Jump to content

Loudspreker ontwikkelingen

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Dat vind ik niet. Dat ze misschien de duurste zijn, en de meest besproken, hoeft nog niet te zeggen dat het per definitie de beste weergevers zijn.

Groeten,

Bas

Ben ik met je eens, de prijs zegt tenslotte helemaal niets.

Maar aan de andere kant, ik ben wel een aantal keren in de mogelijkheid geweest om diversen typen luidsprekers van Wilson Audio te beluisteren en dat heeft mij destijds een HELE DIEPE INDRUK achtergelaten.

En of dan de prijs gerechtvaardigd is, nou ik weet het niet, in iedergeval niet voor mijn budget geschikt.

Je kan je natuurlijk ook afvragen ... bestaat de beste luidspreker wel ?

Er zijn heel veel goede luidsprekers, maar wie bepaald nou wat het beste is ?

Je bent tenslotte de baas over je eigen gehoor !!

Maar dat Wilson Audio Specialties vreselijk goede luidsprekers bouwt die waanzinng goed klinken, een afwerking hebben die fabelachtig genoemd mag worden, staat voor mij als een paal boven water !!

Groeten, Marc .. The Hague ..

ik heb er niet heel verstand van hoor, maar jullie vergeten echt de belangrijkste tweeter!!!

de plasma tweeter

ik heb er nog niet naar kunnen luisteren, maar alleen al het feit dat het een luidspreker is zonder bewegende delen, zegt al genoeg. toch?

verder zag ik dat philips de laaste tijd een aantal nieuwe dingen probeert:

zo zag ik laatst een 5.1 systeem (allemaal dipool speaker) met een tweeter (volgens mij magnetostaat oid)

het zag er niet echt highend uit maar die tweeter klonk toch wel erg goed, zeker voor prijs! (natuurlijk miste er wel wat in het midden en laag zoals de meeste 5.1 systemen die bij de gemiddelde elekroboer staan)

ik heb er niet heel verstand van hoor, maar jullie vergeten echt de belangrijkste tweeter!!!

de plasma tweeter

En hij stond ook in mijn openingspost ;)

Ik heb circa 20 jaar geleden (schat ik) eens geluisterd naar een Magnat plasma tweeter (bij Correct in Rotterdam). Als ik me goed herinner kostte de speaker 15000 gulden (per paar of per stuk, dat weet ik niet meer).

Er werd hier het type luidspreker aangehaald met die 245 kleine units.

Dit systeem bestaat ook al 20 jaar, mijn vader heeft nog thorens luidsprekers gehad (de "Soundwalls) en die hadden dit systeem ook (weliswaar met "slechts" +/-40 luidsprekers).

Naar het schijnt klinken deze wel goed maar zat er geen droge aangename bas in.

MVG

Er werd hier het type luidspreker aangehaald met die 245 kleine units.

Dit systeem bestaat ook al 20 jaar, mijn vader heeft nog thorens luidsprekers gehad (de "Soundwalls) en die hadden dit systeem ook (weliswaar met "slechts" +/-40 luidsprekers).

Die 'Soundwalls' zijn open-baffle luidsprekers met een heleboel woofers en

Volgens mij doet Hilbren het erom: Presteert het om werkelijk het oudste luidspreker principe als nieuw te presenteren:

http://www.obsolete.com/120_years/machines/arc/index.html

;)

ja heel leuk en aardig dat ik zo afgekraakt wordt (nog bedankt daarvoor) B)

tuurlijk wist ik wel dat het al een heel oud principe is, maar een luidspreker zonder bewegende delen is toch wel de mooiste van alles.

want op het moment dat er iets mechanisch moet gaan bewegen dan krijg je toch altijd weer resonanties of vervormde hoge tonen. ik snap niet dat die techniek niet verder ontwikkeld wordt :?

ja heel leuk en aardig dat ik zo afgekraakt wordt (nog bedankt daarvoor)  B)

Geen dank, zie ook de knipoog onder die post. Maar je hebt gelijk, een speaker zonder bewegende delen zou wel mooi zijn :)

Toch denk ik dat we wat dat betreft zullen moeten wachten tot de medische wetenschap cinch plugjes heeft ontwikkeld die je rechtstreeks in je hersenpan kunt schroeven zodat je daarop direct je CD speler kunt aansluiten.

:D;)

ja heel leuk en aardig dat ik zo afgekraakt wordt (nog bedankt daarvoor)  B)

Geen dank, zie ook de knipoog onder die post. Maar je hebt gelijk, een speaker zonder bewegende delen zou wel mooi zijn :)

Toch denk ik dat we wat dat betreft zullen moeten wachten tot de medische wetenschap cinch plugjes heeft ontwikkeld die je rechtstreeks in je hersenpan kunt schroeven zodat je daarop direct je CD speler kunt aansluiten.

:D;)

klinkt niet eens zo gek, ik weet nog wel dat er zo'n proefje was met een potllood en een spoel. die moest je dan in je mond doen ofzo en dan hoorde je muziek. (ik weet niet zeker of het echt zo was hoor)

het zou iig wel mooi zijn als je zoiets kan pluggen, m'n oom heeft nu wel een gehoor apparaat in z'n hoofd ingebouwd waar hij ook gewon een diskman op kan aansluiten....

Ik sprak vandaag iemand die had een aantal jaren geleden in Las Vegas een full range plasma systeem gezien en gehoord.

Deze speakers hadden 2 nadelen een heel verschrikkelijk slecht rendament. Zelfs met een paar forse versterkers blijf het geluids niveau heel laag niet meer dan een fluister. Ook maakte ze groote hoeveelheden ozon wat ook niet heel gezond is.

De rpijs van het systeem weet niet meer maar het instap model was al een aantal 10.000 euro.