The Koosjer connection Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Forum genoten, Ik wil mijn schijf opschonen en wil een hoop troep deleten..... Een groot deel van de erfenis van de vorige gebruiker is de " hotfix " van windows XP....36 in totaal. Kan ik ook die gewoon van m'n schijf gummen... Wie o wie kan mij een duidelijk respons geven.... Alvast dank-----Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Hallo Hans Nou, die hotfixjes kun je maar beter laten staan. Die zijn bedoelt om de 'tekortkomingen' van de standaard XP op te lossen. Alle 'vage' programmaatjes in die lijst kun je wat mij betreft deleten. Als het een programma is van een gerenommeerde softwarefabrikant is dat aan de naam wel te zien. De rest is meestal rotzooi. TIP: Gebruik om te surfen ipv Interner Explorer bv Mozilla Firefox. De adware, pop-ups en allerlei andere rotzooi die via de 'gaten' van I.E. binnenkomt, heeft bij deze browser geen kans. En wil je toch geen hotfixjes: ga naar het configuratiescherm naar 'auto-update' en stel deze zo in dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 24 oktober 2004 Author Report Share Posted 24 oktober 2004 Beste Geerdie, Dus volgens jou niet aankomen maar gewoon mee laten draaien..... Ik zie verder geen size info over zo'n hotfix.......wat is de gemiddelde groote?.......zo'n 3MB wellicht? Bedankt voor je snelle en vroege reactie --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Beste Geerdie, Dus volgens jou niet aankomen maar gewoon mee laten draaien..... Ik zie verder geen size info over zo'n hotfix.......wat is de gemiddelde groote?.......zo'n 3MB wellicht? Bedankt voor je snelle en vroege reactie --Hans. Hans, wellicht is het ook handig om een progje als Norton Systemworks te laten draaien. Wil je dat hebben, neem dan even contact op via PB dan kan ik je wel vertellen hoe je er aan kunt komen Trouwens, in Systemworks zit ook Antivirus Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 24 oktober 2004 Author Report Share Posted 24 oktober 2004 Beste Forum-genoten, Ik,als leek,denk dat ik goed beschermd ben tegen de grote boze buiten wereld Ik werk vanachter Zone-Alarm Pro.....en er loopt en virus-scanner mee..A.V.G. Voorts heeft de provider een virus-trap en een spamfilter er tussen staan.....en dus dacht ik dat die hotfix een overbodige lading is...?? Verder heb ik reeds de auto-update uit geschakeld.... Dus......nog steeds laten staan die hotfix? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Al die hotfix directories in het windows directory kun je gewoon weggooien. Je kunt ze dan alleen niet meer uninstallen maar als ze in de weg staan gewoon weggooien. Gooi ook alle directories behalve die met het hoogste nummer weg uit het C:\system volume information\restore356262.... direcory weg. Dat ruimt pas echt op. Elke keer als XP opstart maakt ie een backup van ongeveer 40 Mb zodat je altijd terug kunt naar de voorgaande situatie. Alleen gebruikt niemand dat dus gewoon weggooien. Groet, Silver Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Niemand die backups gebruikt van xp... helaas heb ik ze al 2 keer nodig gehad. Wel verrotte handig als je computer bij het inloggen vast slaat, dan kan je nl net niks. Ik heb toen bij het opstarten op F8 gedrukt en dan kan je ver laatse werkende versie opstarten en van daaruit gewoon weer werken. Eventueel deleten wat het probleem was en dat ging prima. Dus deleten van de oude backups ruimt wel op maar wees er wel voorzichtig mee. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Khoral Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Afhankelijk van de datum van aanschaf (PC/WinXP) Zal je met een oudere versie XP meer Updates/HotFixes kunnen downloaden als je teminste uptodate wil blijven. SPY Sweeper , AD Aware en Reg Scrub zijn ook verrekte makkelijk . C:\Windows\Temp kun je ook legen Systeem herstel kun je legen maar je kan deze functie ook helemaal uitzetten Khoral. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Over Service Pack 2 niet installeren: Ik heb dat met een heilig vertrouwen in systeemherstel wel gedaan maar alles werkt perfect... maar ik hoor ook verhalen... nou dat wil je niet weten. Ik begrijp dat niet helemaal dat het bij mij goed werkt en bij een ander niet. SP-2 is namelijk wel erg handig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 In mijn naiviteit heb ik SP2 ook geinstalleerd en het gaat prima. Alleen met die verbindingen naar draadloos netwerk gaat echt knudde. Zegt om de haverklap dat hij het netwerk niet kan vinden en de icoontjes voor het netwerk geven aan dat er geen verbinding is... Ook op dit moment! Internetten gaat gewoon door, slaat nergens op. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Nando, Zit je bij Chello? (Ik heb sinds een aantal dagen steeds een verbroken verbinding, maar dat geeft mijn modem ook aan) Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Beste Geerdie, Dus volgens jou niet aankomen maar gewoon mee laten draaien..... Ik zie verder geen size info over zo'n hotfix.......wat is de gemiddelde groote?.......zo'n 3MB wellicht? Bedankt voor je snelle en vroege reactie --Hans. De meeste hotfixjes zijn niet zo groot: enkele Kb's / Mb's. Als je Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 24 oktober 2004 Author Report Share Posted 24 oktober 2004 Dank iedereen voor het mee denken en voor de links.........ben vandaag weer 'n beetje wijzer geworden --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 Ik zou een programma als reg cleaner van harte kunnen aanbevelen. Reg cleaner opzoeken is gratis ga zoeken en test do them all en verwijder de zooi die het programma vind. Ook complete programma,s die je niet meer gebruikt zijn met deze tool heel goed te verwijderen zonder dat de pc hierna dienst weigert. NORTON system works clean sweep verwijderd niet genoeg. Wat betreft SP 2 heb ik tot nu toe ervaringen die uiteen lopen van positie tot negatief. Positief is dat ik geheel automatisch verlost ben van pop ups en de gebruikte fire wall die goed lijkt te werken. Negatief is dat NERO movie express niet meer doet wat ik wil en dat voorheen wel deed. Ook krijg ik bestanden binnen als NERO wave bestand wat gewoon een word document blijkt te zijn . Ach de foutje,s moeten er nog even uit moeten we maar denken wie is er anders gewend van MICROSOFT? Bij het niet functioneren van een netwerk kan de oorzaak liggen in de automatische fire wall dat heb ik al eens meegemaakt met de eerste versie. Juist configureren is dan de oplossing ben ik nog niet aan toe gekomen mijn netwerk is even buiten gebruik. Verder kan ik iedereen aan raden spybot search and destroy te installeren ook gratis Ook spyware blaster heb ik nog eens meedraaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Hallo Hans Nou, die hotfixjes kun je maar beter laten staan. Die zijn bedoelt om de 'tekortkomingen' van de standaard XP op te lossen. Alle 'vage' programmaatjes in die lijst kun je wat mij betreft deleten. Als het een programma is van een gerenommeerde softwarefabrikant is dat aan de naam wel te zien. De rest is meestal rotzooi. TIP: Gebruik om te surfen ipv Interner Explorer bv Mozilla Firefox. De adware, pop-ups en allerlei andere rotzooi die via de 'gaten' van I.E. binnenkomt, heeft bij deze browser geen kans. En wil je toch geen hotfixjes: ga naar het configuratiescherm naar 'auto-update' en stel deze zo in dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Niet te vergeten een fatsoenlijke firewall (met de nadruk op fatsoenlijk....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Nando,Zit je bij Chello? (Ik heb sinds een aantal dagen steeds een verbroken verbinding, maar dat geeft mijn modem ook aan) Jan Nee dat zat ik sinds een week of 3 aan de adsl van speedlinq. Het internet kan ik gewoon op maar de computer geeft steeds aan dat er geen verbinding is. Ik kan Norton eigelijk niet aanraden. Het is volgens mij al 2 keer gebeurd dat ik mijn gehele computer in de soep heb gedraid door een "onschuldig" opruim programmatje heb laten draaien van Norton. Voor mij geen Norton meer, het levert alleen maar meer problemen op dan hij oplost. Oke de harde schijf moeten formateren is wel de beste opruiming die ik kan bedenken maar daar zit niet op te wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts