Jump to content

Denon PMA200R MIV / B&W speakers

woonboot
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb vorige, na wat omzwervingen met digitaal, de Denon PMA2000R MIV aangeschaft.

Ik heb hierop mijn 12 jaar oude B&W DM630 speakers aangesloten. Na veel geschuif met de speakers nu redelijk tevreden over de kwaliteit.

Ik vraag me echter af hoe de ontwikkelingen zijn in die 12 jaar. Kan ik bv. van de B&W 604 een grote kwaliteitsverbtering verwachten?

Gezien de grootte van mijn woonkamer, 25 m2, zal de 7 serie te machtig zijn.

Hallo,

Ik heb vorige, na wat omzwervingen met digitaal, de Denon PMA200R MIV aangeschaft.

Ik heb hierop mijn 12 jaar oude B&W DM630 speakers aangesloten. Na veel geschuif met de speakers nu redelijk tevreden over de kwaliteit.

Ik vraag me echter af hoe de ontwikkelingen zijn in die 12 jaar. Kan ik bv. van de B&W 604 een grote kwaliteitsverbtering verwachten?

Gezien de grootte van mijn woonkamer, 25 m2, zal de 7 serie te machtig zijn.

Om eerlijk te zijn ben ik niet kapot van de nieuwe DM600 serie. Een kennis van mij heeft een tijdje terug zijn DM640 ingeruild voor een set DM604S2. Het is er echt op achteruit gegaan. Minder laag en vooral ongecontroleerd laag (boombox laag dus).

En waarom zou een kleine 700 niet in je ruimte passen :confused: Ik denk zelfs dat je met de 705 veel meer plezier zult hebben en klein wil niet altijd zeggen geen laag. M.i. is de 705 werkelijk een fantastische speaker. Ik vraag me zowiezo af waarom je zo'n joekel in een dergelijke ruimte wil hebben staan :huh:

Mocht je toch een vloerstaander willen hebben, zou ik in die ruimte niet verder gaan dan de 704. Groter geeft ook vaak grotere problemen :(

Een goeie dealer wil best wel eens een setje een weekend bij je neerzetten. Thuis luisteren is dan ook het devies.

Hoi,

Ik heb zelf de Denon PMA 2000 met de Mordaunt Short 908. Heb nu net een nieuwe woning, kamer is 3.50 bij 6.10 lang. Eikenvloer en probeer het nog wat warmer aan te kleden.

Zit ik weer te klooien met het laag van deze speaker, als ik ga staan, genoeg laag. Ga ik zitten, laag een stuk minder. Speakers dicht op de muur, ver van de muur

(50 cm) niets helpt.

En is het nu niet, dat ik met mijn Denon en Marantz Sa 8400, eigenlijk een betere speaker verdient? Mijn broer heeft ook de Mordaunt, maar dan met een Marantz PM 7200, klint mooi. Bij mij vind ik het een beetje tegenvallen.

Zat zelf te denken aan de B&W 703, maar als jullie ook suggesties hebben, hoor ik het graag. Tweedehands 803???