Bas vg Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 hoi, de oude versterker van mijn vader is in brand gevlogen (NAD 7225 pe) weet iemand hoe dit komt? misschien heeft ie te lang aangestaan, hij heeft ongeveer 4 a 5 uur aangestaan en bij mijn broer begon ie ineens vonken en toen te roken (en te stinken) maar hij doet het nu nog wel, alleen niet zo hard meer. mijn vader heeft het al eens eerder gehad en heeft hem toen terug gebracht, een doorgebrand transitoortje. dit hadden ze toen nog nooit gehad. weet iemand wat het kan zijn en wat ik er mee kan doen mvg Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 ...., een doorgebrand transitoortje. dit hadden ze toen nog nooit gehad. En dat zeggen ze altijd. Een oude uitgebrande NAD zou ik gewoon bij het chemisch afval zetten, laten repareren lijkt me niet zinvol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bas vg Posted 25 oktober 2004 Author Report Share Posted 25 oktober 2004 is dat niet een beetje zonde?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 is dat niet een beetje zonde?? Misschien wel, dat kan ik niet beoordelen vanachter een toetsenbord, maar als de schade zo groot is dat de printplaat (plaatselijk) is verkoold dan zijn de reparatiekosten vast hoger dan de waarde van de versterker. Een vervangende versterker kopen is dan financieel verstandiger. Maar ik kan niet beoordelen wat de emotionele waarde van de versterker voor jou is. Je zou hem ook voor de show in het rack kunnen laten staan. Als de schade is beperkt tot het eindversterkergedeelte kun je hem gebruiken als voorversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaffel Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 is dat niet een beetje zonde?? Versterker inderdaad niet laten maken, kijken naar een goede 2e hands is zinvol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slb Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Het klinkt niet echt goed, zoals al gepost werd als de printplaat beschadigd is dan blijft de kwaliteit voor eeuwig gaar... eerst even naar laten kijken en vragen hoeveel t gaat kosten en dan beslissen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts