gebied een expert in:- Sota Jerry voor de akoestiek. - Speedy voor de netsnoeren - Hans van Leimpd voor het tunen van de wisselfilters. Ik wist niet dat Hans ook zelf bouwde. Ik ken wel een andere Hans die graag met z'n vingers in een xo filter zit Mochten we overigens EUR8000,- voor een kleine ruimte weten te krijgen, zal hetde andere fabrikanten niet gek veel uitmaken wat we er in zetten, ook al spelen we de sterren van de hemel. De VAD gaat niet om het beste geluid, maar om de beste demo en marketing. 'Onze' insteek, die van de 'audiofiel', is een andere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 oktober 2004 Report Share Posted 29 oktober 2004 Master was als vanouds, prachtig muzikaal, snel en detailrijk de nieuwe Mastervond ik niet mooi maar mijn vrouw wel. Er zou veel vaker naar de vrouwen geluisterd moeten worden, dezen hebben beslist een voorsprong op de gemiddelde man, zeker als die " audiofiel " denkt te zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
leonardus777 Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Voor de doe het zelvers onder ons die gecharmeerd waren van de Syntaxis hybride speaker op de VAD, wijs ik er nog even op dat de onderdelen voor deze speaker ook beschikbaar zijn voor zelfbouw bij de ontwerper Ruitenberg. Dat scheelt aanzienlijk in prijs! Tevens vind je hier zijn laatste ontwikkelingen. Kijk op http://www.metrum-acoustics.nl/ en/of op mijn zefbouwsite : http://www.valckeslot.nl/hybride/index.htm Ik heb ze eind 2003 gebouwd en ben er nog steeds lyrisch over. Als je een high-ender bent met een voorkeur voor elektrostaten en de 'body' van conusluidsprekers, dan is dit zeker aan te bevelen. gr Voor de doe het zelvers onder ons die gecharmeerd waren van de Syntaxis hybride speaker op de VAD, wijs ik er nog even op dat de onderdelen voor deze speaker ook beschikbaar zijn voor zelfbouw bij de ontwerper Ruitenberg. Dat scheelt aanzienlijk in prijs! Tevens vind je hier zijn laatste ontwikkelingen. Kijk op http://www.metrum-acoustics.nl/ en/of op mijn zefbouwsite : http://www.valckeslot.nl/hybride/index.htm Ik heb ze eind 2003 gebouwd en ben er nog steeds lyrisch over. Als je een high-ender bent met een voorkeur voor elektrostaten en de 'body' van conusluidsprekers, dan is dit zeker aan te bevelen. Ik heb jou een e mail gezonden met wat vragen. gr leo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 Nou, ik ben vorige week zondag naar de VAD geweest en ik vond het in het algemeen nogal tegenvallen. Het type muziek dat uit de luisterruimtes kwam schiep een depressieve sfeer De smalle gangen en de kleine kamers van het gebouw droegen ook hun steentje bij aan de depressieve sfeer. Ik werd daar echt gek van De drukte op zondagmiddag en de gekozen muziek op dat moment heeft mij ervan weerhouden om het gros van de stands te betreden. Veel merken waren ook afwezig en dat vond ik jammer. Waarom werd er nergens met wat stevigere, swingendere, etc. muziek gedemonstreerd. Ik heb bij de stand van Highfidelity discs de Lp Ten van Pearl Jam aangaschaft, Alive had ik dolgraag eens willen luisteren op de signature's 800 van B&W. Positief vond ik de stand van Clearaudio, daar stond een gezellige Duitser met een blikje bier de Clearaudio platenwasser te demonstreren. Hij heeft een stapeltje vuile 2de hands platen die ik bij me had gewassen. Jurgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
hybride Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Ruud, De ESL van Ruitenberg is een zeer vernuftig ontwikkelde ringradiator, oftewel een ESL die als puntbron uitstraalt. Welke andere speaker ken jij die hierop lijkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Ik ben wel met je eens dat men de muzikale horizon op veel shows wel eens wat mag verbreden Ivan, maar ik vind dat de opname dan wel goed moet zijn, anders heeft 't denk ik niet veel zin. Als men bijvoorbeeld iets zou draaien van U2 (staan bekend om vaak matige opname) dan kan 't voorkomen dat mensen denken:"Goh, deze set valt me nogal tegen" Terwijl 't dan alleen maar aan de matige opname lag. Ja, die muziekkeuze he? Soms denk ik trek 20 a 30 CD's of LP's uit de eigen collectie van mijn part singles en draai wat iedereen thuis draait of van de radio kent Steeds maar weer Norah Jones, Dire Straits of de Eagles gaat inderdaad ook gauw vervelen, maar muziek die 'iedereen' thuis draait gaat ook niet op, aangezien er net zoveel verschillende smaken zijn. (de thread 'welke muziek staat er nu op' vind ik dan niet zo'n goede leidraad) En "muziek die iedereen van de radio kent"... Ik heb gelukkig geen radio, en wat ik doorgaans op m'n werk hoor, of 't nou radio-3, Sky radio, 538 of Noordzee FM is....daar wordt ik niet vrolijk van. (alleen rap,hip-hop,R&B, of elk half uur Robbie Williams, Dido, Celine Dion, of Anastacia) Eigenlijk vind ik dergelijke shows voornamelijk leuk om nieuwe dingen te ontdekken en effe te gluren en te kwijlen bij al die fraaie producten. Het serieuze luisteren kan eigenlijk 't beste/alleen plaats vinden in een HiFi-zaak, of nog beter thuis. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Ik ben het niet eens dat je alleen goede opnames moet spelen op zo'n show. Ook niet elke CD die ik thuis heb is audiofiel ik denk de meeste CD's niet. Daarom denk ik dat het ook goed is om wat mindere opnames te draaien. Maar dat durft niemand want dan zijn ze bang dat hun spullen worden afgekraakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Ik ben het niet eens dat je alleen goede opnames moet spelen op zo'n show. Ook niet elke CD die ik thuis heb is audiofiel ik denk de meeste CD's niet. Daarom denk ik dat het ook goed is om wat mindere opnames te draaien. Maar dat durft niemand want dan zijn ze bang dat hun spullen worden afgekraakt. Ik weet van m'n eigen CD's ook welke minder zijn qua opname, maar 't publiek op zo'n show weet dat wellicht niet, en als je op een show staat te demonstreren gaat 't voor zo'n importeur toch juist er om dat je je product zo goed mogelijk wilt laten presteren. Het hoeven echt niet van die dure audiofiele labels met idemdito steriele muziek te zijn, maar 't lijkt me niet meer dan logisch dat men als importeur niet wil dat 't publiek (ten onrechte) je spullen afkraakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Er is inderdaad voldoende 'mainstream' pop dat wel goed is opgenomen. (Chris Isaak bijvoorbeeld) Die 'acoustic live' CD van Nils Lofgren vind ik zowel qua muziek als qua opname erg mooi! (en wordt regelmatig gebruikt als demo-CD op shows) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Er is inderdaad voldoende 'mainstream' pop dat wel goed is opgenomen.(Chris Isaak bijvoorbeeld) Die 'acoustic live' CD van Nils Lofgren vind ik zowel qua muziek als qua opname erg mooi! (en wordt regelmatig gebruikt als demo-CD op shows) Nick Cave is meestal ook goed opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 november 2004 Report Share Posted 4 november 2004 Er is inderdaad voldoende 'mainstream' pop dat wel goed is opgenomen.(Chris Isaak bijvoorbeeld) Die 'acoustic live' CD van Nils Lofgren vind ik zowel qua muziek als qua opname erg mooi! (en wordt regelmatig gebruikt als demo-CD op shows) Nick Cave is meestal ook goed opgenomen. De laatste 4 of zo wel ja, maar een cd als Murder Ballads of Let Love In (met name die laatste) klinkt toch niet best hoor... Qua muziek wel, maar qua geluid niet. Maar de latere cd's zijn toch ook beter qua muziek, dus dat komt weer goed uit Ik vind de live-cd MTV Unplugged van Alice In Chains erg mooi opgenomen. De laatste 3 cd's van Talk Talk ook. Of Nick Drake of de MTV Unplugged cd van Nirvana... Maar het blijft allemaal wel redelijk 'lieve' muziek. Wel mooi, maar zo weet je nog niet of een set kan 'rocken' of niet. Voor rock/metal zou ik Dream Theater, Opeth of Tool meenemen. Niet al te extreme muziek (op sommige nummers van Opeth na) maar wel lekker hard en toch goed opgenomen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 steely dan, john mellencamp andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 "Dirty" van Sonic Youth is bijzonder goed geproduceerd en is tevens op gezette tijden een flinke pokke herrie Queens of the stone age is een goed alternatief, vindt iedereen leuk en het geluid is erg goed. Dire Straits? Brrrr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Queens of the stone age is een goed alternatief, vindt iedereen leuk... Queens of the stone age? Brrrr John (Cougar) Mellencamp maakt inderdaad rock die wel verassend goed klinkt. Zijn album 'Scarecrow' bijvoorbeeld uit 1984 alweer, met nummers als 'Justice and independence' en 'ROCK In the USA', klinkt erg goed. Ook 't album van Van Halen uit 1977 klinkt goed, met de nummers Eruption en Running with the devil. Beide heel wat anders dat de geijkte behangmuziek die vaak op shows wordt gebruikt, maar toch van gewone labels met een goede opname. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Queens of the stone age is een goed alternatief, vindt iedereen leuk... Queens of the stone age? Brrrr Heerlijke muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Queens of the stone age is een goed alternatief, vindt iedereen leuk... Queens of the stone age? Brrrr Heerlijke muziek commerciele meuk, echt zo'n tienerband Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Queens of the stone age is een goed alternatief, vindt iedereen leuk... Queens of the stone age? Brrrr Heerlijke muziek commerciele meuk, echt zo'n tienerband Eens met het meuk-gedeelte en oneens met de tienerband kwalificatie, maar het geluid is erg goed en dat was toch zo belangrijk tijdens een hifi-presentatie? Wel velen malen beter dan de Brother In Arms en Love Over Golds -na Making Movies is er geen fatsoenlijk album meer gemaakt... (Sonic youth is overigens geen meuk, moge dat duidelijk zijn) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 november 2004 Author Report Share Posted 8 november 2004 Begrijpen jullie nou niet dat het de mensen boven de 40 zijn die nieuwe en dure spullen kopen. Die houden meestal niet zo van dit soort muziek.... Sterker nog, die rennen hard weg bij deze muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Begrijpen jullie nou niet dat het de mensen boven de 40 zijn die nieuwe en dure spullen kopen. Die houden meestal niet zo van dit soort muziek.... Sterker nog, die rennen hard weg bij deze muziek. Ik begrijp het! Daarom zijn mensen ouder dan 40 zulke trieste mensen Ze luisteren allemaal naar die goede opgenomen depressieve muziek! Niet zo generaliseren, jong en oud is ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Eigenlijk zouden ze helemaal geen audiofiele opnames (of wat daar voor door moet gaan), moeten draaien. Gewoon de platen die iedereen overal kan kopen en alle genres. De meesten zullen toch hun bestaande collectie op een eventueel nieuwe set willen blijven draaien. Dat vond ik in bij de show Rotterdam wel mooi van Dynaudio. Die deden dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Van die "normale" opnames ben ik het helemaal eens. Ik ga nieuwe apparatuur die ik wil uitproberen met een mix van mijn collectie beoordelen, audiofiel opgenomen of niet. Immers een nieuw apparaat moet ook met mijn hele collectie te spelen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts